FTP til iDisk, igen ;-)
Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-09 05:35

For noget siden spurgte jeg til stien til hjemmesidepladsen på iDisk, og
svaret var: ftp://idisk.me.com/brugernavn, men det virker altså ikke.

Jeg vil derhen, hvor jeg kan redigere i hjemmesiderne, og det skal være
udenom iWeb.

Jeg mener at kunne huske, at Ove Steen har gjort det?

På forhånd tak.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-09 10:50

> [...]
> udenom iWeb.
>
> Jeg mener at kunne huske, at Ove Steen har gjort det?

Redigere i hjemmesiderne uden iWeb? Hvordan mener du? Man kan da ikke
redigere i et dokument uden et program. Tænker du på den gamle løsning,
Apple havde, hvor man kunne lave nogle simple hjemmesider direkte på
nettet? Den ordning, som vist bare hed Homepage, blev nedlagt tidligere
i år. Man kan måske sige, det var en forløber for iWeb, men de to var
ikke kompatible.
Du kan altså åbne iDisk, og du kan se de filer, der danner dine
hjemmesider. Men du kan ikke åbne dem, og du kan ikke redigere i dem.
Det kræver et program, der kan skrive HTML.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 31-10-09 12:57

> Du kan altså åbne iDisk, og du kan se de filer, der danner dine
> hjemmesider. Men du kan ikke åbne dem, og du kan ikke redigere i dem.
> Det kræver et program, der kan skrive HTML.

Det er vel nettopp det OP ønsker å få tilgang til?

Transmit reklamerer med å kunne noe som i alle fall ligner svært meget:
<http://www.panic.com/transmit/> med underlinker, som spesifikt nevner
iDisk som et område hvor den skinner. Transmit reklamerer også - nærmest
speilvendt - med at den også fungerer godt sammen med iWeb /uavhengig
av/ iDisk, altså slik at man kan bruke iWeb til å lage sin site, og så
publisere den på en hvilkensomhelst web host.

Jeg har ikke forsøkt Transmit selv (jeg har iDisk og bruker den kun
meget beskjedent til web hosting), men det er demo mode tilgjengelig av
den. Check it out.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-09 14:10

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke forsøkt Transmit selv (jeg har iDisk og bruker den kun
> meget beskjedent til web hosting), men det er demo mode tilgjengelig av

Hvis/Om OP er mig, er det rigtigt

Og nu har jeg fundet ud af det - jeg er blot så håbløst bagud, at jeg
ikke vidste, at en FTP-forbindelse var blevet overflødig.

Det virker nu, og i næste uge kan jeg flytte mine otte små sites.

Tak til Henrik og Jon

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-09 14:05

> Redigere i hjemmesiderne uden iWeb? Hvordan mener du? Man kan da ikke
> redigere i et dokument uden et program.

Altså - jeg vil bare gerne kunne uploade mine sider tiil min
hjemmesideplads på min iDisk, og det er den FTP-adgang, jeg efterspørger
- selve siderne skal jeg nok selv lave.

> Tænker du på den gamle løsning,
> Apple havde, hvor man kunne lave nogle simple hjemmesider direkte på
> nettet?

Nej, nej....jeg har aldrig brugt den løsning - jeg laver mine sites i
GoLive, og uploader med InterArchy.

> Den ordning, som vist bare hed Homepage, blev nedlagt tidligere
> i år. Man kan måske sige, det var en forløber for iWeb, men de to var
> ikke kompatible.

Jeg har aldrig brugt dem - jo, vist Homepage for sjov, engang?

> Du kan altså åbne iDisk, og du kan se de filer, der danner dine
> hjemmesider. Men du kan ikke åbne dem, og du kan ikke redigere i dem.
> Det kræver et program, der kan skrive HTML.

Godt så - nu har jeg gennemskuet den besværlige vej, og tak for hjælpen.

Den "besværlige" vej er jo egentlig meget nemmere , så endu engang
tak

M.