Hvordan skaffes Papir på Engelsk mc
Fra : MikeDJ

Dato : 30-10-09 18:20

Hej Derude..

Er der nogle af jer, der har et bud på, hvordan man skaffer reg.papir på en
engelsk MC, når man kun har Mc+nummerplade ??

Mvh
Mike

Fra : Kai K. Agerschou

Dato : 30-10-09 18:32

Havd er det for en, og hvor gammel er den?

MVH

Kai

Fra : Ivar

Dato : 30-10-09 20:17

MikeDJ skrev:

> Er der nogle af jer, der har et bud på, hvordan man skaffer reg.papir på en
> engelsk MC, når man kun har Mc+nummerplade ??

Det er nok afhængig af om den tidligere har været indregistreret i
Danmark. Hvis det er tilfældet skal du finde ud af hvem der ejede
den, sidst den var indregistreret. Hvis den ikke har været det,
skal du fremskaffe dokumentation på at den er indført lovligt
til landet.
Om der er andre muligheder ved jeg ikke.

Ivar Magnusson

Fra : MikeDJ

Dato : 30-10-09 21:59

Det er en Yamaha fra 1989, og den er "nyimporteret" til DK - og den ER
afmeldt i Uk...

/Mike

Fra : MKS - 74

Dato : 30-10-09 22:11

On Fri, 30 Oct 2009 21:59:14 +0100, "MikeDJ"
<dk.knowit@SLETDETTEgmail.com> wrote:

>Det er en Yamaha fra 1989, og den er "nyimporteret" til DK - og den ER
>afmeldt i Uk...

Har du prøvet at kontakte den engelske registreringsmyndighed og
beskrive problemstillingen?

http://www.dft.gov.uk/dvla/

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Ivar

Dato : 30-10-09 22:46

MikeDJ skrev:

> Det er en Yamaha fra 1989, og den er "nyimporteret" til DK - og den ER
> afmeldt i Uk...

Okay, så skal du blot igennem proceduren med import af motorcykel.
Oplysningerne du skal bruge, burde stå her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1526166

Hvis du mangler noget, burde du kunne få svar på hvad du
skal gøre her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=394102&vId=0

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 31-10-09 00:33

--
Armand.

Fra : Ulvir

Dato : 31-10-09 14:03

> [...]

Lige til sprog gruppen!

Fra : Armand

Dato : 31-10-09 22:34

Ulvir skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>
> Lige til sprog gruppen!

Unødvendigt! Jeg VED hvad resultatet bliver hvis vi i en quizz her på
gruppen beder folk om at nævne 3 engelske motorcykler!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-11-09 12:19

Armand skrev:

> Unødvendigt! Jeg VED hvad resultatet bliver hvis vi i en quizz her på
> gruppen beder folk om at nævne 3 engelske motorcykler!

Det må være Calthorpe, Scott, Villiers du tænker på?

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-09 12:46

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det må være Calthorpe, Scott, Villiers du tænker på?

Hvad ellers ? - det kan da ikke være BSA. Norton og Triumph - vel ?
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-11-09 13:11

Brian Sørup skrev:

> Hvad ellers ? - det kan da ikke være BSA. Norton og Triumph - vel ?

Åh ja, det kunne det selvfølgelig også være.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 01-11-09 13:34

Ib Jakobsen skrev:

> Det må være Calthorpe, Scott, Villiers du tænker på?

Jup! Eller andre lignende kuriositeter!

Men jeg kan se at jeg i grunden udtrykte mig forkert, derved at jeg ike
forudså dét her svar komme. Jeg burde nok have skrevet: "Jeg VED at der
bliver ikke svaret 'Yamaha', hvis . . . . ."

I mellemtiden er jeg så kommet i tanke om et quizz-spørgsmål som slagter
min skråsikkerhed:
Kan man sige at Goldwing er den bedst sælgende amerikanske motorcykel?

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-11-09 13:49

Armand skrev:

> I mellemtiden er jeg så kommet i tanke om et quizz-spørgsmål som slagter
> min skråsikkerhed:
> Kan man sige at Goldwing er den bedst sælgende amerikanske motorcykel?

Næsten alle jeg kører sammen med kører HD. To har dog købt Goldwing. Men
sådan noget japansk lort var ikke valset. Indtil det blev pointeret den
var lavet i USA. Og HD'erne var samlet i Japan. Af dele fra Cambodia,
Vietnam og Taiwan.

Smut i øvrigt lige ind på: http://www.xpedit.dk/

Kig under "andre" og se den GW. Den er det man savlede over i
knallerttiden. Man burde dælme købe den. Mener den kostede kr.39.995
dengang. Ren nostalgi.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 01-11-09 14:05

Ib Jakobsen skrev:

> Smut i øvrigt lige ind på: http://www.xpedit.dk/
>
> Kig under "andre" og se den GW. Den er det man savlede over i
> knallerttiden. Man burde dælme købe den. Mener den kostede kr.39.995
> dengang. Ren nostalgi.

Hæ!
Med rette lottogevinst og en lade-stor isoleret garage kunne vi begge
tilsyneladende godt fristes til seriøs shopping

--
Armand.

Fra : Ivar

Dato : 02-11-09 00:16

Ib Jakobsen skrev:

> Det må være Calthorpe, Scott, Villiers du tænker på?

Kan du nævne 4 japanske mærker?

Ivar Magnusson

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-11-09 22:12

Ivar skrev:

> Kan du nævne 4 japanske mærker?

Nej, den var straks værre.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-09 00:26

On Sun, 01 Nov 2009 12:19:06 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Det må være Calthorpe, Scott, Villiers du tænker på?

Ska' vi lige tage en tur?

Norton, BSA, Ariel, Triumph, AJS, Matchless, Velocette, Vincent,
Brough, Villiers, Scott og Calthorpe.
Der er sikkert flere jeg har glemt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-09 00:34

On Mon, 02 Nov 2009 00:26:11 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

UPS!

>Der er sikkert flere jeg har glemt

Ja umiddelbart Japp og Royal Enfield.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 07:20

On Mon, 02 Nov 2009 00:33:31 +0100, Steen Gruby wrote:

> On Mon, 02 Nov 2009 00:26:11 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
> wrote:
>
> UPS!

> Ja umiddelbart Japp og Royal Enfield.

og Douglas, James, Sunbeam, og listen fortsætter........

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 15:32

Orla Pedersen skrev:

> og Douglas, James, Sunbeam, og listen fortsætter........

Jeg aner lidt nostalgi, så enden nåes sikkert uden at nyere engelske
mc-mærker bliver betænkt :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 20:50

On Mon, 02 Nov 2009 15:31:32 +0100, Armand wrote:

> Jeg aner lidt nostalgi, så enden nåes sikkert uden at nyere engelske
> mc-mærker bliver betænkt :-/

Hesketh,.... Har aldrig sagt mig en disse, retfærdigt eller ej. :-|

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 21:50

Orla Pedersen skrev:

> Hesketh,....

Jup, bl.a.!

> Har aldrig sagt mig en disse, retfærdigt eller ej. :-|

Ditto!
Meget ambitiøs og ganske forud for 1-liters V2 moden; men som næsten
håndbygget var den ihvertfald alt for tung :-|

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-11-09 22:30

Orla Pedersen skrev:

> Hesketh,.... Har aldrig sagt mig en disse, retfærdigt eller ej. :-|

.......Raleigh, Phanter, Excelsior, James. For lige at tage et par mere
af de kendte. Der findes sikkert et utal af mindre kendte. Ups, Rudge må
også hellere med. De kørte med broncetopstykke og 4-ventil.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 01-11-09 15:03

> Unødvendigt! Jeg VED hvad resultatet bliver hvis vi i en quizz her på
> gruppen beder folk om at nævne 3 engelske motorcykler!
>
> --
> Armand.

Hmm, mon nogen så gætter min Ariel er en dansk motorcykel fra England ?

Carsten

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-11-09 15:43

Carsten Jensen skrev:

> Hmm, mon nogen så gætter min Ariel er en dansk motorcykel fra England ?

Toldvæsnet krævede en gang at se importpapirer på min Nimbus. Det var
ikke nemt at forklare damen at de ikke fandtes.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand