fuld skærm med QT på ekstra skærm
Fra : thohei

Dato : 30-10-09 15:12

Jeg har sat en fladskærm til Mac'en så jeg kan se QuickTime-filer på
den. Men jeg kan ikke finde ud af at lave 'full-screen' view. Jeg
trækker QT-vinduet over på fladskærmen og maksimerer det ved at trække
i det. Men så ser jeg stadig rammen rundt om billedet. Hvis jeg
trykker æble-f glider billedet væk fra fladskærmen og tilbage på
Mac'en. Der må findes en metode til at se hele billedet på den ekstra
skærm?
Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-09 00:02

thohei wrote:
> [...]
> trykker æble-f glider billedet væk fra fladskærmen og tilbage på
> Mac'en. Der må findes en metode til at se hele billedet på den ekstra

Har du sat QT Players indstillinger under 'Fuld skærm' til 'Tilpas til
skærm' eller 'Udfyld skærm' i alle tre popup menuer? - Det er næsten det
eneste, jeg umiddelbart kan komme på, der skulle kunne hjælpe....

mvh. Erik Richard

Rgds. Erik Richard Sørensen mac-manNOSP@Mstofanet.dk
NisusWriter Pro - www.nisus.com OpenOffice - www.openoffice.org
The Future In Multi Lingual & Modern Textprocessing

Fra : thohei

Dato : 30-10-09 17:22

On Oct 31, 12:02 am, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> skærm' eller 'Udfyld skærm' i alle tre popup menuer? - Det er næsten det
> eneste, jeg umiddelbart kan komme på, der skulle kunne hjælpe....

Nej, den indstilling havde jeg slet ikke set. De står alle tre til
fit to screen. Jeg prøver fill screen.
Forløbig tak - jeg vender tilbage.
Thomas

Fra : Jesper

Dato : 31-10-09 00:29

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> trykker æble-f glider billedet væk fra fladskærmen og tilbage på
> Mac'en. Der må findes en metode til at se hele billedet på den ekstra

Hvis det er en macbook eller macbook pro, så sætter du den på dvale ved
at lukke låget og vækker den igen ved at trykke på en tast på et
eksternt tastatur, så kommer der kun billede på den eksterne skærm.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : jagge

Dato : 31-10-09 09:55

> Hvis det er en macbook eller macbook pro, så sætter du den på dvale ved
> at lukke låget og vækker den igen ved at trykke på en tast på et
> eksternt tastatur, så kommer der kun billede på den eksterne skærm.

Jeg har ikke eksternt keyboard men ekstern skærm sat til. Nogle gange
sker der præcis det du beskriver at det kun er den eksterne skærm der
registreres

Jeg foretrækker det sådan men kan simpelthen ikke gøre det på kommando
så hvis du kender tricket så sig frem :0) (sorry for at jeg hijacker
tråden).

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-09 15:27

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> (sorry for at jeg hijacker
> tråden).
>
> MVH
>
> Jakob

Hyggeligt, at du er høflig. Ingen hijack´er tråde i denne gruppe )))

Go´ weekend...

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 31-10-09 15:46

Morten Lind skrev:

> Hyggeligt, at du er høflig. Ingen hijack´er tråde i denne gruppe )))

Det minder mig om at vi slet ikke har hørt om du fik købt en anden brugt
Mac Pro, eller om du stadig skumler over den du har.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-09 16:23

> Det minder mig om at vi slet ikke har hørt om du fik købt en anden brugt
> Mac Pro, eller om du stadig skumler over den du har.

Roooooolig nu - jeg skumler skam ikke

Jeg har ikke haft tid til at lede efter en anden, og jeg overvejer
seriøst ikke at gøre det.

Jeg overvejer at beholde den "nye" brugte og måske(senere) købe en
rigtig ny MacPro?

Den nye "server"Mini er jo også interessant, men jeg tror ikke, der sker
noget på denne side af årsskiftet.

Hvad jeg så skal gøre med 16 GB EEC RAM, får stå hen i det uvisse - jeg
har jo så også et toptunet grafikkort og et næsten ubrugt
Superdrive.....tjaeh, sådan er det måske blot, når man samler til bunke

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 31-10-09 19:08

Morten Lind skrev:

> Roooooolig nu - jeg skumler skam ikke
>
> Jeg har ikke haft tid til at lede efter en anden, og jeg overvejer
> seriøst ikke at gøre det.

Det er hende kæresten nok glad for.

> [...]
> har jo så også et toptunet grafikkort og et næsten ubrugt
> Superdrive.....tjaeh, sådan er det måske blot, når man samler til bunke

Du _kunne_ jo overveje at sælge dem :)

16 GB burde da kunne trække en tusse eller to hjem.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-09 10:34

> Du _kunne_ jo overveje at sælge dem :)

> 16 GB burde da kunne trække en tusse eller to hjem.

Det kunne jeg, ja - men jeg har/får det skidt, når en seks måneder
gammel vare, indkøbt til kr.: 5000,- + skal sælges for en trediedel -
jeg vil have mindst 75% af nyprisen, ellers bliver de smidt i skuffen -
de _er_ jo betalt, så jeg lider ingen nød

Du kender jo min filosofi: Når jeg køber, vil jeg ikke give noget, og
når jeg sælger, vil jeg have det hele ))))

Derfor står alle mine PowerMac´er og andre maskiner stadig på
matriklen...

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-11-09 10:40

Morten Lind skrev:

> [...]
> jeg vil have mindst 75% af nyprisen, ellers bliver de smidt i skuffen -
> de _er_ jo betalt, så jeg lider ingen nød

Nåh, du kan ikke lide at indse at pengene er tabt så du vil hellere
forklæde det som almindelig forældelse

Jo før du sælger det, jo større del af nyprisen får du hjem. Tror du de
er mere værd om 3 år? Eller håber du på at der opstår et marked for
veteran-Mac's-ram? :)

> Du kender jo min filosofi: Når jeg køber, vil jeg ikke give noget, og
> når jeg sælger, vil jeg have det hele ))))
>
> Derfor står alle mine PowerMac´er og andre maskiner stadig på
> matriklen...

Og du har X kroner mindre i lommen ;)

Men du kan bruge dem til at varme kolonihavehuset op til jul :)

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-09 11:10

> Jo før du sælger det, jo større del af nyprisen får du hjem.

Tjaeh - du har ret

> Og du har X kroner mindre i lommen ;)

Jeg bruger aldrig mere end kr.: 100.000,-, som jeg ikke har, så jeg har
vist ikke X kroner færre i lommen?

> Men du kan bruge dem til at varme kolonihavehuset op til jul :)

Hæ, hæ....DONG vil nok udligne...))

Men du har da en pointe, og spektaklet støtter og bærer din vision

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-11-09 13:13

Morten Lind skrev:

> Jeg bruger aldrig mere end kr.: 100.000,-, som jeg ikke har, så jeg har
> vist ikke X kroner færre i lommen?

Havde du solgt dem, havde du vel haft de penge det indbragte i lommen?
Eller hva?

> Hæ, hæ....DONG vil nok udligne...))
>
> Men du har da en pointe, og spektaklet støtter og bærer din vision

Naturligvis, det er jo en klog kone du har :)

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-09 13:38

> Havde du solgt dem, havde du vel haft de penge det indbragte i lommen?
> Eller hva?

Det var nu mere for at illustrere forskellen på mindre og færre....men
pyt...

> Naturligvis, det er jo en klog kone du har :)

Yep

M.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-11-09 12:53

> [...]
> jeg vil have mindst 75% af nyprisen, ellers bliver de smidt i skuffen -
> de _er_ jo betalt, så jeg lider ingen nød

Har du set efter hvad nyprisen er nu?

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-09 15:33

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Har du set efter hvad nyprisen er nu?

Ja, knap 3000,00, og det kan jeg jo heller ikke bruge til noget, vel?

M.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-11-09 17:38

> Ja, knap 3000,00, og det kan jeg jo heller ikke bruge til noget, vel?

Jeg havde ellers læst at DDR2 priserne var på vej op igen.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-09 17:53

> Jeg havde ellers læst at DDR2 priserne var på vej op igen.

Hæ, hæ....så du anbefaler, at jeg smider skidtet i skuffen og venter?
Hvis det er rigtigt, er mit liv s´gu´ for kort, men hvis du har andre
oplysninger end jeg, hører jeg gerne mere end korte sætninger ))

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-09 14:39

> [...]
> jeg vil have mindst 75% af nyprisen, ellers bliver de smidt i skuffen -
> de _er_ jo betalt, så jeg lider ingen nød

Jeg har det også tit på den måde. Så siger jeg til mig selv, hvis jeg
intet har at bruge det til, så har jeg ingen gavn af at beholde det.
Selv om jeg måske ikke får alverden for det, så er det trods alt lidt
penge, og så kan man glæde en anden, der har brug for varen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-09 15:45

> [...]
> Selv om jeg måske ikke får alverden for det, så er det trods alt lidt
> penge, og så kan man glæde en anden, der har brug for varen.

Dejligt med en positiv drejning

OK - så har jeg 8 x 2GB ECC RAM fra Kingston. DDR2/533.

De passer i den allerseneste PowerMac serie, late 2005.

De har siddet i maskinen seks måneder, og er således brugt 546 timer.

De kan erhverves for kr.: 2500,-, p.p.

Muligvis ryger de i handelsgruppen, ellers ryger de i skuffen.

M.

Fra : thohei

Dato : 31-10-09 04:19

On Oct 31, 12:29 am, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> at lukke låget og vækker den igen ved at trykke på en tast på et
> eksternt tastatur, så kommer der kun billede på den eksterne skærm.

Det er en PowerBook G4 og desværre er der ikke noget der kan vække den
når jeg har lukket låget.
Jeg har i det hele taget svært ved at finde ud af det med to skærme
som jeg ikke har prøvet før. Men synes det burde være muligt at fylde
hele skærm 2 med en QT-Film. Jeg har også prøvet med VLC, der kan jeg
næsten fylde skærmen, kun en irriterende lys bjælke foroven er stadig
synlig.
Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-09 18:28

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Det er en PowerBook G4 og desværre er der ikke noget der kan vække den
> når jeg har lukket låget.

Du har sat strøm til? Det skal man nemlig. Den kan ikke køre på batteri
med lukket låg.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thohei

Dato : 31-10-09 12:08

On Oct 31, 6:27 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Du har sat strøm til? Det skal man nemlig. Den kan ikke køre på batteri
> [...]

Ja, den kører på strøm.
Skulle den så kunne vækkes selvom det er en gammel PowerBook?

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-09 20:10

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Ja, den kører på strøm.
> Skulle den så kunne vækkes selvom det er en gammel PowerBook?

Ja, det vil jeg da mene. Apple angiver, at man skal sætte USB-tastaturet
i stikket, og så vågner computeren. Hvis tastaturet allerede sidder i,
burde et tastetryk nu også vække computeren. Det gælder også med
trådløst tastatur.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-09 20:15

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Ja, den kører på strøm.
> Skulle den så kunne vækkes selvom det er en gammel PowerBook?

Det virkede da på min powerbook da jeg havde en sådan ...

/thomas

Fra : thohei

Dato : 31-10-09 17:13

On Oct 31, 8:14 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det virkede da på min powerbook da jeg havde en sådan ...
>
> /thomas

Jamen, I har jo ret. Det virker. Det var noget med at jeg skulle
'gather screens' eller sådan noget i indstillinger. Jeg kan til og
med åbne Powerbooken igen så er det stadig kun skærm 2 der virker.
Spgsmålet er så nu hvordan jeg får lys i PowerBooken igen Det
skal jeg nok løse. 1000 tak for hjælpen.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-09 00:15

> [...]

> Spgsmålet er så nu hvordan jeg får lys i PowerBooken igen Det
> skal jeg nok løse. 1000 tak for hjælpen.

Du vælger "Detect Displays" enten i System Preferncces -> Monitor eller
i "Displays" menuen i menulinen hvis du har den slpet til ..

/thomas

Fra : thohei

Dato : 31-10-09 18:21

On Nov 1, 12:14 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Du vælger "Detect Displays" enten i System Preferncces -> Monitor eller
> i "Displays" menuen i menulinen hvis du har den slpet til ..
>
> /thomas

Også det virker. Tak