MS Windows
briani 27239
Er der nomalt forskel på usb-porte på e
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-10-09 22:14

Jeg har en Notebook Dell Latitude E6400 og jeg undrer mig over at min
lille fotoprinter kun virker fra een af computerens tre usb-porte. Er
det normalt at usb-portene på en pc ikke er "født" ens?

Jeg har ligeledes det samme problem på min stationære. Nu ved jeg godt
hvilken usb-port jeg skal bruge for at det virker, men det er da
underligt eller hvad?

Hvordan kan jeg se hvilke usb-porte der er de "bedste" uden at skulle
tilslutte min fotoprinter.

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-10-09 04:35

Lars Thomsen Nielsen <lars@flexcom.dk> wrote:

<snip>

> Hvordan kan jeg se hvilke usb-porte der er de "bedste" uden at skulle
> tilslutte min fotoprinter.

Det bliver et problem, når du skiftevis tilslutter dit udstyr til den
ene og så til den anden USB 'port'. Tilslut din fotoprinter så vidt
muligt til den samme USB 'port'.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Ivar

Dato : 30-10-09 08:07

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvad?
>
> Hvordan kan jeg se hvilke usb-porte der er de "bedste" uden at skulle

Har samme problem på to forskellige pc'er, når jeg først har haft dimsen på
den ene port så virker den kun på denne. Også selvom jeg afinstallerer og
installerer driver igen.

Mvh
Ivar

Fra : Simon

Dato : 30-10-09 10:42

Klip/>
> [...]
> på den ene port så virker den kun på denne. Også selvom jeg afinstallerer

Sådan burde usbporte ikke virke. Er det ikke hele ideen bag plug and play?
Jeg har en del extern udstyr og har svært ved at huske hvilket udstyr der
hører til de enkelte porte.
Det er ikke smart!
Simon

Fra : Rado

Dato : 30-10-09 17:26

On Fri, 30 Oct 2009 10:42:18 +0100, "Simon" <sb@invalid.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har en del extern udstyr og har svært ved at huske hvilket udstyr der

Nej, men sådan er virkeligheden desværre bare. Jeg bruger en løs hub
hvor jeg har sat Dymo mærkater på de forskellige porte om hvad der
skal i hvilken port.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-10-09 10:55

Lars Thomsen Nielsen frembragte:
> Jeg har en Notebook Dell Latitude E6400 og jeg undrer mig over at min lille
> fotoprinter kun virker fra een af computerens tre usb-porte. Er det normalt
> at usb-portene på en pc ikke er "født" ens?

På min Dell GX620 skal jeg ha min bt-dongle i én af de forreste porte;
det samme på min Fujitsu Siemens (begge desktops)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter

Dato : 02-11-09 18:42

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller hvad?
>
> Hvordan kan jeg se hvilke usb-porte der er de "bedste" uden at skulle

På en stationær Pc er portene på fronten ofte USB 1.0 og dem på bagsiden USB
2.0. Måske kunne noget tilsvarende gøre sig gældende på en bærbar Pc?
--
Venlig hilsen
Peter