Holdbarhed på Confit de Carnard
Fra : Jens Bruun

Dato : 27-10-09 17:29

Jeg opdagede tilfældigvis en plastikbeholder med to stk. confiterede andelår
bagerst i mit køleskab (don't ask). De var næsten et år gamle. Så vidt jeg
husker, lavede jeg dem sidste år lige efter Mortens aften, hvor jeg havde
frisk andefedt på lager.

Hvorom alting er: Jeg tog låget af og regnede med, at fedtet ville lugte
harsk. Det gjorde det så ikke. Jeg smagte så på fedtet. Det smagte fint.
Altså fik jeg gravet lårene frem, og de så fine og gode ud. De røg en tur på
panden og blev efterfølgende serveret med de bagte rodfrugter, jeg
tilfældigvis havde på lager. De smagte FREMRAGENDE, omend de virkede lidt
saltere end forventet.

Summa summarum: Hjemmelavet Confit de Carnard holder fint mindst ét år i
køleskab i en beholder, der er helt fyldt op med andefedt og med et rimeligt
tætlukkende låg.

NB: Faldt over otte stk. (frosne) andelår til 100,- i Føtex forleden. Lige
nu ligger de fire af dem forsigtigt optøede, let nedsaltede og smider væske,
og om et par timer skal de klukke hyggeligt i andefedt på komfuret. Jeg er
nu ikke sikker på, de holder et helt år. Faktisk er jeg ret sikker på, de
holder maks. en uge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-10-09 19:49

> Jeg opdagede tilfældigvis en plastikbeholder med to stk. confiterede
> andelår bagerst i mit køleskab (don't ask). De var næsten et år gamle.

Bliver nødt til at spørge alligevel - hvor stort er dit køleskab?

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-10-09 20:15

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Bliver nødt til at spørge alligevel - hvor stort er dit køleskab?

Hahahaha. Tilpas lille til, at svaret er lidt pinligt, så jeg undlader at
svare...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -V-

Dato : 28-10-09 05:38

On Oct 27, 5:29 pm, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Summa summarum: Hjemmelavet Confit de Carnard holder fint mindst ét år i
> køleskab i en beholder, der er helt fyldt op med andefedt og med et rimeligt
> tætlukkende låg.

Jeg har lige lavet confiterede lår af mine hjemmeskudte ænder, men jeg
tvivler *meget* stærkt på at de holder en uge.

-V-

Fra : Otto

Dato : 02-11-09 14:11

1 måned i køleskabet er ideelt for confit de canard.

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-11-09 19:16

Way to go

Lyder dejligt

Når man tænker på hvor længe en dåse med Confit kan holde så er det da
helt ok

Peter