levetid kædekit
Fra : Steen E.

Dato : 28-10-09 22:03

Hej i denne vidende gruppe.

Hvad er jeres erfaring med levetid af kædekit ?

På Fazer 1000'eren sidder der et DID530ZVM - og det har nu kørt ca. 36.000
km.

Det ser stadig perfekt ud, ingen slør, ingen stramme led, har ikke strukket
sig, er kun strammet en gang, da den var ny, på kædehjulet begynder man nu
at kunne ane slid.

Det har altid været smurt godt ind med spray, og aldrig været ude i regnvejr

Er det ved at være tid til at skifte ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 28-10-09 22:34

Steen E. skrev:
> [...]
> at kunne ane slid.
>
> Det har altid været smurt godt ind med spray, og aldrig været ude i regnvejr

Det er min erfaring at mine kæder primært er døde tidligt om foråret,
hvorudaf jeg konkluderer at en grundig vinterkonservering er alfa og omega!

Kører man længere end 20.000km vil en "½-vejs udskiftning" af
tandhjulene skåne kæden for negativ påvirkning derfra og med al
sandsynlighed således strække kædens levetid!
Ergo: Rens og gennemsmør kæden inden(!) motorcyklens
vinteropstaldningsafvask og monter et par friske tandhjul i løbet af
vinteren!

Har du overvejet en gadevands-spoiler som beskrevet på Orlas VTR-hjemmeside:
<http://www.tfv-org.dk/vtr/guard/index.html>
??

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 28-10-09 22:49

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> På Fazer 1000'eren sidder der et DID530ZVM - og det har nu kørt ca. 36.000
> km.

> Er det ved at være tid til at skifte ?

Hej Steen.

Jeg ville skifte nu.

Det kan sikkert køre længere; men 36.000 km er rigtigt flot med alm smøring,
og konsekvensen af en kæde, der springer, kan være alvorlig.

; - )

KD, FZ1-S, der får nyt DID530ZVM kit hver vinter.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-10-09 07:09

> Hvad er jeres erfaring med levetid af kædekit ?
> På Fazer 1000'eren sidder der et DID530ZVM - og det har nu kørt ca.
> 36.000 km.

Jeg havde skiftet forreste kædehjul og set om den kunne køre 50.000.
Kæder i dag er gode. Hvis ikke du bruger alle kræfterne til daglig.
Holde dig ude af regn og salt og smører ofte, så jholder de vildt langt.

Kør!

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90