MS Windows
briani 27239
Fejl efter install. af xp pro sp2, blå skæ~
Fra : Jama \"j.a.m.ande~

Dato : 28-10-09 13:02

(Har også lagt et af spørgsmålene i alt.dk.warez)

Pavilion DV 6000 (dv6107 eu) født med XP Media OS, der desværre er ødelagt
på Back up drevet, første gang jeg ville lægge XP ind gik den selv ind på
HPs genoprettelses program og lagde alle driverne ind og genstartede så, men
desværre kom der enj fejl kort efter opstarten (mbr erro) jeg prøvede en
ekstra gang til, og det så ud til at alle driver blev lagt ind på normal
vis, men alligevel kom der igen denne mbr. fejl, som ved den første install.
af XP media, lige efter opstarten.
Da jeg så lagde en alm.XP ind istedet og installerede alle driverne til
Hardwaren etc. ja så lod det til den kørte normalt, men så kom derpludselig
blå skærm, da jeg ville ved lukke XP ned, noget med manglene hukommelse i
cashen, evt. Harware fejl/Softwarefejl? Blev anbefaldet, at starte op i F8
fejlsikkertilstand derefter
"indstillinger/kontrolpanel/system/avanceret/forhindring af datakørsel"
?hvor der i slå forhindring af bdatakørsel til, ja der var to programmer
bla. stifinder, der kunne sættes hak i. Jeg er godt klar over, at jeg skulle
ha fået kopieret teksten af den blå skærm, der var på dansk, men det fik jeg
ikke, så om dette gir et fingerpeg ? Ved jeg ikke
Hvis jeg starter op normalt så kommer kun skærmbilledet frem ingen ikoner,
derimod kommer der et et program logo der advare mod fejl i XP. Og der har
ikke været rodet med snavs eller lign. nettet var lukket ved install af
OSet, det hjælper ikke ar rep med R, så jeg må vel til format af C og
install. af XP igen?
Er godt klar over, at det er småt med oplysninger, så kommer den blå skærm
igen ved lukning af OSet, skriver jeg den blå skærm af med tekst og fejl
nuller.
Jørgen

Fra : Jama \"j.a.m.ande~

Dato : 28-10-09 19:42

"Jama "j.a.m.andersen."" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen ved lukning af OSet, skriver jeg den blå skærm af med tekst og fejl
ps.
"Userinit logo" hedder det program, der som det eneste dukker op på skærmen
efter opstart af OSet.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-10-09 11:53

Jama "j.a.m.andersen." skrev:
> [...]
> vis, men alligevel kom der igen denne mbr. fejl, som ved den første install.

"denne mbr. fejl" tror jeg anviser problemet. Det er Master
Boot Record som er nogle nøgledata vedr. opstart af OS'et.

Hvis jeg husker min børnelærdom ret er der faktisk en
kopi af MBR, som visse programmer hævder at kunne få fat i,
men det var tilbage i de glade DOS-dage. Hvordan det
forholder sig nu ved jeg ikke.

Det nemmeste er den sure vej at formatere disken.

Jørgen Farum Jensen
..