Amazon AppStore til iPhone
Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-09 15:12

Jeg fik en meddelelse fra Amazon om at:

<http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html/ref=pe_18601_17282541_pe_08/?do
cId=1000342123>

var klar til download. Men ikke på den danske version af Apples
AppStore, tilsyneladende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 15:42

On 2009-10-28 15:11:51 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> cId=1000342123>
>
> var klar til download. Men ikke på den danske version af Apples

Jeg har en Amazom.com app på min iPhone. Desværre figurerer der ikke
køb fra amazon.co.uk via den - men kun køb via amazon.com
--
Steen
Digital, det' lissom bib-bip spil

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-09 16:02

Steen <isteen@googlewave.invalid> wrote:

> Jeg har en Amazom.com app på min iPhone.

Købt hvor? Naturligvis på Apples AppStore - men dansk eller amerikansk?

> Desværre figurerer der ikke køb fra amazon.co.uk via den - men kun køb via
> amazon.com

Så passer den ganske simpelt ikke til europæiske forhold. Køb på
amazon.com skal man afholde sig fra det de ligger uden for EUs toldmure.

Det er måske grunden til at applikationen [endnu?] ikke foreligger på
dansk AppStore.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 16:22

On 2009-10-28 16:01:50 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Købt hvor? Naturligvis på Apples AppStore - men dansk eller amerikansk?

Ganske enkelt på min iPhone...som logger på den danske app store.
Det kan selvfølgeligt være, den er kommet tidligt ud, og ikke er blevet
filstreret fra...

Laver lige en søgning på min iPhone...
Jow da, Amazon Mobile ligger ganske gratis i min app store

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-09 16:31

> [...]

> filstreret fra...
>
> Laver lige en søgning på min iPhone...
> Jow da, Amazon Mobile ligger ganske gratis i min app store

Der er tydeligvis tale om to forskellige applikationer. Den jeg har fået
meddelelse om bruger tydeligvis amazon.co.uk - prøv at gå ind på linket.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 28-10-09 20:10

On 2009-10-28 16:30:54 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Der er tydeligvis tale om to forskellige applikationer. Den jeg har fået
> meddelelse om bruger tydeligvis amazon.co.uk - prøv at gå ind på linket.

Den siger sådan her:
Looking for something?
We're sorry. The Web address you entered is not a functioning page on our site.

Fra : Jon

Dato : 28-10-09 21:46

Steen <isteen@googlewave.invalid> wrote:

> Den siger sådan her: Looking for something? We're sorry. The Web address
> you entered is not a functioning page on our site.

Du har muligens ikke fått med hele URLen. Men åpne iTunes (eller
Applications" på iPhone), klikk på Store, og søk etter Amazon.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-09 04:42

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Du har muligens ikke fått med hele URLen.

Jeg får i hvert fald stadig siden, på amazon.co.uk.

Men når jeg trykker på linket på siden får jeg nu »Http/1.1 Service
Unavailable« ?

> Men åpne iTunes (eller Applications" på iPhone), klikk på Store, og søk
> etter Amazon.

Som er beregnet til amazon.com.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 28-10-09 16:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så passer den ganske simpelt ikke til europæiske forhold. Køb på
> amazon.com skal man afholde sig fra det de ligger uden for EUs toldmure.

I Norge er det ingen toll eller mva på bøker, som er det jeg stort sett
kjøper fra Amazon. Dermed er .com tildels mye billigere enn .co.uk, men
det er noe lengre leveringstid. Det kan jeg leve med.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-09 17:19

> [...]

> kjøper fra Amazon. Dermed er .com tildels mye billigere enn .co.uk, men
> det er noe lengre leveringstid. Det kan jeg leve med.

Norge er jo heller ikke /endnu/ med i EU. Hvornår mon I følger Islands
vej?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 28-10-09 17:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Norge er jo heller ikke /endnu/ med i EU. Hvornår mon I følger Islands
> vej?

Nei, men vi har altså likevel ingen toll på innførsel av bøker, og ingen
mva på aviser og bøker overhodet.

Når vi følger Island? Vel - nå gjenstår det jo å se om Island faktisk
blir medlemmer. Foreløpig har de vel kun bestemt seg for å søke.

I det siste har visstnok stemningen i Norge for medlemskap blitt
sterkere, men jeg tror ingen pro-EU-mennesker eller -partier her vil ta
sjansen på å lansere temaet igjen som annet enn en kampanje medmindre de
er nokså sikre på å kunne nå gjennom. Et tredje nederlag for Ja-siden*)
vil være ødeleggende. Og så kommer man i den situasjon som f.eks. Irland
nå, om Lisboa-traktaten, at det danner seg et bilde av at et Nei ikke
respekteres; det blir bare holdt avstemninger inntil mange nok sier Ja.

I tillegg har den nåværende regjering, som antagelig kan sitte i fire år
(den er jo nettopp valgt, og har flertall) to små, men viktige
anti-EU-partier, sammen med Arbeiderpartiet (=Socialdemokraterne), som
er EU-tilhengere, men også internrt splittet. Hvis EU kommer opp som sak
på høyt nivå nå, så begår regjeringen følgelig harakiri for åpen scene
og full musikk. Så det skjer i alle fall ikke noe i inneværende
stortingsperiode, som utgår 2013.

Men undertegnede skulle ønske vi var med, ingen tvil.

*) Det ble forhandlet i 1961, men resultatet ble avvist i Stortinget. Så
ble det holdt folkeavstemninger i 1972 og i 1994, som Nei vant - den
første knepent, den andre tydelig.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-09 04:42

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> I tillegg har den nåværende regjering, som antagelig kan sitte i fire år
> (den er jo nettopp valgt, og har flertall)

Men uden vælgerflertal, idet oppositionen fik en 40.000 flere stemmer
end regeringssiden. Norge har ikke tillægsmandater, og Oslo-stemmer er
mindre værd end landbostemmer ...

Men ok, jeg regner heller ikke med nogen udvikling før efter et islandsk
medlemskab - og de fleste regner heller ikke med en ny traktat efter
den, der nu kun mangler Vaclav Klaus underskrift.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-10-09 18:46

Jon skrev:

> I Norge er det ingen toll eller mva på bøker, som er det jeg stort sett
> kjøper fra Amazon. Dermed er .com tildels mye billigere enn .co.uk, men
> det er noe lengre leveringstid. Det kan jeg leve med.

Er der ikke også noget med at _I_ også ligger udenfor EU's toldmure?

Det kunne jo forklare det :)

Fra : Jon

Dato : 28-10-09 19:24

> Er der ikke også noget med at _I_ også ligger udenfor EU's toldmure?
>
> Det kunne jo forklare det :)

Nei. Det er fordi norske myndigheter har hatt som policy i mange tiår at
bøker og aviser skal der ikke betales toll og mva på.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-10-09 20:16

> Nei. Det er fordi norske myndigheter har hatt som policy i mange tiår at
> bøker og aviser skal der ikke betales toll og mva på.

Her nede i Danmark bliver den slags besluttet af Folketinget dvs.
politikerne.
- Mikael

Fra : Jon

Dato : 28-10-09 21:46

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Her nede i Danmark bliver den slags besluttet af Folketinget dvs.
> politikerne.

Her også. Det har bare ligget fast i mange, mange år.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-09 04:42

Det gør de; derfor er Norrøna-tøj og norsk geteost temmelig dyrt her i
landet.

> Nei. Det er fordi norske myndigheter har hatt som policy i mange tiår at
> bøker og aviser skal der ikke betales toll og mva på.

I Danmark er aviser også momsfrie.

Og i UK gælder det samme for bøger og børnetøj.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 29-10-09 21:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det gør de; derfor er Norrøna-tøj og norsk geteost temmelig dyrt her i
> landet.

Ja - det er ulike tollsatser på ulike produkter, selvsagt. Jeg betaler
også toll på tekstiler jeg privatimporterer til Norge.

Hos oss ikke for barnetøy, ellers likt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-09 21:55

> [...]

> cId=1000342123>
>
> var klar til download. Men ikke på den danske version af Apples

Den er kun i den UK/Britiske AppStore .. programmet hedder Amazon Mobile
UK ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-09 04:42

> Den er kun i den UK/Britiske AppStore .. programmet hedder Amazon Mobile
> UK ...

Det forklarer så noget - men rejser andre spørgsmål. Ved US Amazon ikke
at EU-borgere ikke handler på amazon.com, men på amazon.co.uk eller
amazon.de ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 08:38

> Det forklarer så noget - men rejser andre spørgsmål. Ved US Amazon ikke
> at EU-borgere ikke handler på amazon.com, men på amazon.co.uk eller
> amazon.de ?

De har nok bare ikke fjernet det flueben som gør at den kun er til at
købe i den amerikanske store ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-09 08:41

> De har nok bare ikke fjernet det flueben som gør at den kun er til at
> købe i den amerikanske store ...

Den amerikanske udgave kan da tydeligvis købes i den danske butik, mens
den britiske kun kan købes i den britiske ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-09 10:59

> Den amerikanske udgave kan da tydeligvis købes i den danske butik, mens
> den britiske kun kan købes i den britiske ?

ja .. som jeg siger, da de submittede deres App til AppStore har de ikke
sat deres flueben korrekt ...

/thomas