MS Windows
briani 27239
Win 7 -forsvundne outlook expres meddelels~
Fra : bjarnetoft

Dato : 26-10-09 18:15

Jeg har installeret Win 7 ovenpå en Vista. I den forbindelse blev Win Live
Mail også installeret. Den medtog så nogle brevfiler fra Win Mail - et
program jeg brugte forsøgsvis omkring april 2009 - desværre har den nye
mail IKKE medtaget filerne fra Outlook Ex. som er det mail program jeg har
brugt "altid".
Nogen der ved hvordan jeg får fat i disse filer og hentet dem over i Win
Live Mail? Det er lykkedes for mig at "rode" mig frem til en billedfil som
var vedhæftet en meddelelse i Outlook - så filerne er der sikkert endnu, men
hvordan kan de hentes ind til Win Live Mail??
I øvrigt mistede jeg også vores digitale signaturer ved installationen -
meddelelse om at koderne pludselig var forkerte. Nye signaturer er bestilt
så det problem er til at overse.

Bortset fra det er jeg særdeles tilfreds med skiftet fra Vista til Win7 - i
hvert fald som det tegner sig nu.

Hilsen
Bjarne Toft

Fra : Jørgen E

Dato : 26-10-09 23:10

"bjarnetoft" <bjarnetoft@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at koderne pludselig var forkerte. Nye signaturer er bestilt så det problem er

Har du haft OE på en Vista maskine ? Uden at vide det, mener jeg ikke det er
"standard"

Gemmes gamle filer ikke i en mappe der hedder noget med old eller lign. ?

Ellers kan du prøve at søge *.dbx som er databasefilerne i OE og se om der er
en mappe med sådanne.

Fra : Jan Smed

Dato : 27-10-09 03:16

bjarnetoft wrote:
> [...]
> et program jeg brugte forsøgsvis omkring april 2009 - desværre har den
> nye mail IKKE medtaget filerne fra Outlook Ex. som er det mail program

Windows7 understøtter ikke MSOE, så du har nok mistet dem, desværre...

Fra : N/A

Dato : 27-10-09 18:06

Fra : bjarnetoft

Dato : 27-10-09 18:06

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i meddelelsen
> "bjarnetoft" <bjarnetoft@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Du tager vist fejl, du har ikke brugt OE i Vista, men derimod Windows Mail
> som ligner OE
> Og du vil flytte dine mail fra Windows Mail over til Windows Live Mail
> det kan du godt, men ved du hvor de ligger?
> ellers søg efter filer med ext. eml
>
> Poul

Det er utroligt så gode svar jeg har fået fra gruppen her. "Tak for det og
tak for at man læser mit spørgsmål før man svarer!!"

Naturligvis tager jeg ikke fejl - jeg har brugt både O.E. og W.M. i Vista.
Ellers ville jeg da ikke have stillet spørgsmålet her.

Jeg fandt at W.M. var ringere end O.E. - derfor geninstallerede jeg O.E. i
forbindelse med Vista. (og dette er ikke standard, hvilket jeg er med på!)

I installationsvejledningen til W7 kan læses at OE og WM ikke kan bruges i
forbindelse med W7 - samtidig skrives at filerne ikke bliver fjernet, men
med installation at W.M.L vil de blive hentet.
Det er så ikke sket med filerne fra OE!

Filerne fra WM ER hentet over i WML - det er ikke der problemet er!

Det er nok den forkerte gruppe jeg har henvendt mig til - det må I meget
undskylde.

Fra : Ole C

Dato : 27-10-09 19:11

bjarnetoft skrev blandt andet:

> I installationsvejledningen til W7 kan læses at OE og WM ikke kan
> bruges i forbindelse med W7

I følge adskillige artikler på nettet, kan det imidlertid godt lade sig
gøre.....

--
vh
Ole C

Fra : bjarnetoft

Dato : 27-10-09 19:39

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> I følge adskillige artikler på nettet, kan det imidlertid godt lade sig
> gøre.....
>
> --
> vh
> Ole C
Ekstremt godt og vejledende svar.

Fra : Ole C

Dato : 27-10-09 21:05

bjarnetoft skrev blandt andet:

> Ekstremt godt og vejledende svar.

Mener du virkelig, at jeg skal søge på Google for dig?
OK da. Her er en bunke:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=8&oq=windows+mail&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_daDK349&q=windows+mail+windows+7

--
vh
Ole C

Fra : bjarnetoft

Dato : 27-10-09 22:16

> Mener du virkelig, at jeg skal søge på Google for dig?
> [...]

Tak for det.

Jeg havde ikke forventet at skulle søge på Google, idet jeg formodede at
oplysningen vedr. installation fra MC skulle være nok, idet jeg samtidig
mente at kunne antage at der var tale om en fejl som ikke var almindelig ved
installation. Troede det krævede en slags ekspertviden at genfinde og
installere gamle OE filer.

Nu vil jeg prøve at kigge lidt på de henvisninger du har været så venlig at
give via dit link. Godt at få et vejledende svar uden sarkasme - tak for
det. Hvis det ikke lykkes vil jeg tillade mig at henvende mig til dig igen,
idet jeg formoder du muligvis har en viden om hvad jeg helt konkret skal
gøre - uden at skulle gennemlæse adskillige "links"

Med venlig hilsen

Bjarne Toft

Fra : Ole C

Dato : 28-10-09 00:07

> [...]

> henvende mig til dig igen, idet jeg formoder du muligvis har en viden
> om hvad jeg helt konkret skal gøre - uden at skulle gennemlæse

Du får ikke noget ud af at henvende dig til mig om det spørgsmål, da mit
kendskab til Windows7 indtil videre er rent teoretisk.

I øvrigt er holdningen her i grupperne generelt, at det ikke anses for god
tone at spørge om noget, som man selv rimeligt nemt kunne have fundet hjælp
til via Google...

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-10-09 22:18

"bjarnetoft" skrev i en meddelelse
> Ekstremt godt og vejledende svar.

Ja da - det er jo ikke et service center, så du kan forvente at andre
skal lave søgninger på nettet for dig - nu ved du at det kan betale sig
at søge lidt, så er resten jo op til dig selv

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jørgen E

Dato : 27-10-09 22:46

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Ekstremt godt og vejledende svar.

Nu er IE jo desværre integreret i Win7, så vidt jeg har hørt senest,
så jeg ved ikke om trikket kan bruges, men eller kan man installere
den fulde ver. af IE6, da OE er en del af den.
Efterfølgende opgraderes IE, hvis man vil bruge den.

Jeg har selv sikret mig IE6 for flere uger siden, da jeg ikke kan lide
layoutet i Live Mail og jeg er heller ikke sikker på den understøtter news.

Fra : Jørgen E

Dato : 27-10-09 22:30

> Det er nok den forkerte gruppe jeg har henvendt mig til - det må I meget undskylde.

Det har du så måske "også" ret i, men ikke så forkert du behøver
at undskylde noget.

Der findes faktisk en gruppe til Outlook Expres i dk-hirakiet.

Stadigvæk, kan du finde en mappe, hvor dine dbx-filer ligger, så kan
du også reetablere det hele og en søgning som *.dbx vil hurtigt afsløre
dette.

Fra : bjarnetoft

Dato : 01-11-09 19:01

"> Stadigvæk, kan du finde en mappe, hvor dine dbx-filer ligger, så kan
> du også reetablere det hele og en søgning som *.dbx vil hurtigt afsløre
> dette.

Tak for dit operationelle svar.

Jeg kan ikke finde disse filer, så jeg må anse dem for tabte.

Via Google (Ole C.) fandt jeg heller ikke svar vedr. genetablering af
forsvundne filer fra Outlook. Derimod fandt jeg mange konferencer hvor man
diskuterede/udvekslede erfaringer vedr. Outlook Ex. i forbindelse med Mail
Live. Det var så ikke der mit problem var.

Det undrer mig stadig at Outlook filer fra februar 2008 til marts 2009 er
hentet over i Win. Live.
I et par måneder (marts/april 2009) brugte jeg Win Mail p.g.a. problemer ved
Outlook, formentlig forårsaget af Vistra.
De filer jeg mangler er fra maj 2009 til nu.

Det overlever jeg. Især da det gik op for mig at "vistnok" alle
mailadresser fra Outlook er bevaret.

Er i øvrigt særdeles tilfreds med Win 7. Har endnu ikke modtaget, den i mit
system, kendte melding fra Vista om at programmet ikke længere svarer!!

Bjarne Toft

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-09 21:21

bjarnetoft wrote:

> "> Stadigvæk, kan du finde en mappe, hvor dine dbx-filer ligger, så
> kan

> Tak for dit operationelle svar.

> Jeg kan ikke finde disse filer, så jeg må anse dem for tabte.

Sørg for at få ledt ordentligt, jeg kender ikke 7, men den kan godt være
blevet endnu bedre end Vista til at skjule tingene.

> [...]
> problemer ved Outlook, formentlig forårsaget af Vistra.
> De filer jeg mangler er fra maj 2009 til nu.

Jeg har ikke fulgt det her fra start af, men du har da vel for søren ikke
lavet en "in place" opdatering uden at have fuld roll-back mulighed?

> [...]

> Er i øvrigt særdeles tilfreds med Win 7. Har endnu ikke modtaget, den
> i mit system, kendte melding fra Vista om at programmet ikke længere

Ku' hæ'n man sku' prøf' det nymodens flitterstads ...

> Bjarne Toft

Med venlig hilsen

Peter Larsen