Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg forstår det ikke - I
Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-10-09 17:17

Jeg læste anmeldelsen af Canon G11 på Luminous-Landscape
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/g11.shtml

Han ender med at skrive "And as for comparisons with the new generation of
pocket-sized large-sensor cameras, these cost quite a bit more money (up
there with entry level DSLRs) but they produce far superior image quality"
med henvisning til nye kameraer som Olumpys EP-1 og Panasonic GF1.
Og han viser billeder, hvor der tydeligt er forskel på kvaliteten.
Det virker ikke særligt overraskende

Hvis man sammenholder det med hans artikel
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml
hvor han overraskende hævder at man vanskelligt kan se forskel på billeder
printet i ca. 30x45cm taget med Canon G10 og et mellemformat-system med
Hasselblad kamera og PhaseOne 39 MPixel bagstykke.

Jeg kan ikke får de 2 artikler til at passe med hinanden.
Er det alene et spørgsmål om ISO eller er det ønsket om den gode historie
som spiller ham et puds ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans_Kruse

Dato : 27-10-09 20:49

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan ikke får de 2 artikler til at passe med hinanden.
> Er det alene et spørgsmål om ISO eller er det ønsket om den gode historie

Jeg forstår det heller ikke. Eller skal vi sige, at jeg mener det er lidt
ved siden af, når man sammenligner netop disse artikler. MR kan godt lide at
være kontroversiel og falder fra tid til anden i journalistfælden med den
gode historie efter min mening.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse