Coco Lopez
Fra : michael

Dato : 26-10-09 09:08

Hej!

Jeg søger en butik i Århusområdet, der forhandler Coco Lopez, som er
kokoscreme af høj kvalitet og særdeles velegnet til at mikse drinks med.

Jeg købte en gang nogle i Netto, men det var varer de kun havde i kort
tid. Nogen bud på hvor de kan fåes i Århus?

Dåserne ser således ud:
http://1.bp.blogspot.com/_j7wIZZExd5U/SlXdk7tK1SI/AAAAAAAACGw/e7sPtQgWHi0/s400/Coco+Lopez+Cream+of+Coconut.jpg

/michael

Fra : padre

Dato : 26-10-09 10:21

> Jeg købte en gang nogle i Netto, men det var varer de kun havde i kort
> tid. Nogen bud på hvor de kan fåes i Århus?

Her i Kbh havde de det i Metro, men de er åbenbart holdt op med at føre dem.
Måske Metro i Århus har dem?

--
padre

Fra : JerryLast@asshole.co~

Dato : 28-10-09 13:46

HEj.
Jeg synes jeg så det i superbest forleden, det er et forsøg værd, ellers har
metro københavn det

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-10-09 18:20

"michael" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg søger en butik i Århusområdet, der forhandler Coco Lopez, som er
> kokoscreme af høj kvalitet og særdeles velegnet til at mikse drinks
> med.

Hvis du ikke kan få dit favoritmærke, så prøv for sjov skyld Chaokoh, der er
min foretrukne til madlavning og i drinks. Kan typisk fås hos enhver
velassorteret thai-pusher.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : michael

Dato : 27-10-09 09:27

Jens Bruun skrev:

> Hvis du ikke kan få dit favoritmærke, så prøv for sjov skyld Chaokoh, der er
> min foretrukne til madlavning og i drinks. Kan typisk fås hos enhver
> velassorteret thai-pusher.

Det er kokosmælk, du nævner. Det jeg skal bruge er kokosCREME. Men jeg
fandt noget i Metro, dog af et andet mærke.

/michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-10-09 09:38

> Det er kokosmælk, du nævner. Det jeg skal bruge er kokosCREME. Men jeg
> fandt noget i Metro, dog af et andet mærke.

Ah, my bad.

Men bortset fra det, så er indholdet af Chaokoh stort set altid delt i to i
dåsen; øverst et lag kompakt creme og derunder tæt på vand. Det skal lige
røres sammen for igen at blive kokosmælk. Jeg har ved flere lejligheder
undladt at røre det sammen og alene brugt cremen, f.eks. til "afbrænding" af
chilipasta i wokken og i Piña Colada.

Min erfaring med andre mærker er, at de på mig virker kunstige, klistrede og
"forkerte" - dvs. de efterlader li'ssom en hinde i ganen, når jeg smager på
dem. Derfor foretrækker jeg Chaokoh, der har en - synes jeg - særlig god
smag og konsistens.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N Dude

Dato : 28-10-09 14:17

> Jeg købte en gang nogle i Netto, men det var varer de kun havde i kort
> tid. Nogen bud på hvor de kan fåes i Århus?

Pøøj, de smager grimt

Sidst netto havde dem på tilbud købte jeg en ordentlig stak i den tro, at
det var kokusmælk/fløde. Så i sommers lavede jeg en stor gryde "kødsovs" til
frysning hvor jeg kom tre dåser i, og det blev fuldstændigt uspiseligt

Lige meget hvor meget citronsyre, vineddike og andre sure midler der kom i
kunne maden ikke redes..

Det er jo til at lave desserter og drinks af, så halvdelen af indholdet i
disse dåser er ren sukker. Så jeg har lige smidt fem dåser ud her i sommers

Men kig i Føtex, hvis din føtex har en "Asian" afdeling kan du måske få dem
her. Min føtex har dem regelmæssigt. Ellers har vel alle asianbutikker dem
nok. Alternativt se på dåsen næste gang, hvem der importerer dem. Netto og
Føtex betjener sig hovedsagligt af de samme, faste importører hele tiden, så
der er stor sandsynlighed for, at de sælges fast i danmark.