Saftcentrifuge fra Aldi?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-10-09 11:37

Vores saftcentrifuge stod af i går; køber denne i morgen:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_43/OFF03.SHTML

- er der nogen der kender den?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-10-09 15:52

> - er der nogen der kender den?

Næh, men det gør du vel nu... Hvad synes du så om den?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-09 02:47

Jakob Griffel sendte dette med sin computer:

> Næh, men det gør du vel nu... Hvad synes du så om den?

Den var udsolgt

Kørte videre til Harald Nyborg og købte dér

Wasco tror jeg den hed til en 280-290 kr.

Den har et større gab end vores gamle Bosch eller hvad det nu var - og
er mere kraftig i samlingen mellem motor og rivejern.

Må dog kun køre 2 minutter ad gangen hvorefter den skal køle ned i 20
min. så det bliver måske et kort bekendskab!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N Dude

Dato : 27-10-09 13:31

> [...]
> Må dog kun køre 2 minutter ad gangen hvorefter den skal køle ned i 20
> min. så det bliver måske et kort bekendskab!?

Returner den!

Wasco fra HN er noget lort!!! Simpelthen!

Den i Aldi er 100 gange bedre, og husk at den har tre års *garanti*. Tag en
tur rundt i Aldibutikker og led efter den, det kan sagtens betale sig.

Aldis maskiner og værktøj er generelt mange gange bedre end maskiner fra
Biltema, HN og Lidl. Det skyldes ganske enkelt, at det i 90% af tilfældene
er maskiner produceret af en ordentlig mærkevarerproducent. Så kører de bare
en serie, hvor de sætter en noname "skal" uden på. Er kvaliteten ikke i
orden, så kan det ikke betale sig for Aldi at give tre års garanti og
hotline på disse tilbud. Husk på, at det er store tal, der arbejdes med.
Aldi koncernen omsætter for over en milliard om dagen!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-09 13:41

N Dude kom med denne ide:

> [...]
> tur rundt i Aldibutikker og led efter den, det kan sagtens betale sig.
>
> Aldis maskiner og værktøj er generelt mange gange bedre end maskiner fra

Det sidste topnøglesæt jeg købte i Aldi afleverede jeg igen da skralden
gik i stykker.

Det næste blev indkøbt hos HN

> [...]
> disse tilbud. Husk på, at det er store tal, der arbejdes med. Aldi koncernen

Ka være det er noget l*** vi har købt men til dén pris er det til at
leve med.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N Dude

Dato : 28-10-09 00:03

> Ka være det er noget l*** vi har købt men til dén pris er det til at
> leve med.

Du skal bare håbe på et langt liv og en dårlig frugthøst!

En maskine, der er så ekstremt dårligt produceret (kølet) at den kun kan
arbejde i 2 minutter og derefter skal hvile/køle i 20 minutter siger alt om
kvaliteten. Samtidig bliver dine frugter sikkert også meget varme, hvilket
måske betyder, at frugter med specielle æteriske olier vil have tendens til
at harske pga maskinens varme. Det kan være frugter som oliven, abrikoser,
vindruer og andre, frugter som der koldpresses olie af.

Sluttelig kan fruktosen begynde at udskille diverse stoffer. Bliver
fruktosens temperatur højere end normal rumtemperatur er der reelt tale om
en forarbejdning, som faktisk kan få fruktosen til dels af ændre sit
optagelsesmønster i lever, nyrer og blodbanerne, samt det kan starte en
gæringsprocess. Man skal jo huske på, at proteiner m.m jo er slynget fra i
saftcentrifugen, så saften indeholder hovedsagligt kulhydraterne.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-10-09 00:43

N Dude kom med denne ide:

> Du skal bare håbe på et langt liv og en dårlig frugthøst!

Høsten i år er ret stor

> [...]
> at harske pga maskinens varme. Det kan være frugter som oliven, abrikoser,
> vindruer og andre, frugter som der koldpresses olie af.

Maskinen vil primært blive brugt til æbler (måske osse pærer)

> [...]
> forarbejdning, som faktisk kan få fruktosen til dels af ændre sit
> optagelsesmønster i lever, nyrer og blodbanerne, samt det kan starte en

Riven er adskilt så meget fra motoren at varmen ikke kan nå at
forplante sig.

> Man skal jo huske på, at proteiner m.m jo er slynget fra i
> saftcentrifugen, så saften indeholder hovedsagligt kulhydraterne.

Pyt; proteinmangel er et luxusproblem i dk

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 30-10-09 13:34

On 28 Okt., 00:43, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:

> Maskinen vil primært blive brugt til æbler (måske osse pærer)

Hvis du har stor æble- og pærehøst, så overvej at investere i en
moster eller tag forbi et mosteri og få det mostet. Den lille
saftcentrifuge på køkkenbordet er både bøvlet, langsommelig og med et
enormt spild.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-10-09 21:46

Kevin Borbye Edelvang kom med denne ide:

> [...]
> moster eller tag forbi et mosteri og få det mostet. Den lille
> saftcentrifuge på køkkenbordet er både bøvlet, langsommelig og med et

Vi ønsker ikke at få saften varmebehandlet (som de gør på et mosteri)

Vi har så mange æbler / pærer at spildet er uden betydning

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-10-09 00:20

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Hvis du har stor æble- og pærehøst, så overvej at investere
> i en moster eller tag forbi et mosteri og få det mostet.

I nogle kommuner, bl.a. Gentofte, kan man låne en saftpresse gratis
på genbrugsstationen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup