Sort skærm - influenza A
Fra : John N. H.

Dato : 25-10-09 21:32

De sidste par måneder er vi daglig blevet bombarderet med alt det
forfærdelige, der vil ske, hvis vi ikke er klar til det digitale signal
d. 1. november. Foruden reklamerne for Boxer, Viasat og Canal+ m.m. har
aviser, radio og TV været fuld af indslag og artikler, alt er blevet
forklaret ned til mindste detalje et utal af gange. Det er virkelig ens
egen skyld, hvis man ikke er godt nok orienteret.

Der er jo også kommet noget, der hedder influenza A, og hvor meget er
der lige blevet informeret om det? Ja, der har været enkelte indslag i
TV-avisen/Nyhederne, hvor man da lige har kunnet overkomme at fortælle,
at der tilbydes vaccine til visse grupper af befolkningen, nemlig
risikogrupperne (og lidt flere). - slut.

Nu spørger jeg så, hvem er i risikogruppe? Mon jeg er? Min kone er nok
ikke. Svaret blæser i vinden. Jo, jeg er lidt ærgerlig over, at
informationen om denne vaccination er så ringe, at mange berettigede
sikkert ikke får den.

Jo, jeg kommer nok til at ringe til min læge for at høre, om jeg kan
blive vaccineret for sort skærm. Det ender vel med at blive hans
beslutning, om jeg kan få vaccinen.

Selvfølgelig ved jeg, at TV-snak ikke hører hjemme i gruppen her, inden
I overfalder mig for det. Jeg forstår bare ikke, at fjernsyn er blevet
meget vigtigere end bekæmpelse af en sygdom, som nogen trods alt er døde
af.
John
; -))

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-10-09 22:44

> [...]
> egen skyld, hvis man ikke er godt nok orienteret.
>
> Der er jo også kommet noget, der hedder influenza A, og hvor meget er der

I rigelige og ofte i "ulven kommer" termer. Det er bare influenza, og den er
hverken værre elle bedre end alle de andre gange, der er kommet nye
influenzatyper.

Føler du for at blive vaccineret, så bestiller du bare tid hos lægen og får
det gjort. Det koster så et eller andet mindre beløb, men du vælger jo selv
om du vil.

Mvh Maria

Fra : Niels Christensen

Dato : 26-10-09 00:32

Jeg vil holde mig langt væk fra den vaccine. Der er forlydender om at den
bliver konserveret med "Thimerosol", der er en kviksølvforbindelse, som er
50 gange mere giftig end ren kviksølv! Der er mere info om vaccinen her:
http://helsekonsulenten.dk/?Giftige_vacciner_mod_influenza_A_og_livmoderhalskr%E6ft

Mvh, Niels

Fra : John N. H.

Dato : 26-10-09 12:53

"Niels Christensen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> den bliver konserveret med "Thimerosol", der er en
> kviksølvforbindelse, som er 50 gange mere giftig end ren kviksølv! Der

Ja, jeg tror nu også, jeg betakker mig. Jeg prøvede influenza-vaccine
for nogle år siden, da min arbejdgiver bekostede den. Jeg havde smerter
i stik-stedet i næsten et år, og det har jeg dog aldrig oplevet før ved
vaccinationer.

"Maria Frederiksen" skrev i en meddelelse:

> [...]

Tror du har ret.

Jeg tror nok - men ved det ikke - at jeg kan puttes i risikogruppen med
hjerte-kar sygdomme, så jeg kan få det gjort gratis. Men takker nok nej.
Mit indlæg gik mest på de givne informationer. For mange "ulven kommer"
termer og for lidt reel information. (Hvorimod kampagnen om TV-signalet
simpelt hen har det hele i rigelige mængder).
John
; -))

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-10-09 19:23

On Mon, 26 Oct 2009 00:32:17 +0100, "Niels Christensen"
<helseudsalg@bolignetmail.dk> wrote:

> [...]
>50 gange mere giftig end ren kviksølv! Der er mere info om vaccinen her:

Jeg bliver normalt vaccineret (har Astma), men H1N1 springer jeg over.
Jeg har meget stor tillid til Claus Hancke

Se bl.a. http://www.mayday-info.dk/H1N1-influenza-responsum.shtml

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : KaZ

Dato : 30-10-09 14:11

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> wrote in message

> Jeg bliver normalt vaccineret (har Astma), men H1N1 springer jeg over.
> Jeg har meget stor tillid til Claus Hancke
>
> Se bl.a. http://www.mayday-info.dk/H1N1-influenza-responsum.shtml

En god vurdering.

"WHO har spillet hasard med verdens sundhed ved at råbe "ulv" i utide."

Så må man nødvendigvis spørge om hvordan og hvorfor sådant noget kan ske,
for WHO (med alt de ressourcer de har til rådighed) har vel ikke bare begået
en 'fejl'?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-10-09 14:06

Maria Frederiksen wrote:
> I rigelige og ofte i "ulven kommer" termer. Det er bare influenza, og den er
> hverken værre elle bedre end alle de andre gange, der er kommet nye
> influenzatyper.
[...]

Denne her nye influenza siges - modsat almindelige influenzaer - at være
særskilt farlig for helt unge mennesker. Indtil videre synes jeg dog
mest jeg har hørt, at den har slået mexikanere, sydamerikanere og
nordmænd ihjel, snarere end teenagere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-10-09 20:17

> Denne her nye influenza siges - modsat almindelige influenzaer - at være
> særskilt farlig for helt unge mennesker.

Unge fra efter 1958, da Influenza A er i familie med den, der kom i
slutningen af 50'erne, og som alle fra den tid derfor har immunforsvar imod.
Aner ikke om det er rigtigt.

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-11-09 23:58

Maria Frederiksen wrote:
Peter:

> Unge fra efter 1958, da Influenza A er i familie med den, der kom i
> slutningen af 50'erne, og som alle fra den tid derfor har immunforsvar imod.
> Aner ikke om det er rigtigt.

Jeg har hørt to forskellige ting, dels det du skriver om et skilleår i
1950'erne, men også at influenzaen er særligt farlig for netop teenagere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-09 02:33

On Sun, 25 Oct 2009 21:31:50 +0100, "John N. H." <ganske@invalid.dk>
wrote:
klip
> [...]
>I overfalder mig for det. Jeg forstår bare ikke, at fjernsyn er blevet
>meget vigtigere end bekæmpelse af en sygdom, som nogen trods alt er døde

Mon ikke der er mange flere der dør af at sidde og glo på TV, selvom
det er en længerevarende pine at komme igennem
mvh Ebbe