MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
finde filer i Vin7 ?
Fra : John T.

Dato : 25-10-09 14:41

Hej !
Kan man finde filer, f.eks: *.*old (finder alle filer der ender på old)
i Vin7 ?
En ven fortalte mig i dag, at hvis man har "Totalcommander"
installeret, så kan man trykke: Alt+f7
så har man en bedre funktion end i XP, det prøvede jeg, og jeg
må give ham ret, det virker rigtigt godt !
Men, kan man det samme direkte i Vin7 ?
Hilsen John T.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-10-09 16:19

filext: old

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-10-09 17:25

"John T." skrev i en meddelelse
> Kan man finde filer, f.eks: *.*old (finder alle filer der ender på
> old)
> i Vin7 ?

Ja

> En ven fortalte mig i dag, at hvis man har "Totalcommander"
> installeret, så kan man trykke: Alt+f7
> så har man en bedre funktion end i XP, det prøvede jeg, og jeg
> må give ham ret, det virker rigtigt godt !

Totalcommander downloades gratis i en ubegrænset prøve-version - eneste
forskel på den og købeversionen er en pause på et antal sekunder i
opstarten - find den evt via Google

> Men, kan man det samme direkte i Vin7 ?
> Hilsen John T.

Dos virker jo stadig (eller noget der ligner en Dos ) så du kan i en
kommandoprompt skrive:

c: (for at komme til den korrekte disk)
cd \ (for at komme til roden)
dir *.*old /s (viser alle filer der slutter med old på skærmen)
eller
dir *.*old /s > oldfiler.txt (samme men gemmer i stedet output i filen
oldfiler.txt)

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Henning

Dato : 25-10-09 18:26

wrote:

>Hej !
>Kan man finde filer, f.eks: *.*old (finder alle filer der ender på old)
>i Vin7 ?

Ja - Windowsknappen + f.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-10-09 21:07

Det åbner kun Søg. Der er ikke i interfacet noget der siger hvordan
man søger på en filendelse. De fire eksempler der listes kunne forlede
folk til at der ikke er flere.
Bemærk at udover det jeg tidligere foreslog kan type: også bruges hvis
fil typen er registreret i Registret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : John T.

Dato : 26-10-09 14:05

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> folk til at der ikke er flere.
> Bemærk at udover det jeg tidligere foreslog kan type: også bruges hvis

Jeg kan desværre ikke bruge jeres forslag, jeg leder efter, som i XP, en
søge-mulighed
til at skrive: *.* bmp (stjerne/punktum/stjerne/bmp...enter!)
Så skal ALLE BMP-Filer på pc,en komme frem.
Hilsen John

Fra : Henning

Dato : 26-10-09 15:05

>Jeg kan desværre ikke bruge jeres forslag, jeg leder efter, som i XP, en
>søge-mulighed
>til at skrive: *.* bmp (stjerne/punktum/stjerne/bmp...enter!)
>Så skal ALLE BMP-Filer på pc,en komme frem.

Hvad er der galt med Windows søgefunktion? Husk at den som standard
kun søger i indekserede mapper, det kan du ændre i Avanceret søgning.
(P.S. Hvis du vil have alle BMP-filer behøver du altså kun *.bmp )

Fra : John T.

Dato : 26-10-09 17:20

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad er der galt med Windows søgefunktion? Husk at den som standard
> kun søger i indekserede mapper, det kan du ændre i Avanceret søgning.
> (P.S. Hvis du vil have alle BMP-filer behøver du altså kun *.bmp )

Kaster håndklædet i ringen, kan ikke finde ud af det
John

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-09 22:28

Får du ikke. Kun den metode jeg skrev virker og giver det ønskede
resultat.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-09 22:35

Det gik lidt hurtigt.
Årsagen er at søgningen i WIN 7 er helt omskrevet for at give mere
avancerede muligheder.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : John T.

Dato : 26-10-09 23:55

> Det gik lidt hurtigt.
> Årsagen er at søgningen i WIN 7 er helt omskrevet for at give mere
> avancerede muligheder.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Tak for jeres svar !
Der er udgivet en rigtig god bog om XP "Tips og tricks" skrevet af:
Heine Lennard Christensen.
Bogen er på 126 sider og kan varmt anbefales
jeg har talt med forfatteren og han siger at der vil komme en bog om Vin7
inden alt for længe, der skal nok være nogle gode idéer.
Hilsen John