Lydformat til iPhone
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-10-09 11:23

Jeg har fremstillet nogle musikfiler ved nodeskrivning i Finale, som kan
eksportere i aufioformater. Jeg har lagt dem over i iTunes og gjort dem
til en selvstændig spilleliste.

Når jeg synkroniserer med iPhone, kommer disse musikstykker ikke frem.
Spillelisten vises heller ikke, selvom jeg også har lagt et stykke
rigtig musik ind på den.

Finale eksporterer til AIFF eller Waw. Aiff er første valg, så det er
det, jeg har prøvet.

Hvad er det for nogle begrænsninger, jeg støder ind i?

Jeg har brændt samme spilleliste til en musik-CD, som spiller fint fra
en almindelig CD-spiller.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 13:44

Ove Steen Smidt skrev:
> Jeg har fremstillet nogle musikfiler ved nodeskrivning i Finale, som kan
> eksportere i aufioformater. Jeg har lagt dem over i iTunes og gjort dem
> til en selvstændig spilleliste.

Hvis du kan finde dem i iTunes så højreklik og lav dem til en MP3 (eller
lignende). iPod/iPhone er generelt mere sippet end iTunes.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-10-09 15:15

> Hvis du kan finde dem i iTunes så højreklik og lav dem til en MP3 (eller
> lignende). iPod/iPhone er generelt mere sippet end iTunes.

Det med, at nogle er mere sippede end andre, kender jeg godt fra min
omgangskreds.

Højreklik.... og? Der står kun noget med AAC
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 15:17

Ove Steen Smidt skrev:

> Det med, at nogle er mere sippede end andre, kender jeg godt fra min
> omgangskreds.
>
> Højreklik.... og? Der står kun noget med AAC

Så lav det til det :) Det afhænger af indstillingerne i iTunes.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-10-09 16:09

> Så lav det til det :) Det afhænger af indstillingerne i iTunes.

Det blev det ikke bedre af. I "Hjælp" står der, at man i Indstillinger >
Generelt skal vælge importformat og derefter foretage ændring af
markerede sange (ved højreklik eller i Avanceret).

Når standart-importformat er sat til AAC, undrer det mig, at de
importerede filer ikke automatisk er importeret i et format som al min
øvrige musik og ikke bliver anerkendt af iPhone.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-09 16:17

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> importerede filer ikke automatisk er importeret i et format som al min
> øvrige musik og ikke bliver anerkendt af iPhone.

import = rippet fra CD'er ...

/thomas