PHP gæstebog
Fra : paw jeppesen

Dato : 25-10-09 09:32

Hej Gruppe

Jeg har forsøgt at bruge denne gæstebog, http://hjemmesideskolen.dk/scripts/visit.asp?id=gbphp
men kan ikke få den til at virke... der kommer ingen indlæg når jeg
oprettet et nyt. Der er ikke ændret noget i de filer der ligger i zip,
og forstår ikke nok php til at kunne rette og tilføje de info som erik
skriver i bemærkningerne...
jeg har lagt en test her:
http://sandkasse.jeppesengrafisk.dk/book/guestbook.php

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-10-09 16:47

paw jeppesen wrote:

> [...]
> oprettet et nyt. Der er ikke ændret noget i de filer der ligger i zip,
> og forstår ikke nok php til at kunne rette og tilføje de info som erik

Et eller andet har du nu gjort forkert. Jeg har lige lagt en test her:
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/gb/guestbook.php

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 25-10-09 17:14

Kan se det virker på din test-side, men kan ikke få det til at virke hos mig
selv. Jeg har taget alle filer i mappen og upoadet, uden at rette noget men
det virker stadig ikke...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-10-09 17:19

Paw Jeppesen wrote:
> Kan se det virker på din test-side, men kan ikke få det til at virke
> hos mig selv. Jeg har taget alle filer i mappen og upoadet, uden at
> rette noget men det virker stadig ikke...

Skriv direkte til mig og oplys relevante ftp-data (hostname, brugernavn og
password), så kan jeg prøve at kigge på det. Det bliver muligvis først i
morgen.

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 25-10-09 17:40

Kan ikke oplyse bryger / pass til serveretn, men har som sagt brugt de filer
der ligger på din hjemmeside, så jkan du ikke teste med dem?

Vh

Paw J

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-10-09 17:57

Paw Jeppesen wrote:
> Kan ikke oplyse bryger / pass til serveretn,

Så har jeg ingen mulighed for at se, hvad der fejler.

> men har som sagt brugt
> de filer der ligger på din hjemmeside, så jkan du ikke teste med dem?

Det var da det, jeg gjorde lige før.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 25-10-09 18:00

det forstår jeg så ikke noget af :S
takker forløbigt for hjælpen.

paw j

Fra : ozxxxx

Dato : 26-10-09 22:11

"Paw Jeppesen" <paw_jeppesen@varmpost.com> skrev i meddelelsen
> det forstår jeg så ikke noget af :S
> takker forløbigt for hjælpen.
>
> paw j
>
> "Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

har du sat data fil chmodded til 666

Jørgen

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 27-10-09 21:28

er ikke helt med..
hvor skal det rettes?
I følge erik kan man oploade flierne direkte fra zip-arkivet...

paw J

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-10-09 22:14

Paw Jeppesen wrote:

> er ikke helt med..
> hvor skal det rettes?
> I følge erik kan man oploade flierne direkte fra zip-arkivet...

Ja, men nogle servere vælger vist som default at skrivebeskytte filen efter
upload. Den skal altså gøres redigerbar. Når jeg uploader med Total
Commander, har jeg mulighed for direkte at fjerne skrivebeskyttelsen, hvis
den skulle være sat. En anden må komme med kommandolinjesyntaksen for at
gøre det samme.

Havde du tilsendt mig de efterspurgte data, havde jeg fikset problemet på
sekunder.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk