Se DR og DR2 i flash..
Fra : Allan

Dato : 24-10-09 06:31

Lige et tip:

dr.dk/live/tv

også de nye kanaler.

Vh Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-10-09 13:32

Allan skrev:
> Lige et tip:
>
> dr.dk/live/tv
>
> også de nye kanaler.

Er URL'en rigtig? Der er vist ikke nowet lige nu.

Fra : Allan

Dato : 24-10-09 06:35

On 24 Okt., 14:32, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Er URL'en rigtig?  Der er vist ikke nowet lige nu.
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

ah..det skulle være dr.dk/tv/live ....

vh
Allan

Fra : Claus Christiansen

Dato : 26-10-09 22:29

Jamen så har jeg da lige et lille spørgsmål. Jeg sidder pt i Canada, og
når jeg går på den "almindelige" live tv feed, så kan jeg se Inspector
Morse, men på Beta kan jeg ikke, får en besked om at DR ikke har
rettighederne til at vise mig det da jeg sidder i udlandet? Er jeg mere
"lovlydig" når jeg bruger min iBook?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-09 23:58

Claus Christiansen <spam.claus@mac.com> wrote:

> [...]
> Morse, men på Beta kan jeg ikke, får en besked om at DR ikke har
> rettighederne til at vise mig det da jeg sidder i udlandet? Er jeg mere

nej, den nye udgave chekker din IP op imod en database der ved i hvilket
land den IP er tildelt ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 24-10-09 13:55

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Lige et tip:
>
> dr.dk/live/tv

ahhh så bliver men lidt irreteret over at Apple blot lukker øjnene for
at 50 % af internettet er flash.

De kan sgu ikke blive ved med at side på hænderne skulle man mene.

Hygge

Jakob

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-10-09 14:33

jagge wrote:
> ahhh så bliver men lidt irreteret over at Apple blot lukker øjnene for
> at 50 % af internettet er flash.
>
> De kan sgu ikke blive ved med at side på hænderne skulle man mene.

Du byttede din Mac for din iPhone? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : jagge

Dato : 24-10-09 17:08

> Du byttede din Mac for din iPhone? ;)

Nej men der er dælme meget webinhold der ikke kan ses på en iphone.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-10-09 18:10

jagge skrev:

> Nej men der er dælme meget webinhold der ikke kan ses på en iphone.

Nu ikke alt det piveri med dig. Var det ikke en arbejdstelefon du
skulle have?

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 09:50

> Nu ikke alt det piveri med dig. Var det ikke en arbejdstelefon du
> skulle have?

Næææ det var en informationsrevolution ;0)

Bortset fra den store mangel er jeg nu allerede ret betaget af den
Iphone så der er lys i mørket.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-09 14:42

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> ahhh så bliver men lidt irreteret over at Apple blot lukker øjnene for
> at 50 % af internettet er flash.
>
> De kan sgu ikke blive ved med at side på hænderne skulle man mene.

Måske har Apple set at Flash er "a bag of hurt" og at fremtiden heder
HTML5 video ?

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-10-09 14:43

Thomas von Hassel wrote:
> Måske har Apple set at Flash er "a bag of hurt" og at fremtiden heder
> HTML5 video ?

Men det gør det jo ik', for de kan jo ik' blive enige om formaterne, så
det bliver lige så meget a bag of hurt...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-09 14:46

> Men det gør det jo ik', for de kan jo ik' blive enige om formaterne, så
> det bliver lige så meget a bag of hurt...

Så må adobe lave en flash player der ikke bruger 100% cpu bare for at
vise et topbanner ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 24-10-09 17:08

> Måske har Apple set at Flash er "a bag of hurt" og at fremtiden heder
> HTML5 video ?

Det tror jeg næppe. Flash er defakto standard efterhånden. Der er intet
der tyder på at den bliver vippet af pinden.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-09 18:04

> Det tror jeg næppe. Flash er defakto standard efterhånden. Der er intet
> der tyder på at den bliver vippet af pinden.

man kan håbe ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 09:49

> man kan håbe ...

Helt sikkert, MEN det er forbrugerne der er taberne når Apple også håber
at de kan få udbredt quicktime som standard, den kamp tabte de i
90'erne.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 12:29

jagge skrev:

> Helt sikkert, MEN det er forbrugerne der er taberne når Apple også håber
> at de kan få udbredt quicktime som standard, den kamp tabte de i
> 90'erne.

Hvilket format tror du Disney godt kan lide fremover?

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 12:40

> Hvilket format tror du Disney godt kan lide fremover?

Disney er en uendelig lille del af www. Her taler vi fremherskende
defacto standarder.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 13:40

jagge skrev:

> Disney er en uendelig lille del af www. Her taler vi fremherskende
> defacto standarder.

Disney er ikke en uendelig lille del af den underholdningsindustri der
leverer de ikke-trivielle ting til samme www.

Husk igen, en iPhone er ikke en internetcomputer - det er en iPod Touch
med lidt ekstra.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-09 14:47

> Disney er en uendelig lille del af www. Her taler vi fremherskende
> defacto standarder.

har du _set_ hvad Disney kontrollerer rent mediemæssigt ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 20:20

> har du _set_ hvad Disney kontrollerer rent mediemæssigt ?

Selvføligelig har de indflydelse men i forhold til www er det en dråbe i
havet.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-09 14:47

> Helt sikkert, MEN det er forbrugerne der er taberne når Apple også håber
> at de kan få udbredt quicktime som standard, den kamp tabte de i
> 90'erne.

Det kan godt være jeg er sær, men jeg kan godt lide Apple's forsøg på at
bekæmpe en trend der gør at folk bliver læst til en defacto standard,
kontrolleret af ét firma (adobe) når alternativet er en åben standard ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 20:19

> Det kan godt være jeg er sær, men jeg kan godt lide Apple's forsøg på at
> bekæmpe en trend der gør at folk bliver læst til en defacto standard,
> kontrolleret af ét firma (adobe) når alternativet er en åben standard ..

Og du synes ikke det er lidt ironisk at Apple gør det for at
kontrollere sin egen platform, appleshop, quicktime etc.

Apple er da på ingen måde lig med åbenhed eller kamp for dette.

Du lyder jo som en linux bruger :0).

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-09 01:19

> Og du synes ikke det er lidt ironisk at Apple gør det for at
> kontrollere sin egen platform, appleshop, quicktime etc.
>
> Apple er da på ingen måde lig med åbenhed eller kamp for dette.
>
> Du lyder jo som en linux bruger :0).

det tager jeg som en fornemelse.

Men Apples "adoption" af åbne standarder synes jeg taler for sig selv:
AAC, h.264, HTML5, CalDAV, CardDAV, IMAP (de tre sidste f.eks. gør at du
med en standards compliant server, f.eks. Kerio eller Zimbra kan få en
mac klient til at køre kalender, adresse og mail ligså nemt som med en
OS X server)

Og så kommer jeg slet ikke ind på alle de open source og BSD license
værktøjer som ligger og kører under overfladen på OS X-

Ja, Apple vil gerne give dig hele pakken, men læg mærke til at de stadig
bygger på det åbne standarder .. og standarden er kun den halve sandhed
.... det hele slutter med hvordan den bliver implementeret ... og her
håber Apple at deres "pakke" er god nok til at man gerne vil bruge den

/thomas

Fra : jagge

Dato : 26-10-09 17:22

> [...]
> med en standards compliant server, f.eks. Kerio eller Zimbra kan få en
> mac klient til at køre kalender, adresse og mail ligså nemt som med en

Sorry men at Apple understøtter IMAP som jo også er en standard giver
mig ikke ligefrem tårer i øjnene. Det er jo fuldstændigt utænkeligt at
et operativsystem ikke understøtter IMAP.

> Og så kommer jeg slet ikke ind på alle de open source og BSD license
> værktøjer som ligger og kører under overfladen på OS X-

Så det at Apple har kunnet udnytte en masse kode der var tilgængelig
siger da intet om deres commitment til opensource. Det er da ikke
opensorce commitment der driver dem der, men ønsket om et stabilt
operativsystem.

> Ja, Apple vil gerne give dig hele pakken, men læg mærke til at de stadig
> bygger på det åbne standarder

Der hvor jeg ser Apple bruge åbne standarder er udelukkende hvor det jo
er en fordel for Apple. Det er jo indlysende klart at man kommer ikke
uden om IMAP og alt muligt andet. Det er ret indlysende at ingen gider
købe et operativsystem der ikke uderstøtter alm standarder på markedet.

Jeg ser INGEN eksempler på at Apple har virket som motor for udbredelse
af alm åbne standarder, tværtimod virker de ret lukkede både når det
gælder brug af deres enheder og sandelig også når det gælder de
standarder de bruger.

Det kan der jo være gode grunde til, og i nogle tilfælde også fordele
for forbrugeren. I mange gør det dog produkterne mere lukkede og mindre
brugervenlige.

Prøv lige at forklare mig hvorfor der ikke er alm standard Bluetooth i
en iphone ud fra din "åbne standard" tankegang ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-09 17:40

> Sorry men at Apple understøtter IMAP som jo også er en standard giver
> mig ikke ligefrem tårer i øjnene. Det er jo fuldstændigt utænkeligt at
> et operativsystem ikke understøtter IMAP.´

lad være med at hænge dig i IMAP .. kig på CalDAV og CardDAV istedet for
der hedder alternativerne f.eks. MS Exchancge og Lotus Notes ...

> [...]
> siger da intet om deres commitment til opensource. Det er da ikke
> opensorce commitment der driver dem der, men ønsket om et stabilt

Apple committer ting tilbage til diverse OpenSource projekter ...

> [...]
> af alm åbne standarder, tværtimod virker de ret lukkede både når det
> gælder brug af deres enheder og sandelig også når det gælder de

Apple sider da i "working group" for en masse standarder, bla. for AAC
og h.264 for bare at tage de to hvor de har haft deres finger mest ind
over ...

> [...]
>
> Prøv lige at forklare mig hvorfor der ikke er alm standard Bluetooth i
> en iphone ud fra din "åbne standard" tankegang ??

Jeg siger ikke Apple er perfekt ... verden er ikke sort hvid ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-10-09 14:15

In article <6d089704-b3e8-4804-aed9-324c5e301969@f10g2000vbl.googlegroups.com>,
Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Lige et tip:
>
> dr.dk/live/tv
>
> også de nye kanaler.

Tak - godt tip. Den player kører meget bedre hos mig.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-10-09 14:32

Kurt Brixen wrote:

> Tak - godt tip. Den player kører meget bedre hos mig.

Hørt, hørt. Tak for tippet Allan!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-09 21:02

Hej Allan,

> Lige et tip:
> dr.dk/live/tv
> Vh Allan

Måske passende at huske at skrive at du arbejder for DR!

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-09 01:20

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Allan,

> Måske passende at huske at skrive at du arbejder for DR!

hvorfor skulle det være relevant ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-09 13:37

Hej,

> hvorfor skulle det være relevant ?

Lige her kan det selvfølgelig synes uskyldigt - men det er normalt
kutyme i de forskellige grupper, at man "giver sig selv til kende", når
man skriver om sin egen arbejdsplads, virksomhed, forening eller lign.

Hvis virksomheden ikke lige havde været DR, havde du sikkert været mere
pikeret, hvis nogen havde postet en reklame for egen arbejdsplads.