Indsæt nyt simkort
Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 23-10-09 14:40

Når jeg tænder min SonyEricsson T700, siger den jeg skal indsætte
simkort, selvom det nu har siddet der flere måneder. Det kan repareres
ved at tage batteriet ud sætte det i igen og derpå tænde telefonen.
Men næste gang den har været slukket, så er den gal igen. Måske, for
det er ikke hver gang den slukkes og tændes, den spørger om simkortet.

Er der nogen her i gruppen, der har en ide om, hvad der er gal ? Er
det telefonen, eller er det simkortet ?

mvh Søren

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Pico

Dato : 23-10-09 21:07

Soren Hedeby Sorensen wrote:
> [...]
> det er ikke hver gang den slukkes og tændes, den spørger om simkortet.
>
> Er der nogen her i gruppen, der har en ide om, hvad der er gal ? Er

Jeg havde engang en SonyEricsson der ikke ville "bruge" mit daværende
simkort uden jeg lagde et stykke tyndt papir på bagsiden (limede det fast).
Ved ikke om det for dig kan være et problem med at simkortet ikke får
korrekt kontakt til telefonen. Så vidt jeg husker startede mit da jeg gik
over til et uorginalt batteri, der kan være en anelse forskel i tykkelsen.
--
MVH
Pico

Fra : BorreBoy

Dato : 24-10-09 14:11

> Er der nogen her i gruppen, der har en ide om, hvad der er gal ? Er
> det telefonen, eller er det simkortet ?

Prøv simkortet i en anden telefon, så har du svaret.

Fra : Niels poulsen

Dato : 25-10-09 08:55

BorreBoy skrev:

> Prøv simkortet i en anden telefon, så har du svaret.

eller prøv og kontake udbyderne

Niels Poulsen

Bovangen 57

4660 St-Hedding

TlF 61287171

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 25-10-09 09:05

"Soren Hedeby Sorensen" <shedebys@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er ikke hver gang den slukkes og tændes, den spørger om simkortet.
>
> Er der nogen her i gruppen, der har en ide om, hvad der er gal ? Er

Tror det er simkortet den er gal med.
Problemet kan ligge i, at der kan sidde noget skidt på den flade hvor kortet
har forbindelse til telefonen.

Det kan nogle gange renses med noget viskelæder.

Ellers så kunne et nyt simkort, måske også løse problemet.

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 25-10-09 10:59

Tak for rådene. Jeg prøver dem af.

mvh Søren

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 25-10-09 19:16

Kan simkortet være lidt for langt, så det sider i spænd, og dermed
buler op, så det ikke har ordentlig kontakt?
Kan man skære en halv mm af et simkort?