Adgang til DK-Hostmaster i Opera
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-09 08:05

Hej alle

Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
den af med fejlbesked:

   Sikker forbindelse: fatal fejl (44)

   https://www.dk-hostmaster.dk/

   Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.

Hvis jeg i stedet bruger Firefox, er der intet problem. Er der
nogen der ved hvad forklaringen er?

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-09 08:36

Bertel Lund Hansen skrev:

> Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
> den af med fejlbesked:

Jeg prøvede lige med en frisk installation af version 10. Den
giver samme besked.

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-10-09 13:18

On Fri, 23 Oct 2009 09:05:28 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
>    Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
>
> Hvis jeg i stedet bruger Firefox, er der intet problem. Er der

Opera?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-09 15:28

Kurt Hansen skrev:

> Opera?

Tak for svaret. Det var en kolossal hjælp.

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-10-09 19:37

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-09 20:47

On Fri, 23 Oct 2009 20:37:19 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]

Øh? Hvad er din pointe?

Opera henter automatisk http://www.entrust.net/CRL/net1.crl og bruger den
til at verificere om et certifikat er til at stole på. Når det ikke er det,
har Opera et problem fordi andre ikke har samme sikkerhed indbygget?

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-10-09 06:17

On Fri, 23 Oct 2009 21:46:40 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> Øh? Hvad er din pointe?

Bertel blev pikeret over min påpegning af, at det nok var (hans) Opera der
var noget galt med. Jeg tillod mig at citere dit svar, som viste at det nok
var der hunden lå begravet.

Hvis du føler dig misbrugt, beklager jeg og undskylder.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-09 08:15

Kurt Hansen skrev:

> Bertel blev pikeret over min påpegning af, at det nok var (hans) Opera der
> var noget galt med.

Nej. Du påpegede intet som helst. Du anede ikke om det var Opera,
DK-Hostmaster eller mit system det var galt med eller sågar en
fejl 40.

> Jeg tillod mig at citere dit svar, som viste at det nok
> var der hunden lå begravet.

Det var heller ikke til nogen nytte. Tror du jeg starter en tråd
og derefter undlader at læse svarene?

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-10-09 08:25

On Sat, 24 Oct 2009 07:17:12 +0200, Kurt Hansen wrote:

> Bertel blev pikeret over min påpegning af, at det nok var (hans) Opera der
> var noget galt med. Jeg tillod mig at citere dit svar, som viste at det nok
> var der hunden lå begravet.

Jeg synes netop, mine svar siger, at det ikke som sådan er et problem med
Opera. Det er et problem med et servercertifikat. Du se det samme i Safari.
Du ser det samme i FF (når man manuelt har sat den til at anvende CRL'en).

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-10-09 08:43

On Sat, 24 Oct 2009 09:24:30 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> [...]
> Du ser det samme i FF (når man manuelt har sat den til at anvende CRL'en).

Sådan ser det ud i FF med CRL'en af i går omkring 17 tiden (både i går og i
dag): http://div.softwolves.dk/temp/ff_dkhost_CRL_2410_kl17.PNG

Vælger jeg så at opdatere CRL'en i dag, kommer jeg ok igennem til siden.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-09 18:09

On Fri, 23 Oct 2009 14:18:00 +0200, Kurt Hansen wrote:

> Opera?

Hvis du vil se det på den led, så er problemet nærmere FireFox og andre
usikre browsere.

Opera henter automatisk certifikattilbagekaldelseslister ned og tjekker, om
et certifikat er blevet tilbagekaldt. Er det dette, skal mannaturligvis
ikke stole på det. Det gør bl.a. FF ikke af sig selv. Her skal man selv
finde hver enkelt certificeringsceenters CRL og tilføje det til ens FF. I
aktuelle tilfælde kan man jo prøve at tilføje
http://www.entrust.net/CRL/net1.crl til fx FF (Indstillinger, Funktioner,
Avanceret, Tilbagekaldelsesliste, Importer, indsæt URL
http://www.entrust.net/CRL/net1.crl og genstart FF) . Så får man samme
meddelelse som i Opera. Det gør man i øvrigt også i Safari, men der får man
lov til at fortsætte alligevel.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 23-10-09 16:37

On Fri, 23 Oct 2009 09:05:28 +0200, Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.software.browser
<i8l2e5975j1bjuk6iltb1auhk4t5t4jrfo@news.stofanet.dk>:

>Hej alle
>
>Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
>den af med fejlbesked:

Min gør det samme. Opera må være mere stringent med certifikaters
gyldighed.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Per H

Dato : 23-10-09 17:09

<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>
>    Sikker forbindelse: fatal fejl (44)
>
>    https://www.dk-hostmaster.dk/
>
>    Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.

ingen problemer her..

Version
9.64
Build
10487
Platform
Win32
System
Windows XP

per

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-09 18:10

On Fri, 23 Oct 2009 18:08:57 +0200, Per H wrote:

> ingen problemer her..
> Version
> 9.64

Af nysgerrighed: Prøv at vælge menuen Hjælp > Led efter opdateringer

Om jeg husker ret, opdaterer den der certifikattilbagekaldelseslisterne.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-09 18:17

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-09 19:56

Christian Bohr-Halling skrev:

> [...]
> opdateringer fik jeg meddelsen om tilbagekaldt certifikat. Efter og en
> genstart af Opera kom jeg ok igennem. De har sandsynligvis rettet

Tak, det klarede problemet.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 23-10-09 17:28

> [...]

>    Sikker forbindelse: fatal fejl (44)
>
>    https://www.dk-hostmaster.dk/
>
>    Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.

heller ingen problemer i 10érn

Version
10.00

Build
1750

Platform
Win32

System
Windows XP

Java
Sun Java Runtime Environment version 1.6

XHTML+Voice
Plug-in ikke indlæst

men jeg kunne ikke opdatere fra opera, men måtte hente filen, via
firefox. !

per