Kryddersnaps
Fra : Steen

Dato : 22-10-09 20:46

Inspireret af morgenens TV, vil jeg prøvet at kaste mig ud i at lave
kryddersnaps.
Er der sites på nettet, der kan anbefales frem for andre...eller evt.
en bog på biblioteket?

Fra : helle

Dato : 22-10-09 14:04

On 22 Okt., 21:46, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> Inspireret af morgenens TV, vil jeg prøvet at kaste mig ud i at lave
> kryddersnaps.
> Er der sites på nettet, der kan anbefales frem for andre...eller evt.
> en bog på biblioteket?

Hej
Jeg laver rigtigt mange kryddersnapse - den absolut bedste og nemmest
tilgængelige bog er Politikens bog om krydersnapse. God fornøjelse med
en dejlig hobby, der også giver mange fornøjelser ved indsamling af
urter i naturen.
Helle

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-10-09 13:22

On Thu, 22 Oct 2009 13:03:50 -0700 (PDT), helle wrote:

> Jeg laver rigtigt mange kryddersnapse - den absolut bedste og nemmest
> tilgængelige bog er Politikens bog om krydersnapse.

Enig, men køb den; du har brug for den i 10 måneder om året.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 23-10-09 17:09

On 2009-10-23 14:22:04 +0200, Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> said:

> Enig, men køb den; du har brug for den i 10 måneder om året.

Tak for det. Jeg har reserveret 2000-udgaven på biblioteket, men kan se
der er kommet en nyere udgave (et julegaveønske?)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-10-09 13:23

On Thu, 22 Oct 2009 21:46:23 +0200, Steen wrote:

> Inspireret af morgenens TV, vil jeg prøvet at kaste mig ud i at lave
> kryddersnaps.

Morgenens TV ... hvilken kanal og hvor kan det genses?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 23-10-09 17:11

On 2009-10-23 14:22:38 +0200, Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> said:

> Morgenens TV ... hvilken kanal og hvor kan det genses?

Go' Morgen Danmark på TV2 i går
http://go.tv2.dk/article.php/id-25927462.html

Fra : Gamle

Dato : 23-10-09 14:33

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Inspireret af morgenens TV, vil jeg prøvet at kaste mig ud i at lave
> kryddersnaps.
> Er der sites på nettet, der kan anbefales frem for andre...eller evt. en
> bog på biblioteket?

Hej.

Her er en hjemmeside som kunne være sagen for dig.
http://www.drambryg.dk/

Mvh.
Torben

Fra : Steen

Dato : 23-10-09 17:11

On 2009-10-23 15:33:14 +0200, "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hej.
>
> Her er en hjemmeside som kunne være sagen for dig.
> [...]

Mange tak - en forening, ligefrem

Fra : Gamle

Dato : 24-10-09 14:27

Steen wrote:
> On 2009-10-23 15:33:14 +0200, "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk>
> said:
>
> Mange tak - en forening, ligefrem

Velbekomme og skål

Mvh.
Torben

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-10-09 16:06

> [...]

> kryddersnaps.
> Er der sites på nettet, der kan anbefales frem for andre...eller evt.

http://www.bjesken.dk/
http://www.lysator.liu.se/~johana/snaps/snaps.html
http://www.drambryg.dk/
http://www.snapseruten.dk/dansk/velkommen.asp?res=1024&pr=1
http://www.karaffelland.dk/almen%20info/hvilken%20snaps%20skal%20jeg%20bruge.htm

.... og lidt om planterne

http://www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/krydderurter/snapseurter/
http://www.henriettesherbal.com/
http://www.botanical.com/botanical/mgmh/mgmh.html
http://www.phyton.dk/urter/index.htm
http://www.liberherbarum.com/
http://www.food.dtu.dk/Default.aspx?ID=11321

- for bare at nævne nogle stykker. Googl' selv videre
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen