Slid på støtteben
Fra : Begbie

Dato : 22-10-09 07:33

Malingen på yder siden af støttebenet til min Hornet virker som om det
bliver slidt, dér hvor min venstre fod køre støttebenet op og ned:

http://www.geocities.com/kristoffersen06/IMG_1487.JPG

Nogle steder begynder der såmænd at komme en brunt rustlignende
overflade.

Er der andre der oplever det, og nogle tip til at komme over det?

Skal det slibes / males med fare for at det kommer til at se lidt
amatør-agtig ud?

Eller, hvis det virkelig går én på, er det nemmeste bare at få
støttebenet udskiftet en gang?

På forhånd tak.

Fra : Hekto

Dato : 22-10-09 07:47

On 22 Okt., 15:33, Begbie <y2j66...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> amatør-agtig ud?
>
> Eller, hvis det virkelig går én på, er det nemmeste bare at få

Hammerite - sort, glat spray.

/Hekto

Fra : daniel

Dato : 22-10-09 09:36

On Oct 22, 3:33 pm, Begbie <y2j66...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> amatør-agtig ud?
>
> Eller, hvis det virkelig går én på, er det nemmeste bare at få

helt og ganske normalt... som tidligere nævnt hammerite, men fleste
MC'er har dette "problem" ikke fordi de ruster igennem og knækker af
eller noget.

Fra : Begbie

Dato : 22-10-09 10:36

> Hammerite - sort, glat spray.
>
> /Hekto- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Ja for søren, tak for tippet

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-10-09 08:22

Begbie wrote:
> Malingen på yder siden af støttebenet til min Hornet virker som om det
> bliver slidt, dér hvor min venstre fod køre støttebenet op og ned:

Godt.

> Nogle steder begynder der såmænd at komme en brunt rustlignende
> overflade.

Ikke godt.

> Er der andre der oplever det, og nogle tip til at komme over det?

Du skal da bare ud at køre noget mere. Det er ikke meningen det skal være
rustrødt.
Det skal være blankslidt !

/jim

Fra : Knud Dam

Dato : 23-10-09 15:54

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det skal være blankslidt !

*GGG*

KD

Fra : Anders Majland

Dato : 25-10-09 08:39

> Du skal da bare ud at køre noget mere. Det er ikke meningen det skal være
> rustrødt. Det skal være blankslidt !

Ja ligesom bremseskiverne - dem begynder man vel heller ikke at male ?

Men er det et opstisk problem, så kan man jo lime et stykke gummi på efter
at det er malet igen. F.eks et stykke gammel slange eller lign. Så bliver
det også nemmere at fange pga bedre friktion mellem gummi og støvle.

Alternativt få lave et støtteben i rustfrist stål ...

Fra : Hekto

Dato : 25-10-09 06:32

On 25 Okt., 08:39, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> det også nemmere at fange pga bedre friktion mellem gummi og støvle.
>
> Alternativt få lave et støtteben i rustfrist stål ...

Eller måske få det cromatiseret eller galvaniseret?

Nej, Hammerite holder i nogle år og lader sig gentage uden større
problemer.

--

/Hekto

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-10-09 10:24

Hekto wrote:

> Eller måske få det cromatiseret eller galvaniseret?

Hvordan er den optiske slidstyrke (hedder det det?) på Carbon?

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-10-09 10:39

Jim Andersen wrote:

> Hvordan er den optiske slidstyrke (hedder det det?) på Carbon?

Kulfiberen er indkapslet i (typisk 2 komponent) epoxy, så det er
epoxyens slid der er interessant. Det bliver mat, og nok relativt
hurtigt slidt ved sålkontakt. Den kan dog relativt nemt fornyes, sålænge
der ikke er slidt igennem til fibrene. Jeg går ud fra at du tænker på at
overfladebehandle et eksisterende stålstøtteben.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-10-09 13:22

Torben Scheel wrote:

> Jeg går ud fra at du
> tænker på at overfladebehandle et eksisterende stålstøtteben.

Næe nej. Det er da naturligvis i et forsøg på at lette raketten for vægt. Af
med stålet, på med kulfiberen.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-10-09 13:28

Jim Andersen wrote:

> Næe nej. Det er da naturligvis i et forsøg på at lette raketten for vægt. Af
> med stålet, på med kulfiberen.

Så vil jeg fraråde kulfiber netop dér. En komposit med Aramid og
Kulfiber vil muligvis være OK, men stadig har du ballade med sliddet på
foden. Kan du ikke pille den af, og bare læne cyklen op af hækken, eller
låne en løfter af Rossi?

--
vh
Torben - der lige har brugt en formue på carbonpyntelister til madkassen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-10-09 17:55

Jim Andersen skrev den 26 okt 2009 i

> Næe nej. Det er da naturligvis i et forsøg på at lette raketten
> for vægt. Af med stålet, på med kulfiberen.

Endnu bedre: Af med stålet, læn modellen op ad hegnet

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : daniel

Dato : 25-10-09 06:44

On Oct 23, 3:53 pm, "Knud Dam" <danteknikdetteskalv...@get2net.dk>
wrote:

> *GGG*
>
> KD

hvis det skal værer blankslidt så kører man altså bare ned til bageren
og tilbage igen ? for det må jo betyde man stiller cyklen fra sig
rimeligt ofte...