wifi før 3g på ipone ??
Fra : jagge

Dato : 22-10-09 12:49

Hej

har et spørgsmål. Når jeg nu bruger min nye iphone vælger den så altid
al data over wifi når den er i et wifi område der er adgang til ?

Er det først når ingen wifi findes at den hopper på 3g ??

Kan jeg sætte disse preferencer og hvordan sikrer jeg mig mod 3g brug
når jeg skal til tysland i næste uge ?

MVH

Jakob

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-10-09 13:29

On 2009-10-22 13:48:44 +0200, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Hej
>
> har et spørgsmål. Når jeg nu bruger min nye iphone vælger den så altid
> al data over wifi når den er i et wifi område der er adgang til ?

Ja hvis den kan komme på de trådløse net.

> Er det først når ingen wifi findes at den hopper på 3g ??

Ja

> hvordan sikrer jeg mig mod 3g brug
> når jeg skal til tysland i næste uge ?

indstillinger - generelt -netværk - data roaming ..

Eller med andre ord .. læs manualen .. det er derfor den er lavet.
Manualen, som er meget dataljeret kan du bla. finde på apple.dk

Fra : jagge

Dato : 22-10-09 15:26

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Eller med andre ord .. læs manualen .. det er derfor den er lavet.
> Manualen, som er meget dataljeret kan du bla. finde på apple.dk

fint nok. For mig er en manual da noget man får med, og der var netop
ingen med......

Men fint man kan finde en den vil jeg da studere.

MVH

Jakob

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-10-09 23:35

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Men fint man kan finde en den vil jeg da studere.

Du skal da bare slå dataroaming fra i indstillingerne. Det gør jeg, når
jeg er i udlandet, for jeg har ikke set nogle europæiske udbydere med
priser lavere end et tocifret beløb pr. Mb data. Så det kan blive en dyr
affære at slå op på internetsider og alt det andet sjove. Telefoni, sms
og det der er tilknyttet telefonforbindelsen virker, men:

Tjek priserne på din udbyders hjemmesider. Som regel er der en oversigt
over udlandspriser = samarbejdspartnere i udlandet.

Bare en tilføjelse: min iPhone (2. gen.) virkede ikke i Tjekkiet i fem
dage i efterårsferien, min kones iPhone (1. gen.) virkede perfekt.
Efter gendannelse fra computeren er min iPhone nu OK igen. Men det er
træls, hvis man ikke kan stole på, at den virker. Altid.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-09 10:51

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Tjek priserne på din udbyders hjemmesider. Som regel er der en oversigt
> over udlandspriser = samarbejdspartnere i udlandet.

Jeg kan godt sige jer, at I skal passe på. Jeg har lige været i Italien
(Verona) i tre dage. Jeg var klar over, at det er dyrt med data-roaming.
I januar var jeg i Belgien i to dage og fik en regning på kr. 700,- for
dataroaming. Jeg synes derfor, jeg var meget restriktiv i Italien. Jeg
har måske slået dataroaming til en eller et par gange om dagen for at se
efter e-mail. Det kan da også være, jeg har set et par hjemmesider, men
det har kun været få minutter. Jeg har bestemt ikke bare siddet og
surfet. Jeg har endda købt Tomtoms navigation for ikke at skulle bruge
kortfunktionen.
Nu har jeg lige fået min telefonregning fra Telia, og der er en
regning på data-roaming i Italien på kr. 2.300,-. Jeg forstår det ikke,
men det nytter nok ikke at klage. Jeg synes også, jeg kan huske noget
om, at der var en dag, hvor jeg glemte at slå data-roaming fra. Hvis
iPhone så selv går på nettet og leder efter e-mail og kalenderdata med
jævne mellemrum, så løber det måske op i løbet af en halv dag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 12:43

> Nu har jeg lige fået min telefonregning fra Telia, og der er en
> regning på data-roaming i Italien på kr. 2.300,-.

Det er uhyrligt at det er tilladt. Det er officielt anerkendt
plattenslageri. Jeg fatter ikke at EU ikke har brugt argumentet om at
datastruktur og informationer skal flyde frit til at slå hårdt ned for
det bedrageri.

Det kommer helt sikkert men indtil da kan teleselskalberne udnytte dem
der er glemsomme eller ikke lige vidste det.

MVH

Jakob

Fra : KentBM

Dato : 22-10-09 18:12

J.K.Arning skrev:
> Eller med andre ord .. læs manualen .. det er derfor den er lavet.
> Manualen, som er meget dataljeret kan du bla. finde på apple.dk
Men alt Mac er jo intuitivt forståeligt

På min MacBook er der ingen problemer. Kun udfordringer.

--

Kent