Forkert tid på modtaget SMS
Fra : Søren

Dato : 21-10-09 17:16

Hej

Jeg har en Nokia 6131.

Uret viser det rigtige men hver gang jeg modtager en SMS og går i
beskeddetaljer, viser den at jeg har modtaget SMS'en en time tidligere end
jeg har gjort.
Nogen ideer til hvad der er galt.

Søren

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-10-09 18:09

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev :

>Uret viser det rigtige men hver gang jeg modtager en SMS og går i
>beskeddetaljer, viser den at jeg har modtaget SMS'en en time tidligere end
>jeg har gjort.
>Nogen ideer til hvad der er galt.

Du har ikke indstillet din telefon til sommertid.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jean

Dato : 21-10-09 21:41

Søren skrev:
> Nogen ideer til hvad der er galt.

Sæt den korrekte tidszone og så til sommertid.

Mvh Jean.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 21-10-09 21:17

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> Sæt den korrekte tidszone og så til sommertid.

Nu vi taler om korrekt tid....... ;)

Søren

Fra : Jean

Dato : 23-10-09 19:46

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4adf6c43$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu vi taler om korrekt tid....... ;)

Den forstår jeg ikke...

/ Jean.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 24-10-09 12:18

> Den forstår jeg ikke...
>
> / Jean.

Kig lige på dit eget ur på PC'en. Mit svar kl. 22.17 er sendt cirka 35
minutter *inden* dit svar :)

Søren

Fra : Jean

Dato : 24-10-09 13:43

Søren skrev:
> Kig lige på dit eget ur på PC'en. Mit svar kl. 22.17 er sendt cirka 35
> minutter *inden* dit svar :)

Ha, tak for det... UPS!

Mvh Jean.

Fra : JK

Dato : 21-10-09 21:25

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uret viser det rigtige men hver gang jeg modtager en SMS og går i
> beskeddetaljer, viser den at jeg har modtaget SMS'en en time tidligere end

er det telenor

Fra : Søren

Dato : 22-10-09 06:27

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i en
meddelelse news:4adf6e21$0$31503$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> er det telenor

Ja - Det er Telenor. Tiden er som sagt rigtig på uret i telefonen, så det
kan vel ikke have noget med sommertid at gøre.

Har Telenor et problem ?

Søren

Fra : JK

Dato : 22-10-09 14:35

> [...]
>
> Ja - Det er Telenor. Tiden er som sagt rigtig på uret i telefonen, så det
> kan vel ikke have noget med sommertid at gøre.

Ved ikke om de har et problem men min telefon på telenor gør det samme så de
skyldtes sikkert at man ikke vælger at rette tiden på serveren der håndtere
smser og de dermed tidsstemples 1 time tidligere, lur mig om det hele ikke
passer igen når sommertiden er overstået

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-10-09 18:52

> Ved ikke om de har et problem men min telefon på telenor gør det samme så
> de skyldtes sikkert at man ikke vælger at rette tiden på serveren der
> håndtere smser og de dermed tidsstemples 1 time tidligere

Der er ikke problemer med klokken på Telenors SMSC.
Som skrevet andetsteds i tråden skal i på telefonen indstillet tidszone til
GMT +1, sommertid eller GMT+2 - og det er uanset hvilken udbyder du bruger
at det er den tidszone vi befinder os i :)

> lur mig om det hele ikke passer igen når sommertiden er overstået

Ja lur mig om du ikke har ret - hvis din telefon da er indstillet til GMT+1
normaltid - men det har stadigvæk ikke noget med SMSC'et at gøre.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-10-09 14:55

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev :

>Ja - Det er Telenor. Tiden er som sagt rigtig på uret i telefonen, så det
>kan vel ikke have noget med sommertid at gøre.

Hvis du blot har sat tiden en time frem ved overgangen til
sommertid og ikke sat telefonen til sommertiden, så kan det godt.

Ellers prøv at se, hvad der sker på søndag efter kl. 03.00
(sommertid), når du modtager en sms.

Fra : Søren

Dato : 25-10-09 19:45

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sommertid og ikke sat telefonen til sommertiden, så kan det godt.
>
> Ellers prøv at se, hvad der sker på søndag efter kl. 03.00

Så er der korekt tid igen efter vi ikke har sommertid mere.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-09 16:38

DU skal sætte din phone til GMT+1 og + 1 time ved sommertid. Vis du ikke har
mulighed med sommertid - GMT +2.

NHJ