MS Windows
briani 27239
32 eller 64 bit Win7
Fra : Alten

Dato : 22-10-09 01:56

Jeg er i tvivl om jeg skal installere 32 eller 64 bit Windows 7 på min
maskine. Jeg har forudbestilt Win7 og nu skal jeg downloade det i
enten 32 eller 64 bit udgaven.

Jeg har en Core 2 Duo (E4300) CPU OC'et til 2,6 Ghz med 2 Gb RAM. Mit
bundkort (ASRock 4CoreDual-VSTA) understøtter 64 bit windows XP og kan
ikke opgraderes med mere RAM. Jeg synes at min maskine kører fint -
også med en prøveversion af Windows 7 32 bit. Jeg fik ikke afprøvet
Windows 7 64 bit på den.

Jeg er ikke meget for at købe nyt bundkort + RAM. Dog mener jeg at der
er mere fremtid i at købe Windows 7 64 bit. Jeg kan så i fremtiden
købe nyt bundkort og mere RAM og dermed udnytte 64 bit windows bedre.

Jeg bruger ikke store tunge programmer - kun lidt Adobe Premiere
Elements til hjemmevideoredigering. Jeg spiller ikke på den.

Vil en 64 bit Windows 7 køre ok på mit nuværende setup med kun 2 Gb
RAM?

mvh
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-09 09:21

Alten skrev:

> Jeg er i tvivl om jeg skal installere 32 eller 64 bit Windows 7
> på min maskine. Jeg har forudbestilt Win7 og nu skal jeg
> downloade det i enten 32 eller 64 bit udgaven.

Prøv at kigge tilbage til d. 7/9 her i gruppen, hvor spørgsmålet vist
sidst var oppe vedr. valget imellem 32 og 64-bit.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John T.

Dato : 22-10-09 09:46

Hej Madsen.
Håber du læser dette !
Du hjalp mig med Power Quest Image (for længe siden)
Jeg har ikke din mail.adr. mere. Så jeg vil be´pænt
om du vil kontakte mig vedr. ovenstående program.
tilstede@pc.dk (Fjern det sidste "e")
Venlig hilsen John T.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-10-09 12:59

Alten <henke350@gmail.com> wrote:

> [...]
> enten 32 eller 64 bit udgaven.
>
> Jeg har en Core 2 Duo (E4300) CPU OC'et til 2,6 Ghz med 2 Gb RAM.

Det er for lidt. Det svarer lidt til 1 GB på en 32-bit installation. I
Bilkas tilbudsavis for idag og frem ser man at alle de bærbar 'putter
med W7 64-bit de sælger har 4 GB RAM. Så det er nok (osse) et minimum.

<snip>

> Vil en 64 bit Windows 7 køre ok på mit nuværende setup med kun 2 Gb
> RAM?

Det er som sagt nok for lidt. Put mer' RAM i ellervælg 32-bit versionen.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.