MS Windows
briani 27239
SQL til XLS
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 15:19

Hej !

Er der nogen, der har en idé til, hvordan man konverterer en sql-fil til
Excel eller evt.til Access ?
Filen ligger ikke på en server men på min pc.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Stampe

Dato : 21-10-09 15:31

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Excel eller evt.til Access ?
> Filen ligger ikke på en server men på min pc.

Hej

Det er ikke et windows spørgsmål! Det hører nærmere hjemme i "Office"
gruppen. Man kan ikke konvertere imellem ovennævnte formater - men man kan
"Exportere" data mellem applikationerne. Du nævner sql-fil, det er
formentlig en der er genereret af "Exel" som er en database. Man kan så
exportere data fra databasen ind i dit regneark "Exel" som så kan lave nogle
beregninger på disse database "udtræk"

Kik i hjælp i Office-pakken især under inport/export oppe i "fil" menuen

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 16:25

> Er der nogen, der har en idé til, hvordan man konverterer en sql-fil til
> Excel eller evt.til Access ?
> Filen ligger ikke på en server men på min pc.

Download SQL Server Management Service Express fra Microsoft
Lav en SQL server og læs sql filen ind
Brug ODBC fra Excel eller Access til at hente data ind i et af disse
programmer

/karsten