MS Windows
briani 27239
Hvilke opdateringer skal fjernes?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-09 14:47

Jeg har en bekendt som har en gammel pc hvor han gennem længere
tid har brugt IE 7. Han ville så prøve at opdatere til IE 8 med
det resultat, at IE gik ned hele tiden. Han fjernede via
tilføj/fjern programmer IE8, men IE7 voldte også problemer så han
gik tilbage til IE6.
IE 6 kører uden problemer, men så spurgte han hvilke opdateringer
til IE han skulle fjerne, og det aner jeg ikke. Er der en her i
gruppen der ved hvilke IE7 og 8 opdateringer han skal fjerne for
ikke at få problemer?

Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-09 09:40

On 21 Okt., 15:47, "Henning Lund" <denduri...@denne.mailadresse>
wrote:
> [...]
> til IE han skulle fjerne, og det aner jeg ikke. Er der en her i
> gruppen der ved hvilke IE7 og 8 opdateringer han skal fjerne for
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ved du hvad Henning? De fleste af os bruger andre browsere. IE ligger
der, men jeg bruger den ikke meget. I øjeblikket skriver jeg news via
google Groups p "Safari" browser. Den er stabil og går ikke ned.
En anden jeg bruger er "Firefox" Det er den smarte med "plugins" der
kan downloade video fra Youtube o.s.v.. Den kan dog en sjælden gang
imellem klappe sammen. men er mere stabil end IE.

Så jeg har tre browsere installeret. Det samme kan din bekendt have.

Hilsen
Jens

Fra : J

Dato : 21-10-09 16:42

wrote:
> [...]
> til IE han skulle fjerne, og det aner jeg ikke. Er der en her i
> gruppen der ved hvilke IE7 og 8 opdateringer han skal fjerne for
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

[...]

Du er dygtig.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-09 17:22

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> skrev:

> Ved du hvad Henning? De fleste af os bruger andre browsere. IE
> ligger der, men jeg bruger den ikke meget.

Det er han så nød til, noget af det eneste han faktisk bruger
browseren til, er homebank og lokalt nyt og der er problemer med
andre browsere end IE ved homebank.

Jeg kan ikke få IE8 til at virke på hans maskine, jeg har netop
prøvet at installere det igen, men åbner man et nyt vindue her
http://folkebladetlemvig.dk så lukker IE ned med en fejl, IE6 og
7 gør ikke, så det er sært.

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-10-09 17:55

Henning Lund skrev, Den 21-10-2009 18:22:
> Det er han så nød til, noget af det eneste han faktisk bruger browseren
> til, er homebank og lokalt nyt og der er problemer med andre browsere
> end IE ved homebank.

Når han ikke bevæger sig mere rundt på nettet synes jeg ikke, at der er
nogen grund til at bruge mere tid på at få noget nyere end IE7 til at virke.

Fra : Ole C

Dato : 21-10-09 18:28

Henning Lund skrev blandt andet:

> Jeg kan ikke få IE8 til at virke på hans maskine, jeg har netop
> prøvet at installere det igen, men åbner man et nyt vindue her
> [...]

Du kunne køre en "sfc /scannow" (uden anførselstegnene) fra Start>Kør.
Kommandoen ser efter at systemfilerne er i orden og i originale versioner.
Der bliver muligvis spurgt efter Windows-skiven.
Læs evt. her: http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-09 20:56

Ole C <mail@FJERNolec.dk> skrev:

> Du kunne køre en "sfc /scannow" (uden anførselstegnene) fra
> Start>Kør.

Er prøvet.

Fra : Ole C

Dato : 21-10-09 21:46

Så er der (næsten) kun en egentlig "reparations-installation" tilbage -
eller at bruge en anden browser.....

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-10-09 18:41

"Henning Lund" skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke få IE8 til at virke på hans maskine,

Hvorfor så prøve ?

IE7 virker ganske udemærket - der er ingen grund til at skifte til IE8.

Jan (der bruger EI7)

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-09 20:57

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev:

> Hvorfor så prøve ?

Se det ved jeg ikke hvorfor han ville, sikkert fordi han har fået
tudet ørerne fulde om at bruge seneste browser af
sikkerhedsmæssige årsager.

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 22-10-09 09:32

Henning Lund sendte dette med sin computer:

> [...]
>
> Jeg kan ikke få IE8 til at virke på hans maskine, jeg har netop prøvet at
> installere det igen, men åbner man et nyt vindue her

Jeg ville tjekke java først og fremmest... opdater til seneste.
Jørgen

Fra : KentBM

Dato : 22-10-09 18:23

Henning Lund skrev:
> [...]
> han skulle fjerne, og det aner jeg ikke. Er der en her i gruppen der ved
> hvilke IE7 og 8 opdateringer han skal fjerne for ikke at få problemer?

Hvis den gamle Pc kun bruges til surf, så skulle han måske prøve en
geninstallation. Hvis maskinen har kørt i adskillige år, så kan der være
alle mulige grunde til problemer. Så jeg ville gemme, hvad der skal
gemmes, og så start forfra og få installeret alle opdateringer inden
øvrig brug igen. Så kan det sagtens vise sig, at IE8 ikke giver
problemer mere.

--

Kent