MS Windows
briani 27239
Fejlmeddelelse
Fra : Carsten

Dato : 21-10-09 07:44

Håber nogen kan hjælpe med følgende. Jeg har nu brugt lang tid på selv
at lede efter svar men har stadig følgende problem:

Når min bærbare PC med Windows XP står med Word åben kommer følgende
fejlmeddelelse når PCeren forsøger at gå i standby.

"Windows kan ikke gå i standby, fordi Microsoft Office-dokumenter
eller programkomponenter benyttes fra netværket. Du skal lukke de åbne
dokumenter eller afslutte programmerne, før du kan sætte computeren i
standby".

Hvis ikke word er åben kan computeren godt gå i standby af sig selv.
Jeg har opdateret alt software og også prøvet at slå virus/firewall
fra uden held.

Fra : Stampe

Dato : 21-10-09 15:36

"Carsten" <chenriksen59@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis ikke word er åben kan computeren godt gå i standby af sig selv.
> Jeg har opdateret alt software og også prøvet at slå virus/firewall

Virus/firewall?? Den siger jo at du skal afslutte word før den vil gå i
stanby. Derudover lyder det som om der er flere PCere der deler resurser på
netværket (delte diske - printere mv.)
Det er ikke en fejl du har.

Fortæl noget mere om dit "setup"

Mvh
Allan

Fra : Carsten

Dato : 22-10-09 08:33

On 21 Okt., 16:36, "Stampe" <a...@ask-serviceSLET.dk> wrote:

> [...]
> stanby. Derudover lyder det som om der er flere PCere der deler resurser på

Ja men det der forvirrer mig er jo at det kun er når jeg har Word
startet op at den kommer med denne fejmeddelse, altså som om at Word
har fat i noget på netværket eller netværket har fat i Word.
Jeg er nemlig ikke på noget netværk med delte diske eller printere.
Min opsætning er bærbar PC med kabeltilslutning af mus, printer og
dankortlæser og den opsætning har ikke ændret sig i lang tid???

Fra : Carsten

Dato : 22-10-09 08:39

On 22 Okt., 16:33, Carsten <chenrikse...@gmail.com> wrote:

> [...]
> dankortlæser og den opsætning har ikke ændret sig i lang tid???- Skjul tekst i anførselstegn -

Og nu har jeg lige prøvet at fjerne alt tilslutning, altså også min
internetforbindelse. Så selv med en helt "nøgen" computer kommer den
stadig med ovenstående fejl når jeg vil sætte computeren i standby med
Word åben - hmmmmm???

Fra : Stampe

Dato : 23-10-09 06:29

-

> [...]
> internetforbindelse. Så selv med en helt "nøgen" computer kommer den
> stadig med ovenstående fejl når jeg vil sætte computeren i standby med

Nå øv også, jamen det lyder som om er der er knas med nogle systemdrivere på
maskinen. Har du installeret de rigtige drivere til din PC?
Prøv lige og kør trail versionen af Driver Genius og se hva den finder af
uddaterede drivere..

Mvh
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-10-09 23:10

Carsten skrev:

> Når min bærbare PC med Windows XP står
> med Word åben kommer følgende
> fejlmeddelelse når PCeren forsøger at gå i
> standby.

Slå Standby fra, så forsvinder problemet

Standby har fortsat mange sjove børnesygdomme,
som Microsoft åbenbart ikke gør noget ved, og
det bedste råd er at slå det fra - og i stedet benytte
andre batterisparende foranstaltninger

--
Allan Vebel
http://vebel.dk