Etui til Iphone, forslag ??
Fra : jagge

Dato : 21-10-09 12:56

Har lige modtaget en ny iphone der skal beskyttets.

JEg har tænkt over invisible armour nogen der har prøvet det ??

Derudover skal jeg have noget mod stød så hvis nogen kender et cool
silicone omslag så sig frem.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 14:58

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Har lige modtaget en ny iphone der skal beskyttets.

Jeg har købt sådanne her:

<http://tuff-as-nuts.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=153>

Her er der en masse muligheder både til at have i bælte og i linning
[ja, jeg har nogle bukser uden bæltestropper].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-09 09:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Her er der en masse muligheder både til at have i bælte og i linning
> [ja, jeg har nogle bukser uden bæltestropper].

Hvis man godt kan lide gammeldags læderhåndværk, så er der spanske Piel
Frama. De laver lækre etuier i god kvalitet. Ofte er de fantastisk
hurtige til at levere. Jeg har bestilt onsdag aften og fået varen fredag
middag engang, men jeg synes, det angiver lidt længere leveringstider på
typisk 3 dage nu. Det virker som et lille hyggeligt firma, og de er
flinke til at svare på e-mail.
Læder er jo lidt tykkere og mere klodset end kunststof og metal.
Når det drejer sig om den slags, så tæller millimetrene altså. Jeg synes
dog, Piel Frama er blevet gode til at lave etuierne tyndere, så
apparatet ikke bliver så klodset. Det første, jeg købte hos dem, til en
Palm, var nemlig lidt tykt i det, så det hele blev noget klodste. Jeg
har et etui til en iPod 5. gen. og det er meget tyndt, så den ikke
fylder meget mere end uden etui.
Min kone har en iPhone 3G Wallet, der er sidehængslet. Den er
lidt dum, når man skal tale i sin iPhone. Så virker det som om, man skal
holde en bog op til hovedet. Desuden kan iPhone i teorien falde ovenud.
Der er nemlig ikke noget, der stopper den. Jeg vil derfor nok mest
anbefale de tophængslede modeller eller en af de punge, man tager iPhone
op fra, når man bruger den. Vi kender en, der har sådan en, og den er
også lækker. Så har man beskyttelse, når iPhone ligger i en taske. Når
man så skal bruge den, tager man den op, og kan nyde det slanke og
elegante design.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 09:20

> man så skal bruge den, tager man den op, og kan nyde det slanke og
> elegante design.

Hey

Gode tips. Jeg tror jeg skal have en samling af etuier til forskellige
formål.

Silicone kamp hylstret til arbejde, og et tyndt lædersleeve som du om
taler til cafebrug :0)

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-09 13:17

> Vi kender en, der har sådan en, og den er også lækker. Så har man
> beskyttelse, når iPhone ligger i en taske. Når man så skal bruge den,
> tager man den op, og kan nyde det slanke og elegante design.

Tjae, mine etuier hænger i bæltet, medmindre jeg har bukser på uden
bæltestropper. Men her kan jeg dog også have et etui sat fast i
bukserne.

Og etuiet bliver i bukserne når jeg bruger min iPhone. Så tager jeg den
blot ud af etuiet.

At have den i en taske - er det ikke lidt dametaskeagtigt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 20:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> At have den i en taske - er det ikke lidt dametaskeagtigt?

At have dem i bæltet er det ikke lidt jysk ;0).

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-09 02:29

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> At have dem i bæltet er det ikke lidt jysk ;0).

Jysk? Jeg tror da at de fleste her i København der ikke går med
dametaske har den i bæltet eller en bukselomme. Så har man den da også
altid på sig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik

Dato : 26-10-09 21:51

jagge <jagge@noname.invalid>

> At have dem i bæltet er det ikke lidt jysk ;0).

Lige mine ord lidt ligesom at have nøglerne i en karabinhage!!!

--
Henrik

Fra : jagge

Dato : 26-10-09 23:23

Henrik <dyk@REMOVEmil.dk> wrote:

> Lige mine ord lidt ligesom at have nøglerne i en karabinhage!!!

ha ha, damn det har jeg sgu engang imellem ;0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-09 23:58

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> ha ha, damn det har jeg sgu engang imellem ;0)

sålænge det ikke er en pung i baglommen med en kæde ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-09 04:10

Bruges i dag fortrinsvist af ejendomsinspektører og andre med rigtig
mange nøgler, der ellers ville ødelægge bukselommerne.

I 70erne og 80erne var de vist mere eller mindre standard.

> sålænge det ikke er en pung i baglommen med en kæde ...

Synes at være standard på Nørrebro ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 27-10-09 18:49

> Synes at være standard på Nørrebro ...

Er det ikke i næsen ?

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-09 05:19

> Er det ikke i næsen ?

Tegnebog i baglommen med kæde til buksebæltet er ikke det samme som
piercing - men skal nok forstås i »særlige forhold« på Nørrebro.

Hvor skudsikre veste som bekendt også er blevet en almindelig del af
beklædningen blandt unge mennesker. Især skinhead-drenge med
tatoveringer - eller indvandrerdrenge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-09 06:01

> [...]
> blot ud af etuiet.
>
> At have den i en taske - er det ikke lidt dametaskeagtigt?

Jo. Det er også en kvinde, der har det etui Jeg har faktisk også
overvejet sådan et etui. Normalt har jeg min iPhone i en jakkelommme som
f.eks. en inderlomme. På arbejdet ligger den i min kittellomme. Til det
brug er de fint med et etui, man skal tage telefonen op af. Man skal
naturligvis købe et etui, der passer til den måde, man bærer sin iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-09 08:17

jagge skrev:

> Derudover skal jeg have noget mod stød så hvis nogen kender et cool
> silicone omslag så sig frem.

Min tidligere chef har: <http://retail.contourdesign.com/?/products/39>,
som han er rigtig glad for.

--
Hilsen
Madsen

Fra : jagge

Dato : 22-10-09 12:47

> Min tidligere chef har: <http://retail.contourdesign.com/?/products/39>,
> som han er rigtig glad for.

Den ser fed ud det bliver den tror jeg.

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 22-10-09 13:08

> Den ser fed ud det bliver den tror jeg.

> MVH

> Jakob

Er du murersvend, kloakmontør eller generelt blot meget sløset og
uforsigtig ? ( ).

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : jagge

Dato : 22-10-09 15:25

> Er du murersvend, kloakmontør eller generelt blot meget sløset og
> uforsigtig ? ( ).

Jeg har sådan en ting liggende i tasker lommer etc. Jeg vil hellere være
på den sikre side, gider ikke skulle gå og være forsigtigt.

Jeg kommer også engang invisible armour på den inden den ryger i
silikone etuiet :0)

Og så synes jeg faktis den ser meget sej ud i det etui, og jeg går ud
fra at den er lige til at tage ud så kan man jo bruge det efter behov.

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 22-10-09 13:06

> Min tidligere chef har: <http://retail.contourdesign.com/?/products/39>,
> som han er rigtig glad for.

Ih du milde Glansen går vist af skt. Gertrud...?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-09 14:40

Morten Lind skrev:

> Ih du milde Glansen går vist af skt. Gertrud...?

Jeg synes egentlig, at den ser meget sej ud med det cover. Stor og
klodset godt nok, men det er en iPhone jo generelt ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steen

Dato : 22-10-09 15:42

On 2009-10-21 13:55:58 +0200, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
>
> JEg har tænkt over invisible armour nogen der har prøvet det ??
>
> Derudover skal jeg have noget mod stød så hvis nogen kender et cool

Sørg for at købe indenfor EU, der findes masser af billigt tilbehør,
der sendes fra fx Hong Kong.
Med staten og postens indblanding kan udgiften hurtigt fordobles (eller mere)
Jeg køber bare noget billigt her http://www.mytrendyphone.dk (et til
jobbet, og et til fint brug)

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-09 16:01

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> der sendes fra fx Hong Kong.
> Med staten og postens indblanding kan udgiften hurtigt fordobles (eller mere)

Dem jeg har købt var nu i orden, men de kommer til syvende og sidst også
fra New Zealand. Og sendes i en kuvert så der ikke kommer told på
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 23-10-09 13:05

On 2009-10-22 17:00:56 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Dem jeg har købt var nu i orden,

Der var såmænd heller ikke "billigt" i den negative forstand, jeg mente.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-09 16:42

> [...]

> JEg har tænkt over invisible armour nogen der har prøvet det ??
>
> Derudover skal jeg have noget mod stød så hvis nogen kender et cool

<http://www.crumpler.dk/?product=The_Culchie&page=details&product_line=1
020>

/thomas