kyllinge lever
Fra : smileymas

Dato : 20-10-09 18:49

Jeg er ret glad for kyllinge lever, men jeg ender
næsten altid op med at hakke den med løg og æg og
andefedt, når jeg har det.
Ideer til andre tilberedninger, modtages med
-max-

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 20-10-09 21:38

smileymas wrote:
> Jeg er ret glad for kyllinge lever, men jeg ender
> næsten altid op med at hakke den med løg og æg og
> andefedt, når jeg har det.
> Ideer til andre tilberedninger, modtages med
> -max-

Grillspyd med kyllingelever, pølse og bacon er meget hurtigt blevet en
grillfavorit hos mig.

Du skal bruge smør, bacon, krydret pølse, kyllingelever, hvidløg, rosmarin
og persille.

Rør en halv pakke blødgjort smør med hvidløg, sennep, rosmarin og persille.
Smag til med salt og peber.
Monter kyllingelever og pølse (jeg bruger en stærk serbisk eller kålpølse)
på spid med bacon, sådan at bacon snor sig ind og ud mellem dem og smører.
Grilles til bacon er sprød. De sidste 2-3 minutter pensles med en smule af
kryddersmørret. Resten går til måltidet.

Kører rigtig pænt med f.eks. stegte (chili)kartofler og grøn salsa.

Fra : Nicky

Dato : 21-10-09 05:48

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Grilles til bacon er sprød. De sidste 2-3 minutter pensles med
> en smule af kryddersmørret. Resten går til måltidet.

Hvor kan man købe stærke serbiske pølser?

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 21-10-09 08:14

Nicky wrote:
> "3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor kan man købe stærke serbiske pølser?

Delikatessen i Sudergade i Helsingør sælger nogle under navne "srebska".
Betyder vistnok ... stærk

Fra : Nicky

Dato : 21-10-09 16:17

> Delikatessen i Sudergade i Helsingør sælger nogle under navne
> "srebska". Betyder vistnok ... stærk

Okay, tak. Dem bliver jeg nødt til lige at prøvesmage.

Fra : smileymas

Dato : 25-10-09 16:13

3140 Abildgaard wrote:

> [...]
> kryddersmørret. Resten går til måltidet.
>
> Kører rigtig pænt med f.eks. stegte (chili)kartofler og grøn salsa.

Yummi, for meget mundvand, jeg må ha badetøjet på - -max-

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 07:57

"smileymas" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er ret glad for kyllinge lever, men jeg ender
> næsten altid op med at hakke den med løg og æg og
> andefedt, når jeg har det.
> Ideer til andre tilberedninger, modtages med
> -max-

Jeg laver gerne en paté baseret på grofthakket kyllingelever, æggeblommer,
franskbrød øg fløde - krydret med citronskal, timian - pakkes i en form
foret med fersk spæk - serveres med groft brød, saltagurker - salat -

Fra : smileymas

Dato : 25-10-09 16:15

Firstname Lastname wrote:
> [...]
> franskbrød øg fløde - krydret med citronskal, timian - pakkes i en form
> foret med fersk spæk - serveres med groft brød, saltagurker - salat -

Pate go ide, kan jo varieres udi i det uendelige, vil prøve din. -max-

Fra : Nicky

Dato : 22-10-09 06:08

"smileymas" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg er ret glad for kyllinge lever, men jeg ender
> næsten altid op med at hakke den med løg og æg og
> andefedt, når jeg har det.
> Ideer til andre tilberedninger, modtages med
> -max-

Her er mit forslag:

Man skærer nogle løg, steger dem i lidt olie+smør, og når de er
klare, så tilfører man rigeligt med bredbladet, hakket persille.
Skru ned for blus og læg låg på i ca. 10-15 minutter. Fjern
blandingen fra panden, tilsæt evt. mere olie og steg
kyllingeleveren over høj blus. Læg løg-persilleblandingen tilbage
på panden, tilsæt hvidvin og bouillon, og lad retten simre under
låg i få minutter, ikke for længe, for så bliver leveren hård.
Til sidst smager man til med salt og peber. Jeg ville servere
retten med ris, men der er også andre muligheder, f.eks. polenta.

Fra : smileymas

Dato : 25-10-09 16:18

Nicky wrote:
> [...]
> Til sidst smager man til med salt og peber. Jeg ville servere
> retten med ris, men der er også andre muligheder, f.eks. polenta.

Det er mere hvad jeg havde i tankerne. Jeg er lidt træt af ris,
polenta en ide, ku forestille mig bare med godt brød. dipedip
slubre.. Uhmm. -max-