/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Priser på windows 7
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-09 17:39

Hej
Håber jeg er landet i den rigtige gruppe.

Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i DK.
Tænker på OEM version. ?
Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter ligge
den Danske sprogfil ind?

Vh.
René


 
 
Martin S. Johansson (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Martin S. Johansson


Dato : 20-10-09 17:56



"rsl" <rslAThasDOTdk> skrev i meddelelsen
news:4adde795$0$6476$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> Håber jeg er landet i den rigtige gruppe.
>
> Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i DK.
> Tænker på OEM version. ?
> Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter
> ligge den Danske sprogfil ind?

Tjaa EDBPriser siger flg:
Microsoft Windows 7 Ultimate (Dansk) (Komplet pakke) 2226 kr.
Og
Microsoft Windows 7 Ultimate (Engelsk) (Komplet pakke) 1999 kr.
Begge er billigste priser, og i begge tilfælde må der være tale om retail
pakken, altså ikke OEM.

Jeg er i hvert fald glad for at jeg forudbestilte min Windows 7 Ultimate
Retail UK hos amazon.co.uk.
Samlet har det kun kostet ca. 1300 kr. inkl. fragt.
Og så kan man jo altid hente den danske sprogfil, hvis man får den slags
lyster.
Bemærk at sprogpakken nemt kan hentes via Windows Update, så man skal ikke
ud og erstatte filer og alt muligt andet skummelt.

Home og Professional har man kunnet bestille endnu billigere, vist ned til
omkring 500-700 kr. hos Amazon, men det tilbud er vist ovre nu?
Det var en særlig pre order rabat, må indrømme at jeg ikke kiggede så nøje
på det, da jeg ville have en Ultimate.


Thomas Jespersen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 21-10-09 06:41

"Martin S. Johansson" <martin.johansson@[REMOVE]12move.dk> wrote in message
news:4addeb8a$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Home og Professional har man kunnet bestille endnu billigere, vist ned til
> omkring 500-700 kr. hos Amazon, men det tilbud er vist ovre nu?
> Det var en særlig pre order rabat, må indrømme at jeg ikke kiggede så nøje
> på det, da jeg ville have en Ultimate.

Det er så de færreste der har brug for BitLocker og 35 sprog som er det der
adskiller Ultimate fra de andre (ihvertfald hvis vi snakker privat-brugere).

Og hvis man så ikke kobler sin Win 7 op på domæner kan man spare endnu flere
penge ved at bruge Home Premium fremfor Professional. Man får så heller ikke
Windows XP Mode, men man er nok også bedst tjent med at finde software der
stadig supportes.




/John (20-10-2009)
Kommentar
Fra : /John


Dato : 20-10-09 18:36

"rsl" <rslAThasDOTdk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i DK.
> Tænker på OEM version. ?

Tip:

http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=vare.asp&gruppe=Software&u_gruppe=Software&menuen=HW

John



Ukendt (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-09 19:01


"rsl" <rslAThasDOTdk> skrev i meddelelsen
news:4adde795$0$6476$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> Håber jeg er landet i den rigtige gruppe.
>
> Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i DK.
> Tænker på OEM version. ?
> Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter
> ligge den Danske sprogfil ind?
>
> Vh.
> René

Jeg takker for jeres hurtige svar. Som jeg ser det, ud fra den lille smule
viden jeg besider, så for man vist "mest" for pengene ved at bestille
windows 7 via Amazon.

Vh
René


Henning (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-10-09 19:43


>Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter ligge
>den Danske sprogfil ind?

Husk på, at det kun er Ultimate-versionen, du kan ændre sprog på!


N_B_DK (20-10-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 20-10-09 21:52

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:g31sd59e3k2g5l8pop6ojg10f6cqeuaova@4ax.com
>> Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så
>> bagefter ligge den Danske sprogfil ind?
>
> Husk på, at det kun er Ultimate-versionen, du kan ændre sprog på!

Er du sikker på man ikke også kan med business versionen?

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/


Jens Jensen (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 20-10-09 23:36

N_B_DK skrev, Den 20-10-2009 22:51:
>> Husk på, at det kun er Ultimate-versionen, du kan ændre sprog på!
>
> Er du sikker på man ikke også kan med business versionen?

Det er kun Ultimate ifølge skemaet i denne artikel:
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=1128&page=1

J (20-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 20-10-09 23:39


"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4ade3b66$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> N_B_DK skrev, Den 20-10-2009 22:51:
>>> Husk på, at det kun er Ultimate-versionen, du kan ændre sprog på!
>>
>> Er du sikker på man ikke også kan med business versionen?
>
> Det er kun Ultimate ifølge skemaet i denne artikel:
> http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=1128&page=1

Så er skemaet forkert.



Jens Jensen (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 20-10-09 23:59

J skrev, Den 21-10-2009 00:38:
> Så er skemaet forkert.

Det er muligt. Link til dokumentation?

N_B_DK (21-10-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-09 00:12

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
news:4ade40b9$0$274$14726298@news.sunsite.dk
> J skrev, Den 21-10-2009 00:38:
>> Så er skemaet forkert.
>
> Det er muligt. Link til dokumentation?

Jeg kan da lige prøve at installere en Win7 business og se.

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/


N_B_DK (21-10-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-09 00:17

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
news:4ade40b9$0$274$14726298@news.sunsite.dk
> J skrev, Den 21-10-2009 00:38:
>> Så er skemaet forkert.
>
> Det er muligt. Link til dokumentation?

Fra Volume Licensing Service Center

Windows 7 Professional Language Pack


Multilingual User Interface Language Packs enable a multilingual user
interface in a Windows 7. Adding one or more language packs to a Windows 7
Install enables one or more languages in the installed Windows 7 operating
system, allowing corporations to deploy the same Windows 7 image worldwide
while still providing localized user interfaces.

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/


Jens Jensen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-10-09 00:39

N_B_DK skrev, Den 21-10-2009 01:16:

> Fra Volume Licensing Service Center
>
> Windows 7 Professional Language Pack
>
>
> Multilingual User Interface Language Packs enable a multilingual user
> interface in a Windows 7. Adding one or more language packs to a Windows
> 7 Install enables one or more languages in the installed Windows 7
> operating system, allowing corporations to deploy the same Windows 7
> image worldwide while still providing localized user interfaces.

Og jeg kan finde det modsatte: "MUIs require a license to be used and
are only available in Windows 7 Ultimate and Windows 7 Enterprise." Fra:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/How-do-I-get-additional-display-languages.
Så hvem ved, hvad der er rigtigt.

N_B_DK (21-10-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-09 00:44

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
news:4ade4a0c$0$281$14726298@news.sunsite.dk
> Og jeg kan finde det modsatte: "MUIs require a license to be used and
> are only available in Windows 7 Ultimate and Windows 7 Enterprise."
> Fra:
> http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/How-do-I-get-additional-display-languages.
> Så hvem ved, hvad der er rigtigt.

Well eftersom jeg kan hente filen med sprog, så tror jeg mere på det.

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/


Jens Jensen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-10-09 00:49

N_B_DK skrev, Den 21-10-2009 01:43:
> "Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
> news:4ade4a0c$0$281$14726298@news.sunsite.dk
>> Og jeg kan finde det modsatte: "MUIs require a license to be used and
>> are only available in Windows 7 Ultimate and Windows 7 Enterprise."
>> Fra:
>> http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/How-do-I-get-additional-display-languages.
>>
>> Så hvem ved, hvad der er rigtigt.
>
> Well eftersom jeg kan hente filen med sprog, så tror jeg mere på det.

Ja, det gør jeg også. Kan det betyde noget, om det er en enkeltlicens
eller en volumenlicens?

N_B_DK (21-10-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-09 00:58

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
news:4ade4c50$0$281$14726298@news.sunsite.dk

> Ja, det gør jeg også. Kan det betyde noget, om det er en enkeltlicens
> eller en volumenlicens?

I teorien ja, men i praksis vil man nok kunne installere sprogpakken på en
alm licens også (har dog ikke prøvet)

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/


J (21-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 21-10-09 08:58


"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4ade40b9$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>J skrev, Den 21-10-2009 00:38:
>> Så er skemaet forkert.
>
> Det er muligt. Link til dokumentation?

Jeg skal ikke dokumentere noget som helst med et link. Du kan tro det eller
lade være.



Jens Jensen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-10-09 10:21

J skrev, Den 21-10-2009 09:57:
> Jeg skal ikke dokumentere noget som helst med et link. Du kan tro det eller
> lade være.

Hvad siger du så til denne påstand fra Microsoft: "MUIs require a
license to be used and are only available in Windows 7 Ultimate and
Windows 7 Enterprise." Fra:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/How-do-I-get-additional-display-languages.

Snuden (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 21-10-09 15:47

On Wed, 21 Oct 2009 09:57:38 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>
>"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:4ade40b9$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>>J skrev, Den 21-10-2009 00:38:
>>> Så er skemaet forkert.
>>
>> Det er muligt. Link til dokumentation?
>
>Jeg skal ikke dokumentere noget som helst med et link. Du kan tro det eller
>lade være.
>
Jeg vælger at lade være....
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Jens Jensen (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 20-10-09 19:56

rsl skrev, Den 20-10-2009 18:38:
> Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i
> DK. Tænker på OEM version. ?

Dansk Home Premium 32 bit OEM: http://shg.dk/p/2189460
Dansk Home Premium 64 bit OEM: http://shg.dk/p/2189463

> Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter
> ligge den Danske sprogfil ind?

Det er kun Ultimaten, der kan opdateres med dansk sprogpakke. De fleste
private burde kunne klare sig med Home Premium. Hvis det skal være
Ultimaten, er det billigst i England, fx hos Amazon.co.uk.

Jørgen E (20-10-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen E


Dato : 20-10-09 21:49


"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4ade07af$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> rsl skrev, Den 20-10-2009 18:38:
>> Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i DK. Tænker
>> på OEM version. ?
>
> Dansk Home Premium 32 bit OEM: http://shg.dk/p/2189460
> Dansk Home Premium 64 bit OEM: http://shg.dk/p/2189463
>
>> Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter ligge den
>> Danske sprogfil ind?
>
> Det er kun Ultimaten, der kan opdateres med dansk sprogpakke. De fleste private
> burde kunne klare sig med Home Premium. Hvis det skal være Ultimaten, er det
> billigst i England, fx hos Amazon.co.uk.
>

Hvis man får sendt en DVD, kommer der så ikke danks moms på ?


Elmer Fjort (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Elmer Fjort


Dato : 21-10-09 19:36


"Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse
news:5uidnZtZjNEkz0LXnZ2dnUVZ8rSdnZ2d@giganews.com...
>
> "Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4ade07af$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> rsl skrev, Den 20-10-2009 18:38:
>>> Er der nogen som har hørt hvad den nye windows 7 kommer til at koste i
>>> DK. Tænker på OEM version. ?
>>
>> Dansk Home Premium 32 bit OEM: http://shg.dk/p/2189460
>> Dansk Home Premium 64 bit OEM: http://shg.dk/p/2189463
>>
>>> Kan det bedre betale sig at købe den Engelske Windows 7 og så bagefter
>>> ligge den Danske sprogfil ind?
>>
>> Det er kun Ultimaten, der kan opdateres med dansk sprogpakke. De fleste
>> private burde kunne klare sig med Home Premium. Hvis det skal være
>> Ultimaten, er det billigst i England, fx hos Amazon.co.uk.
>>
>
> Hvis man får sendt en DVD, kommer der så ikke danks moms på ?


Det kommer an på hvor den er købt. er den afsendt fra et EU land, kommer
der ikke noget ekstra på, men er den afsendt fra US. kan du forvente
moms og et stort gebyr til postvæsnet for at opkræve momsen. Beløbet er
vist nok nu på 175 kroner


Elmer



Jens Jensen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-10-09 20:31

Jørgen E skrev, Den 20-10-2009 22:49:

> Hvis man får sendt en DVD, kommer der så ikke danks moms på ?

Hvis man køber hos Amazon.co.uk kommer der dansk MOMS oveni, men til
gengæld skal der ikke betales engelsk VAT, som er 15% i øjeblikket.
D.v.s. der skal lægges knap 9% oveni.

Køber man hos et EU-firma, som ikke sælger ret meget til Danmark, kan
man slippe med VAT/MOMS i det land, hvor firmaet ligger. Grænsen for
salget var 250.000 - 300.000 kr for nogle år siden, så vidt jeg husker.

Jens Jensen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-10-09 21:11

Jens Jensen skrev, Den 21-10-2009 21:31:
> Køber man hos et EU-firma, som ikke sælger ret meget til Danmark, kan
> man slippe med VAT/MOMS i det land, hvor firmaet ligger. Grænsen for
> salget var 250.000 - 300.000 kr for nogle år siden, så vidt jeg husker.

Og som der står i et andet indlæg, så er afsenderadressen afgørende.

Leif (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 21-10-09 22:18


Nyt spørgsmål: Må en oem kun sælges med en hel pcer?
Hvad med en harddisk?
Hvad med et bundkort?

Mvh, Leif





Jens Jensen (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-10-09 22:37

Leif skrev, Den 21-10-2009 23:18:
>
> Nyt spørgsmål: Må en oem kun sælges med en hel pcer?
> Hvad med en harddisk?
> Hvad med et bundkort?

Jeg mener at have læst, at der ikke længere er et krav om, at OEM sælges
sammen med hardware.

Kerim Ellentoft (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 21-10-09 23:27

Jens Jensen <a@a.invalid> skrev :

>Jeg mener at have læst, at der ikke længere er et krav om, at OEM sælges
>sammen med hardware.

Det er det ikke, i den sidste tid, hvor det var et krav med
samtidig køb af hardware, der var en billig mus nok.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Per Nielsen (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 23-10-09 09:36

Jens Jensen har bragt dette til os:
> Jeg mener at have læst, at der ikke længere er et krav om, at OEM sælges
> sammen med hardware.

Hvad er så egentlig de væsentlige forskelle mellem retail og OEM
versionerne?



Jens Jensen (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 23-10-09 10:39

Per Nielsen skrev, Den 23-10-2009 10:36:

> Hvad er så egentlig de væsentlige forskelle mellem retail og OEM
> versionerne?

OEM er vel ca halvt så dyr som retail, til gengæld kan den efter
licensbetingelserne kun aktiveeres med et bundkort, så den kan ikke
flyttes til nyt bundkort. Men jeg har dog læst flere gange, at Microsoft
alligevel har givet tilladelse til at aktivere med nyt bundkort, og på
QXL handles også brugte OEM-versioner, så jeg er i tvivl om, hvor
restriktivt Microsoft håndhæver deres betingelser. Endnu en forskel er,
at man ikke kan få support hos Microsoft til en OEM-version, mens der er
indregnet noget support i prisen for en retail-version.

Jens Jensen (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 23-10-09 10:48

Jens Jensen skrev, Den 23-10-2009 11:39:
> Per Nielsen skrev, Den 23-10-2009 10:36:
>
>> Hvad er så egentlig de væsentlige forskelle mellem retail og OEM
>> versionerne?
>
> OEM er vel ca halvt så dyr som retail, til gengæld kan den efter
> licensbetingelserne kun aktiveeres med et bundkort, så den kan ikke
> flyttes til nyt bundkort. Men jeg har dog læst flere gange, at Microsoft
> alligevel har givet tilladelse til at aktivere med nyt bundkort, og på
> QXL handles også brugte OEM-versioner, så jeg er i tvivl om, hvor
> restriktivt Microsoft håndhæver deres betingelser. Endnu en forskel er,
> at man ikke kan få support hos Microsoft til en OEM-version, mens der er
> indregnet noget support i prisen for en retail-version.

Og en OEM er enten 32 eller 64 bit, mens en retail-licens gælder begge.
Windows 7 retail leveres med både 32 og 64 bit versioner, mens nogle
Vista kun leveres med den ene, og vil man bruge den anden, kan den
bestilles hos Microsoft mod et gebyr.

Per Nielsen (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 23-10-09 11:34

Jens Jensen formulerede spørgsmålet:
>> OEM er vel ca halvt så dyr som retail, til gengæld kan den efter
>> licensbetingelserne kun aktiveeres med et bundkort, så den kan ikke flyttes
>> til nyt bundkort. Men jeg har dog læst flere gange, at Microsoft alligevel
>> har givet tilladelse til at aktivere med nyt bundkort, og på QXL handles
>> også brugte OEM-versioner, så jeg er i tvivl om, hvor restriktivt Microsoft
>> håndhæver deres betingelser. Endnu en forskel er, at man ikke kan få
>> support hos Microsoft til en OEM-version, mens der er indregnet noget
>> support i prisen for en retail-version.
>
> Og en OEM er enten 32 eller 64 bit, mens en retail-licens gælder begge.
> Windows 7 retail leveres med både 32 og 64 bit versioner, mens nogle Vista
> kun leveres med den ene, og vil man bruge den anden, kan den bestilles hos
> Microsoft mod et gebyr.

Perfekt. Takker for svarene



J (23-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 23-10-09 11:58


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4ae18694$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Jensen formulerede spørgsmålet:
>>> OEM er vel ca halvt så dyr som retail, til gengæld kan den efter
>>> licensbetingelserne kun aktiveeres med et bundkort, så den kan ikke
>>> flyttes til nyt bundkort. Men jeg har dog læst flere gange, at Microsoft
>>> alligevel har givet tilladelse til at aktivere med nyt bundkort, og på
>>> QXL handles også brugte OEM-versioner, så jeg er i tvivl om, hvor
>>> restriktivt Microsoft håndhæver deres betingelser. Endnu en forskel er,
>>> at man ikke kan få support hos Microsoft til en OEM-version, mens der er
>>> indregnet noget support i prisen for en retail-version.
>>
>> Og en OEM er enten 32 eller 64 bit, mens en retail-licens gælder begge.
>> Windows 7 retail leveres med både 32 og 64 bit versioner, mens nogle
>> Vista kun leveres med den ene, og vil man bruge den anden, kan den
>> bestilles hos Microsoft mod et gebyr.
>
> Perfekt. Takker for svarene
>

Men måske er det en god ide at undersøge, om svarene er rigtige. Når du har
gjort det, kan du fortælle det hér.




Jens Peter Karlsen (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 23-10-09 14:36

hvis du har grund til at tro at de ikke er, er du velkommen til at
poste det her.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Fri, 23 Oct 2009 12:58:04 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Men måske er det en god ide at undersøge, om svarene er rigtige. Når du har
>gjort det, kan du fortælle det hér.
>
>

J (23-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 23-10-09 14:42


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:m6c3e51o3rfb0n7jsgdv2nutbr7916dq79@4ax.com...
> hvis du har grund til at tro at de ikke er, er du velkommen til at
> poste det her.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.
>
> On Fri, 23 Oct 2009 12:58:04 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:
>
>>Men måske er det en god ide at undersøge, om svarene er rigtige. Når du
>>har
>>gjort det, kan du fortælle det hér.
>>
>>


Det er altid en god ide at tjekke en pris (prisstruktur), som en tilfældig
herre eller dame gør sig klog på i en tilfældig nyhedsgruppe.



Jens Jensen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 24-10-09 00:59

J skrev, Den 23-10-2009 15:42:
> Det er altid en god ide at tjekke en pris (prisstruktur), som en tilfældig
> herre eller dame gør sig klog på i en tilfældig nyhedsgruppe.

Jeg regner med, at de fleste nøjes med Home Premium, og dens OEM er ca
halv pris i forhold til dens retail. Forskellen mellem OEM og retail er
ret lille på de andre versioner. Kilde:
http://www.pcworld.dk/art/11184?a=newsletter&i=1034.

Kurt Hansen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 24-10-09 10:08

On Sat, 24 Oct 2009 01:58:52 +0200, Jens Jensen wrote:

> J skrev, Den 23-10-2009 15:42:
>> Det er altid en god ide at tjekke en pris (prisstruktur), som en tilfældig
>> herre eller dame gør sig klog på i en tilfældig nyhedsgruppe.
>
> Jeg regner med, at de fleste nøjes med Home Premium, og dens OEM er ca
> halv pris i forhold til dens retail. Forskellen mellem OEM og retail er
> ret lille på de andre versioner. Kilde:
> http://www.pcworld.dk/art/11184?a=newsletter&i=1034.

Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
computere/ til dansk?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jens Peter Karlsen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 24-10-09 21:50

Nej, kun Pro og Ultimate kan du installere extra sprogfiler til.
desuden vil der ikke komme en dansk familielicens.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 24 Oct 2009 11:08:08 +0200, Kurt Hansen
<kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

>Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
>computere/ til dansk?

N/A (24-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-09 12:43



Allan Vebel (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 24-10-09 22:49

J skrev:

> Det er altid en god ide at tjekke en pris
> (prisstruktur), som en tilfældig herre eller
> dame gør sig klog på i en tilfældig
> nyhedsgruppe.

Du gør dig klog på noget uden at fortælle hvem
du er, hvem tror på J?

Der er ingen der aner om du er dame eller
herre

Hvorfor gemmer du dig når du gerne vil vise at
det er dig der er klog?

Din mening virker lidt udhulet når du sidder bag
dit trygge pseudonym og skælder ud på folk.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk



J (24-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 24-10-09 23:12


"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
news:4ae37679$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>J skrev:
>
>> Det er altid en god ide at tjekke en pris
>> (prisstruktur), som en tilfældig herre eller
>> dame gør sig klog på i en tilfældig
>> nyhedsgruppe.
>
> Du gør dig klog på noget uden at fortælle hvem
> du er, hvem tror på J?
>
> Der er ingen der aner om du er dame eller
> herre
>
> Hvorfor gemmer du dig når du gerne vil vise at
> det er dig der er klog?
>
> Din mening virker lidt udhulet når du sidder bag
> dit trygge pseudonym og skælder ud på folk.
>
> --
> Allan Vebel
> http://vebel.dk

Har jeg ret, eller har jeg ret?




Allan Vebel (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 24-10-09 23:51

J skrev:

> Har jeg ret, eller har jeg ret?

Jamen, det kan da godt være at du har ret, men
hvem tror på det, når folk ikke ved hvem du er?

En forsker kan komme med en masse teorier
og forskningsresultater, men er han ikke kendt
i miljøet, drukner det hele

Det drejer sig om tillid til den person der svarer,
og hvordan opbygger man den slags?

Et link på din hjemmeside med dokumentation
for en påstand er meget bedre end blot en påstand.

Samtidig markedsfører du dig selv meget bedre,
tror du på J, eller tror du mere på en der har et
navn og en hjemmeside med dokumentation?

Jeg kan ikke forstå at nogen gemmer sig, og
bagefter påstår at de er de bedste - kom dog
ud af hulemandsstadiet!

Jeg har opbygget et stort netværk i min branche
ved at kalde mig det jeg hedder - det er det jeg
lever af i dag.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk



N/A (24-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-09 12:43



N/A (24-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-09 12:43



N/A (24-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-09 12:43



Henning (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 23-10-09 18:15

On Fri, 23 Oct 2009 10:36:27 +0200, Per Nielsen
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Jens Jensen har bragt dette til os:
>> Jeg mener at have læst, at der ikke længere er et krav om, at OEM sælges
>> sammen med hardware.
>
>Hvad er så egentlig de væsentlige forskelle mellem retail og OEM
>versionerne?

Support? Microsoft vil ikke supportere OEM-versionerne, det er
hardwareproducenten der skal gøre det. (Forudsat OEM stadig kun kan
købes sammen med hardware).



Paul Østerby Sørense~ (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 23-10-09 18:37

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:63p3e5hfv6qel0l0minmn6esp4k0infc4h@4ax.com...
> On Fri, 23 Oct 2009 10:36:27 +0200, Per Nielsen
> <dazzler53@hotmail.com> wrote:
>
>>Jens Jensen har bragt dette til os:
>>> Jeg mener at have læst, at der ikke længere er et krav om, at OEM
>>> sælges
>>> sammen med hardware.
>>
>>Hvad er så egentlig de væsentlige forskelle mellem retail og OEM
>>versionerne?
>
> Support? Microsoft vil ikke supportere OEM-versionerne, det er
> hardwareproducenten der skal gøre det. (Forudsat OEM stadig kun kan
> købes sammen med hardware).
>

Dette er sakset fra Microsoft om OEM licens
Windows

a.. Du kan kun købe et OEM licenseret Windows styresystem sammen med
en ny pc.
b.. Det ikke tilladt for forhandlere at sælge løse Windows OEM
licenser uden en ny pc.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



Leif (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 23-10-09 19:01

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen
news:4ae1e9a0$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> news:63p3e5hfv6qel0l0minmn6esp4k0infc4h@4ax.com...
>> On Fri, 23 Oct 2009 10:36:27 +0200, Per Nielsen
>> <dazzler53@hotmail.com> wrote:
>>
>>>Jens Jensen har bragt dette til os:
>>>> Jeg mener at have læst, at der ikke længere er et krav om, at OEM sælges
>>>> sammen med hardware.
>>>
>>>Hvad er så egentlig de væsentlige forskelle mellem retail og OEM
>>>versionerne?
>>
>> Support? Microsoft vil ikke supportere OEM-versionerne, det er
>> hardwareproducenten der skal gøre det. (Forudsat OEM stadig kun kan
>> købes sammen med hardware).
>>
>
> Dette er sakset fra Microsoft om OEM licens
> Windows
>
> a.. Du kan kun købe et OEM licenseret Windows styresystem sammen med en ny pc.
> b.. Det ikke tilladt for forhandlere at sælge løse Windows OEM licenser uden en ny pc.
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as

Jeg har lige i dag fået oplyst flg. om OEMerne ved en af de større forhandlere:

Kan købes uden hardware, men er helt uden support fra Microsoft,
samt at den kun kan installeres en gang, forståes sådan at den indhenter
oplysninger om motherboard og sammenligner hermed ved næste forsøg.
Dog siges det at man godt kan lave en mere(op til 5 installationer) ved at
underskrive en tro og love erklæring om, at det er fordi man har skiftet
motherboard.

/Leif
Der er ved at få en 7, pro, dk




Kerim Ellentoft (23-10-2009)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 23-10-09 19:17

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev :

> b.. Det ikke tilladt for forhandlere at sælge løse Windows OEM
>licenser uden en ny pc.

Ikke desto mindre har MS selv haft en side, der henviste til
forhandlere af OEM-versioner, hvor man kunne nøjes med at købe en
billig mus.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

N/A (24-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-09 12:43



Lyrik (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 24-10-09 05:23

On 24 Okt., 11:08, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
> On Sat, 24 Oct 2009 01:58:52 +0200, Jens Jensen wrote:
> > J skrev, Den 23-10-2009 15:42:
> >> Det er altid en god ide at tjekke en pris (prisstruktur), som en tilfældig
> >> herre eller dame gør sig klog på i en tilfældig nyhedsgruppe.
>
> > Jeg regner med, at de fleste nøjes med Home Premium, og dens OEM er ca
> > halv pris i forhold til dens retail. Forskellen mellem OEM og retail er
> > ret lille på de andre versioner. Kilde:
> >http://www.pcworld.dk/art/11184?a=newsletter&i=1034.
>
> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
> computere/ til dansk?
,,,,,,,,,,,,,,,,

ja!

jens

Jens Jensen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 24-10-09 12:43

Lyrik skrev, Den 24-10-2009 13:22:
> On 24 Okt., 11:08, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
>> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
>> computere/ til dansk?

> ja!

Hvilke opgraderingspakker vil du bruge til det? Som jeg har forstået
det, kan man ikke skifte sprog med en opgraderingspakke. Man kan
opgradere til Ultimate og derefter skifte sprog, men det er billigere at
købe Ultimate fra starten i hvert fald som priserne er i øjeblikket.

Jens Jensen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 24-10-09 19:14

Jens Jensen skrev, Den 24-10-2009 13:43:
> Lyrik skrev, Den 24-10-2009 13:22:
>> On 24 Okt., 11:08, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
>>> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
>>> computere/ til dansk?
>
>> ja!
>
> Hvilke opgraderingspakker vil du bruge til det? Som jeg har forstået
> det, kan man ikke skifte sprog med en opgraderingspakke. Man kan
> opgradere til Ultimate og derefter skifte sprog, men det er billigere at
> købe Ultimate fra starten i hvert fald som priserne er i øjeblikket.

Der er alligevel ikke rigtigt, når jeg skriver, at det er billigere at
købe Ultimate fra starten. Nedenstående priser fra Amazon.co.uk.

Familiepakke: 130£
3 stk Anytime Upgrade, Home Premium to Ultimate: 3 x 106£
I alt 448£

3 stk Ultimate full: 3 x 160£ = 480£

Så man kan spare 32£ (7%).

Begge løsninger er meget dyrere end 3 stk dansk Home Premium OEM.

Jens Jensen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 24-10-09 19:26

Jens Jensen skrev, Den 24-10-2009 20:13:
> Jens Jensen skrev, Den 24-10-2009 13:43:
>> Lyrik skrev, Den 24-10-2009 13:22:
>>> On 24 Okt., 11:08, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
>>>> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium
>>>> til 3
>>>> computere/ til dansk?
>>
>>> ja!
>>
>> Hvilke opgraderingspakker vil du bruge til det? Som jeg har forstået
>> det, kan man ikke skifte sprog med en opgraderingspakke. Man kan
>> opgradere til Ultimate og derefter skifte sprog, men det er billigere
>> at købe Ultimate fra starten i hvert fald som priserne er i øjeblikket.
>
> Der er alligevel ikke rigtigt, når jeg skriver, at det er billigere at
> købe Ultimate fra starten. Nedenstående priser fra Amazon.co.uk.
>
> Familiepakke: 130£
> 3 stk Anytime Upgrade, Home Premium to Ultimate: 3 x 106£
> I alt 448£
>
> 3 stk Ultimate full: 3 x 160£ = 480£
>
> Så man kan spare 32£ (7%).
>
> Begge løsninger er meget dyrere end 3 stk dansk Home Premium OEM.

Jeg kommer i tanke om, at da den engelske familiepakke er en
opgraderingspakke, kan den nok slet ikke bruges til at opgradere danske
Vistaer.

Paul Østerby Sørense~ (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 25-10-09 13:42

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4ae346a7$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Jensen skrev, Den 24-10-2009 20:13:
>> Jens Jensen skrev, Den 24-10-2009 13:43:
>>> Lyrik skrev, Den 24-10-2009 13:22:
>>>> On 24 Okt., 11:08, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
>>>>> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium
>>>>> til 3
>>>>> computere/ til dansk?
>>>
>>>> ja!
>>>
>>> Hvilke opgraderingspakker vil du bruge til det? Som jeg har forstået
>>> det, kan man ikke skifte sprog med en opgraderingspakke. Man kan
>>> opgradere til Ultimate og derefter skifte sprog, men det er
>>> billigere at købe Ultimate fra starten i hvert fald som priserne er
>>> i øjeblikket.
>>
>> Der er alligevel ikke rigtigt, når jeg skriver, at det er billigere
>> at købe Ultimate fra starten. Nedenstående priser fra Amazon.co.uk.
>>
>> Familiepakke: 130£
>> 3 stk Anytime Upgrade, Home Premium to Ultimate: 3 x 106£
>> I alt 448£
>>
>> 3 stk Ultimate full: 3 x 160£ = 480£
>>
>> Så man kan spare 32£ (7%).
>>
>> Begge løsninger er meget dyrere end 3 stk dansk Home Premium OEM.
>
> Jeg kommer i tanke om, at da den engelske familiepakke er en
> opgraderingspakke, kan den nok slet ikke bruges til at opgradere
> danske Vistaer.
>
Hvis man skal have w7 kan det vist bedst betale sig at købe i danmark da
der er kampagne tilbud, kan måske findes billigere andre steder
http://www.computersalg.dk/gruppe.html?gruppe=5066&producent=Microsoft&Search_node=A00478%3AAll%3A0%3A0%5BA00604%3AAll%3A0%3A0%5BA00479%3AAll%3A0%3A0%5B&sort=4&SamleMenuID=13&lagervare=0&pageindex=
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



Jens Jensen (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 25-10-09 18:58

Paul Østerby Sørensen skrev, Den 25-10-2009 13:41:
> Hvis man skal have w7 kan det vist bedst betale sig at købe i danmark da
> der er kampagne tilbud, kan måske findes billigere andre steder

Det kommer helt an på version og sprog. Hvis man kan acceptere en
engelsk version, bør man undersøge priserne i England.

Jens Jensen (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 27-10-09 12:11

Jens Jensen skrev, Den 25-10-2009 18:57:
> Paul Østerby Sørensen skrev, Den 25-10-2009 13:41:
>> Hvis man skal have w7 kan det vist bedst betale sig at købe i danmark
>> da der er kampagne tilbud, kan måske findes billigere andre steder
>
> Det kommer helt an på version og sprog. Hvis man kan acceptere en
> engelsk version, bør man undersøge priserne i England.

Der er i øjeblikket ret billige Win 7 på ebay.co.uk, fx:
http://cgi.ebay.co.uk/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-Full-Retail-Boxed_W0QQitemZ290362377365

Preben Andersen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 24-10-09 12:46

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:da72e7be-2210-4530-b2b6-a3d1145e6273@m20g2000vbp.googlegroups.com...
> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
> computere/ til dansk?
,,,,,,,,,,,,,,,,

ja!


Hvor har du det fra? Er det ikke kun Ultimate, som kan sprogopgraderes?
--
mvh/Preben


J (24-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 24-10-09 12:57


"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4ae2e8f7$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:da72e7be-2210-4530-b2b6-a3d1145e6273@m20g2000vbp.googlegroups.com...
>> Fin oversigt. Kan man opgradere den nævnte /Windows 7 Home Premium til 3
>> computere/ til dansk?
> ,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> ja!
>
>
> Hvor har du det fra? Er det ikke kun Ultimate, som kan sprogopgraderes?
> --
> mvh/Preben


Det er altid en god ide at tjekke en oplysning, som en herre eller dame gør
sig klog på i en nyhedsgruppe.



Preben Andersen (24-10-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 24-10-09 16:07

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen
news:4ae2ec4e$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er altid en god ide at tjekke en oplysning, som en herre eller dame
> gør sig klog på i en nyhedsgruppe.


Smut et andet sted hen din klaphat, du har jo alligevel ikke noget at
bidrage med.
/Preben


J (24-10-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 24-10-09 16:18


"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4ae3180e$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen
> news:4ae2ec4e$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det er altid en god ide at tjekke en oplysning, som en herre eller dame
>> gør sig klog på i en nyhedsgruppe.
>
>
> Smut et andet sted hen din klaphat, du har jo alligevel ikke noget at
> bidrage med.
> /Preben

Det er altid en god ide at tjekke en oplysning, som en herre eller dame gør
sig klog på i en nyhedsgruppe. Har jeg ret, eller har jeg ret?




N/A (24-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-09 12:43



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste