Er der mon nyt på vej (Apple butikken
Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-10-09 17:05

Jeg har en kollega der håber på en Mac Mini med Blu-ray drev, men det er
nok ikke lige i kortene.

Mvh
Bruno

Fra : Jonas Jalling

Dato : 20-10-09 17:19

Bruno, Copenhagen - Denmark skrev:
> Jeg har en kollega der håber på en Mac Mini med Blu-ray drev, men det er
> nok ikke lige i kortene.
>
> Mvh
> Bruno

Næppe. Der kan jo ikke afspilles Bluray på mac.

/Jonas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-10-09 17:50

Jonas Jalling wrote:

> Næppe. Der kan jo ikke afspilles Bluray på mac.

Det må komme en dag

Jeg kan se iMac's nu har fået iCore5 og iCore7 CPU'er, så er der en ny
trådløs mus og en Mac Mini server (uden DVD-drev, men med 2 harddiske).

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 17:59

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Det må komme en dag
>
> Jeg kan se iMac's nu har fået iCore5 og iCore7 CPU'er, så er der en ny
> trådløs mus og en Mac Mini server (uden DVD-drev, men med 2 harddiske).

og en ny polycarbonate MacBook ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-09 04:20

On 20 Okt., 18:19, Jonas Jalling <jo...@jalling.dk> wrote:

> Næppe. Der kan jo ikke afspilles Bluray på mac.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den mangler et afspillerprogram som dem til Windows. Cyberlink,
WinDVD, Ashampoop etc. Men Mac kan godt afspille de unscramblede
filer. Og man kan endda brænde ukrypterede Blu-ray skiver i Roxios
Toast Titanium.
VLC mediaplayer afspiller mts og m2ts filer.

Installerer man Windows7 på sin Mac, så spiller den fint Blu-ray
med et afspillerprogram i Windows. Det er endda lykkedes mig at
afspille en Blu-Ray-skive på en hvid MacBook med bundkortsgrafik. Dog
ikke uden lidt for megen anstrengelse:
http://www.youtube.com/watch?v=0K5QsUXK1d0

Samt på min hvide 20" iMac, hvor jeg er meget sarkastisk, så er du
advaret:
http://www.youtube.com/watch?v=VrJJOjZ9us0

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 03:58

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Jeg har en kollega der håber på en Mac Mini med Blu-ray drev, men det er
> nok ikke lige i kortene.

Der kan være en iTablet på vej, som konkurrent til bl.a. Amazons Kindle.

Altså en slags iPhone eller iPod Touch med en skærm lige så stor som en
bogside, velegnet til at læse bøger på. En sådan vil udfylde et gab
mellem en iPhone, som kan ligge i en bukselomme, og en MacBook, som i
lighed med en iTablet kræver en taske men som ikke er velegnet som eBog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-09 20:28

Bruno, Copenhagen - Denmark skrev:
> Jeg har en kollega der håber på en Mac Mini med Blu-ray drev, men det er
> nok ikke lige i kortene.

Du kan få en Mac Mini med to SATA-harddiske kan du :) Der kan også være
meget, meget mere på!