Flight tracker.
Fra : Ulvir

Dato : 19-10-09 22:10

Finfin flight tracker, uden tidsforsinkelser..
http://www.flygradar.nu/flygradar.php?&language=undefined

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-10-09 11:08

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Finfin flight tracker, uden tidsforsinkelser..
> http://www.flygradar.nu/flygradar.php?&language=undefined

Sjov side!
Kan den udvides til at omfatte andre områder af Europa??

Elmer

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-10-09 11:17

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> "Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
>

> Sjov side!
> Kan den udvides til at omfatte andre områder af Europa??

Er det kun mig der ikke kan få siden gemt under favoritter??

Elmer

Fra : FRED THIESEN

Dato : 20-10-09 12:41

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i melding

> Er det kun mig der ikke kan få siden gemt under favoritter??
>

> Elmer
Hvis man højreklikker på det hvide felt over kortet går det fint hos mig.

mvh

Fred

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-10-09 13:06

"FRED THIESEN" <fred-thi@online.no> skrev i en meddelelse

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i melding

> Hvis man højreklikker på det hvide felt over kortet går det fint hos mig.

Fandt ud af det var fordi jeg havde fjernet den tomme del over billedet.

Elmer

Fra : Armand

Dato : 20-10-09 12:50

Elmer Fjort skrev:
> "Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
>

> Sjov side!

Jup!
Der skulle være et nordgående (SAS Frankfurt-Oslo) over Lillebælt lige
da jég fulgte linket - Og dét kunne jeg så gå til terrassen og se

--
Armand.
(hvis Mozilla fint gemmer adressen)

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-10-09 13:01

> Jup!
> Der skulle være et nordgående (SAS Frankfurt-Oslo) over Lillebælt lige da
> jég fulgte linket - Og dét kunne jeg så gå til terrassen og se

Men derer nogle fejl på siden. Et fly som ser ud til at have kurs mod
Færøerne/Island,
er angivet til at komme fra Luleå og på vej til Stockholm

Elmer

Fra : Armand

Dato : 20-10-09 13:44

Elmer Fjort skrev:

> Men derer nogle fejl på siden. Et fly som ser ud til at have kurs mod
> Færøerne/Island,
> er angivet til at komme fra Luleå og på vej til Stockholm

Lige netop dét faldt jeg også over, men det rettede sig kort efter.

Jeg undrede mig over at Malaga- Helsinki flyver over
Holland-Billund-Gøteborg; men et kig på et Europakort viser at dét
faktisk er nær den lige linie p.g.a. Malaga's meget vestlige beliggenhed.
Ja, ja - Man bliver klogere!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-10-09 14:27

Et par fly fra Tokyo ligger (lå) lige i hinandens spor.
Efter deres koordinater (Fyns hoved hhv. Beldringe) er der nok alligevel
ca. 20 km's imellem dem
Er der nogen der ved hvorledes man får beregnet afstanden mellem to sæt
koordinater?

Google genkender ikke koordinatsættene og selv Google Earth vil kun
genkende de enkelte koordinat-punkter, men vil ikke beregne "directions"
v.h.a. det 2. koordinatpunkt

--
Armand.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-10-09 06:43

> Er der nogen der ved hvorledes man får beregnet afstanden mellem to sæt
> koordinater?

http://williams.best.vwh.net/avform.htm

Eller du kan gå direkte til et regneark, hvor koordinater kan tastes ind:
http://williams.best.vwh.net/ftp/avsig/avform.xls

Fra : Armand

Dato : 21-10-09 14:41

Uffe Kousgaard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> http://williams.best.vwh.net/avform.htm
>
> Eller du kan gå direkte til et regneark, hvor koordinater kan tastes ind:
> http://williams.best.vwh.net/ftp/avsig/avform.xls

Tak!
Jeg kommer desværre til kort omkring regneark

Til gengæld har jeg med møje fået gravet mig frem til at det gav
problemer at jeg fik afskrevet ét af tallene i koordinaterne som
69'(minutter) *DOH*.
Så nu æder alle kortsiderne koordinaterne - Desværre viser selv
GoogleEarth rute ad farbar vej og ikke afstand i lige linie

Istedet for at lege med regnearkene fik jeg så leget lidt med
GoogleEarth og fandt "ruler" værktøjet der trækker en linie v.h.a. musen
og beregner længden af dén. Med de to fungerende koordinater trak jeg
hermed en streg på 10,5km - Så meget for mine anslåede 20km
10 km lyder også som et fint rundt tal sat som "minimum afstand til
foranflyvende"

--
Armand.
(klogere og klogere fra dag til dag)

Fra : Israeli

Dato : 21-10-09 21:53

Følgende program er genialt til diverse beregninger vdr. koordinater:

FizziCalc
http://www.fizzymagic.net/Geocaching/FizzyCalc/index.html

Programmet kan i Windows køre ude at downloade det. Klik blot på exe-filen.

"Armand" ...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-10-09 09:46

"Israeli" <nomail@nomail.com> wrote in message

> Programmet kan i Windows køre ude at downloade det. Klik blot på
> exe-filen.

Hvorved det bliver netop downloadet......

Fra : Armand

Dato : 20-10-09 13:04

Ulvir skrev:
> Finfin flight tracker, uden tidsforsinkelser..
> http://www.flygradar.nu/flygradar.php?&language=undefined

Tak!
Den side vil ved lejlighed give mig svar på års undren om hvor langt væk
et fly er når det, fra ens betragtnings-punkt, forsvinder under
horisonten (= hvor langt kan man i realiteten se med det blotte øje)!

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 22-10-09 16:29

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Finfin flight tracker, uden tidsforsinkelser..
> http://www.flygradar.nu/flygradar.php?&language=undefined

Den virker bare ikke 100% ..

Nu bor jeg ikke ret langht fra Billund lufthavn og selv 10min efter at et
fly er lettet ja da kan jeg stadig ikke se den på siden

Fra : oz3bto

Dato : 22-10-09 16:34

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Finfin flight tracker, uden tidsforsinkelser..
> http://www.flygradar.nu/flygradar.php?&language=undefined

Om 8 min lander der fly i Billund fra KBH .. HAr hørt kontakt mellem flyet
og kontroltårnet .. Men den kan ikke ses på siden

Fra : MVJ

Dato : 22-10-09 18:27

> Om 8 min lander der fly i Billund fra KBH .. HAr hørt kontakt mellem flyet
> og kontroltårnet .. Men den kan ikke ses på siden
> ---------------------

De skal have mode-s på deres transponder aktivt og under en vis højde kan de
ikke ses med dette prg./hjemmeside. Du får ikke indenrigsflyene med.
Som de skriver på deres forside.
-----------------------
I dagsläget är inte alla flygplan utrustade med en Mode-S/ADS-B-transponder.
Generellt kan man säga att ju större flygplanet är, dessto större är chansen
att flygplanet har denna transponder. De flesta flygplan som flyger
internationellt har transpondern. Mindre inrikesplan och sportplan saknar
oftast denna transponder.
---------------------------------

>Her er fly der normalt ikke ses:
---------------------
Vanliga flygplansmodeller som oftast INTE syns på radarn är:
ATR-42
ATR-72
Boeing 707
Boeing 717
Boeing 727
Boeing 737-200
Boeing 747-100
Boeing 747SP
Alla Bombardier Dash 8 modeller
Alla Bombardier CRJ modeller
Dornier 328
Alla Embraer modeller
Jetstream 32
Fokker 50
Alla McDonnell Douglas MD modeller (utom MD-11)
Saab 340
Saab 2000
Självklart finns det undantag från ovanstånde. T.ex. syns en Lufthansa
CRJ900, en LOT ATR-72 och några MD8X från Onur Air. På senare tid har även
enstaka sport-plan börjat dyka upp t.ex Cessna/Piper.

Så siden er sjov og informativ men ikke helt "uptodate"

Mogens