MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows skrivebord?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 16:18

I den sidste tid har jeg oplevet en underlig fejl, når jeg kører XPPro
virtuelt på en MacPro QuadCore sammen med OS X 10.5.8 via Parallels
Desktop 3.x...

XPPro SP3 er installeret på separat disk. Når XP er startet op, og jeg
åbner et vindue, program, dialog, mappe osv., forsvinder Windows
skrivebordet, og kun 'Start' og processlinie er tilbage. Samtidig er
skærmen gået i mere end den normerede opløsning og ikke den std.
1680x1050, XP normalt håndterer via PD's og XP's std. drivere til skærm.
'Fejlfinding' under Windows kontrolpaneler 'Skærm' i XPPro viser ingen
fejl...

1. Bør jeg installere den skærmsoftware til XP/Vista, der fulgte med
skærmen? (Under drivere kan jeg vælge mellem "Parallels Standard Video
Driver" og "Windows XP Default Video Driver").

2. Plejer der ikke at være en 'knap' i XP, hvor man kan låse
skrivebordet, så det altid vises (ligesom i Win98sr2, Win2000 og svjh.
også XPHome)?

Maskinen er en MacPro QuadCore 2,66ghz (Intel Xeon Dual 4x2,66ghz), 9gb
fysisk RAM. Skærm er 28" ViewSonic WX2835vm. Grafikkort er NVidia
GeForce 7300GT/256mb. Disk Seagate ST3320620AS formatteret i NTFS.

mvh. Erik Richard

Rgds. Erik Richard Sørensen mac-manNOSP@Mstofanet.dk
NisusWriter Pro - www.nisus.com OpenOffice - www.openoffice.org
The Future In Multi Lingual & Modern Textprocessing

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-10-09 22:14

Erik Richard Sørensen skrev:

> XPPro SP3 er installeret på separat disk. Når
> XP er startet op, og jeg åbner et vindue, program,
> dialog, mappe osv., forsvinder Windows
> skrivebordet, og kun 'Start' og processlinie er
> tilbage.

Prøv at lave en ny installation - eventuelt på en anden
disk eller en usb-pen - det er den hurtigste måde at
finde ud af om det er hard- eller software der laver
numre.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 22:59

Allan Vebel wrote:

> Prøv at lave en ny installation - eventuelt på en anden
> disk eller en usb-pen - det er den hurtigste måde at
> finde ud af om det er hard- eller software der laver
> numre.

Det anede mig, at det ville være det, der ville blive foreslået. -
Jeg har kørt en fuld hardwaretest, og den siger 'ingen fejl' på hveriken
RAM, gfx. disk, bundkort, processor eller anden hardware...

Hm, jeg kunne selvfølgelig prøve at klone den backup, jeg har over på
disken. Det er ret nemt, da jeg pt. kører XPPro som virtual machine på
en image (altså ikke et bootbart C drev). - Image filen indeholder kun
systemet uden ekstra programmer og meget få programpakker, så det er
nærmest en clean XPPro SP3.

Men kan det virkelig passe, der ikke er en eller anden form for 'Restore
Desktop' / 'Reset Desktop' i XPPro?

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-09 01:04

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> nærmest en clean XPPro SP3.
>
> Men kan det virkelig passe, der ikke er en eller anden form for 'Restore

Problemet løst! - Fik et tip i en anden gruppe... - Windows stod til, at
det var den virtuelle maskine (VM Configuration via Parallels Tools),
der skulle styre skærmen og ikke til 'Single Window', så det er Windows,
der styrer skærmen, - så nu virker det perfekt igen.

mvh. Erik Richard