Netværkskabel - Kvalitetsforskel ?
Fra : ShelbyPoker

Dato : 19-10-09 06:40

Hej

Jeg skal ha' købt mig en rulle netværkskabel (CAT6 til GigaLAN)

Men hvor stor forskel er der på sådanne kabler ?

Et par eksempler :

http://www.hardware-store.dk/lan-kabel-rulle/prod_2084.html

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=109927

Umiddelbart er der jo nogle hundrede kroner at spare - men er der
reelt forskel ?

Kan nogen anbefale et GODT kabel ?

Mvh.
Shelby

Fra : Laziter [9430]

Dato : 21-10-09 15:11

"ShelbyPoker" <shelbypoker@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

---

Jeg har altid brugt hjemmelavede kabler.
Jeg købte mig et billigt "gør-det-selv" kit til 200 kroner i en
computerbiks, og med de kabler jeg har fået lavet har Gigabit netværk kørt
med top-hastighed (10 meter kabler).
Så mon ikke også at det billige kabel ville kunne tilfredsstille dig? Det
tror jeg i hvert fald på.

Mvh
Benjamin

Fra : Arne Keller

Dato : 21-10-09 20:29

ShelbyPoker wrote:
> Hej
>
> Jeg skal ha' købt mig en rulle netværkskabel (CAT6 til GigaLAN)
>
> Men hvor stor forskel er der på sådanne kabler ?

Det kommer meget an på hvad du skal lave.

> [...]
>
> http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=109927
>
> Umiddelbart er der jo nogle hundrede kroner at spare - men er der

Det er umuligt at se om der er nogen forskel, jeg kan ikke se nogen
garanteret ydelse på nogen af produkterne.

> Kan nogen anbefale et GODT kabel ?

Jeg vill købe et kvalitets installationskabel fra en af de store
producenter på markedet som garanterer overholdelse af standarder og
ofte også garanterer ydelse over standarden så du kan terminere og
stadig få tingene til at fundere korrekt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.