Mærkelig fejl i XPPro + 10.5.8
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 15:49

I den sidste tid har jeg oplevet en underlig fejl, når jeg kører XPPro
virtuelt på 10.5.8 via Parallels Desktop 3.x...

Når XP er startet op, og jeg åbner et vindue, program, dialog, mappe
osv., forsvinder Windows Desktop, og kun 'Start' og processlinie er
tilbage. Samtidig er skærmen gået i fuld skærm og ikke den std.
1680x1050, XP normalt håndterer vis PDs std. driver til skærm.
'Fejlfinding' under 'Skærm' i XPPro viser ingen fejl...

1. Bør jeg installere den skærmsoftware til XP/Vista, der fulgte med
skærmen?

2. Plejer der ikke at være en 'knap' i XP, hvor man kan låse
skrivebordet, så det altid vises (ligesom i OS X + Win98sr2, Win2000 og
XPHome)?

mvh. Erik Richard

Rgds. Erik Richard Sørensen mac-manNOSP@Mstofanet.dk
NisusWriter Pro - www.nisus.com OpenOffice - www.openoffice.org
The Future In Multi Lingual & Modern Textprocessing

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-10-09 16:56

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> tilbage. Samtidig er skærmen gået i fuld skærm og ikke den std.
> 1680x1050, XP normalt håndterer vis PDs std. driver til skærm.

Lyder som du har bedt Parallels om at integrere Windows i din OS X.
Check indstillinger.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 18:26

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Lyder som du har bedt Parallels om at integrere Windows i din OS X.
> Check indstillinger.

'Ama'r'.! - Jeg har overhovedet ikke rørt ved Parallels indstillinger
- undtagen at sætte Windows til at trække lidt mere RAM - op til
3gb... - Så for ën gangs skyld er jeg fuldstændig på herrens mark her. -
Har kort og godt ingen anelse om, hvad det er, der sker.!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-10-09 18:42

> [...]
> - Så for ën gangs skyld er jeg fuldstændig på herrens mark her. - Har
> kort og godt ingen anelse om, hvad det er, der sker.!

Det kan let være en genvejstast du ved et uheld har aktiveret.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 19:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det kan let være en genvejstast du ved et uheld har aktiveret.

Næppe, - de skal aktivt vælges /til/ i popup menuer i Parallels...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-10-09 19:06

Erik Richard Sørensen skrev:

> Næppe, - de skal aktivt vælges /til/ i popup menuer i Parallels...

Så skal du nok bare reinstallere OS X, Parallels og Windows.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 22:34

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så skal du nok bare reinstallere OS X, Parallels og Windows.

Argh.! - Kunne du da ikke godt komme med et bare lidt mere
konstruktivt forslag.? - Install af OS X? - nå ja, det er såmænd let
nok... - Install af Parallels? - tjaoe, går såmænd nok også... - Install
af ny WinXP Pro? - bøvl og besvær, og det tager en hulens til tid, - og
har man ikke i forvejen grå hår, får man det ihvertfald...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-10-09 23:22

> Argh.! - Kunne du da ikke godt komme med et bare lidt mere
> konstruktivt forslag.? - Install af OS X? - nå ja, det er såmænd let

Jeg har skam kommet med et konstruktivt forslag. Det siger du bare ikke
gælder for dig (og du har sikkert også dimset ved et eller andet).

Så må du jo gøre som alle os andre når man ramler ind i noget man ikke
kan slippe af med - reinstallere.

> nok... - Install af Parallels? - tjaoe, går såmænd nok også... - Install
> af ny WinXP Pro? - bøvl og besvær, og det tager en hulens til tid, - og
> har man ikke i forvejen grå hår, får man det ihvertfald...

Har du ikke sikkerhedskopieret din XP da du var færdig med at installere
sidst? Der kan man se...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-09 00:31

> [...]
> gælder for dig (og du har sikkert også dimset ved et eller andet).
>
> Så må du jo gøre som alle os andre når man ramler ind i noget man ikke

Ja, ja... Og nej, jeg har ikke pillet ved noget som helst - i den her
forbindelse udover tildelt mere RAM...

> Har du ikke sikkerhedskopieret din XP da du var færdig med at installere
> sidst? Der kan man se...

Rigtige mænd....osv... - Jo, jeg har faktisk en backup af hele Windows
disken i form af en image fil gemt på en ekstern arkivdisk. - Men hvis
det nu bare er en eller anden mere eller mindre skjult indstilling, der
har de-/aktiveret sig selv, ville det jo være det nemmeste...

Men jeg er bange for, jeg nok må igang med det store arbejde. - Stillede
samme spørgsmål i d.e.s.ms-windows og har indtil nu fået en enkelt
tilbagemelding, - ....der /også/ anbefaler re-installering.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-09 17:21

On 19 Okt., 16:48, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
>
> 2. Plejer der ikke at være en 'knap' i XP, hvor man kan låse
> skrivebordet, så det altid vises (ligesom i OS X + Win98sr2, Win2000 og
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den har 3 modes den kan vise sig i . Den vil hele tiden vælge en
integrationsmode der ligner det du beskriver. Hvis du går op i
Parallels menuerne, jeg tror det er under vis, så kan du vælge at den
skal vise sig i et vindue. men den prøver igen og igen at vise sig
frem i de alternative modes når den startes påny.
men en lille tur i Parallels menuen klarer paragrafferne.

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-09 01:00

Lyrik wrote:

> [...]
> frem i de alternative modes når den startes påny.
> men en lille tur i Parallels menuen klarer paragrafferne.

Bingo!!! Jeg takker! - Det var lige det, der hjalp. Den stod ikke til at
vise 'Single Window', men til 'VM Configuration'.

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Jalling

Dato : 20-10-09 09:59

> [...]
>
> Bingo!!! Jeg takker! - Det var lige det, der hjalp. Den stod ikke til at
> vise 'Single Window', men til 'VM Configuration'.

Som Thorbjørn jo også forslog igår.

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 17:57

> [...]
> 1680x1050, XP normalt håndterer vis PDs std. driver til skærm.
> 'Fejlfinding' under 'Skærm' i XPPro viser ingen fejl...

du har sat Paralles til at integrere windows og mac ... mener de kalder
det coherence view

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-09 21:08

Thomas von Hassel wrote:

> du har sat Paralles til at integrere windows og mac ... mener de kalder
> det coherence view

Som du kan se i mit svar til Thorbjørn, så har jeg ikke rørt ved noget
som helst i de indstillinger, og i svaret til Jens, at det skyldes, den
skifter mellem 'Single View' og 'VM Configuration'. Men det viser sig
nu, at den vilkårligt skifter mellem de to nævnt OG Coherence. - Og jeg
har stadig ikke rørt ved noget som helst undtagen givet større spillerum
til RAM!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 21:14

> [...]
> nu, at den vilkårligt skifter mellem de to nævnt OG Coherence. - Og jeg
> har stadig ikke rørt ved noget som helst undtagen givet større spillerum

du rammer nok en genvejstast ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-09 21:41

Thomas von Hassel wrote:

> du rammer nok en genvejstast ....

Som jeg også har skrevet, så er der ingen genvejstaster til de valg -
hverken direkte eller skjulte.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 21:45

> Som jeg også har skrevet, så er der ingen genvejstaster til de valg -
> hverken direkte eller skjulte.

jo der er:

<http://download.parallels.com/desktop/v4/docs/en/Parallels_Desktop_User
s_Guide/23413.htm>

"Switching to the Coherence Mode
Only a running virtual machine with Parallels Tools installed can be
switched to the Coherence mode.
To switch to the Coherence mode:
• Click the icon on the toolbar, or
• Choose Coherence from the View menu, or
• Press Shift+Ctrl+Alt keys."

/thomas

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 20-10-09 21:52

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> To switch to the Coherence mode:
> • Click the icon on the toolbar, or
> • Choose Coherence from the View menu, or

Jeg synes, du skal læse det oprindelige indlæg igen, så vil de se, at
jeg bruger PD 3.x, og der står intet i den trykte manual om det nogensteder!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 21:55

> Jeg synes, du skal læse det oprindelige indlæg igen, så vil de se, at
> jeg bruger PD 3.x, og der står intet i den trykte manual om det nogensteder!

det er samme genvej ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 20-10-09 22:19

Thomas von Hassel wrote:

> det er samme genvej ...

Sært...Det er det ikke her, og jeg sidder faktisk lige nu og skifter
mellem brug af Mac og Win, og genvejen virker ikke, når jeg prøver. -
Kun ved at vælge den fra menuen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 22:03

> Jeg synes, du skal læse det oprindelige indlæg igen, så vil de se, at
> jeg bruger PD 3.x, og der står intet i den trykte manual om det nogensteder!

jeg har en PDF af Quick Start Guiden til version 3.x som jeg kan sende
til dig hvis du (som altid) ikke tror på mig ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-09 17:28

Thomas von Hassel skrev:

> jeg har en PDF af Quick Start Guiden til version 3.x som jeg kan sende
> til dig hvis du (som altid) ikke tror på mig ...

Erik tager aldrig fejl - eneste mulighed er en komplet geninstallation.