Line in og en sur mand
Fra : Tomas Jensen

Dato : 19-10-09 12:00

Hej

Sønnen er i USA, så vi aftaler at snakke sammen over Skype.
Altså køber jeg et headset - selvfølgelig i den dyre ende (sandberg, der
plejer at have et godt kvali/pris-forhold).
Får med møje flået, flænset klippet den hårde plast op og sat stikkene
rigtigt i mini'en (som vi for øvrigt er meget glade for)

Hovedtelefonerne virker fint - god lyd oven i købet.

Men mikrofonen...... den virker overhovedet ikke.

Har så efterfølgende set i udenlandske nyhedsgrupper, at dette er en
korrekt observation: En palmindelig mic. kræver åbentbart een eller
anden form for driftsstrøm, som en mini ikke kan levere med leoparden
men godt med tigeren (har SN).

Ergo bliver man åbentbart nødt til at købe et sæt æbler til overpris.

......... med mindre der et klogt hoved herinde der kender en fidus til
at få det til at virke alligevel...... eet eller andet smart
program.... eller ville det fx virke, hvis jeg instalerer windowsXP/7???

mvh Tomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-09 16:02

Tomas Jensen <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> at få det til at virke alligevel...... eet eller andet smart
> program.... eller ville det fx virke, hvis jeg instalerer windowsXP/7???

Sandberg & Mac er ikke så godt - Logitech & Mac er bedre. Jeg ved, det
ikke hjælper dig, men det er mine erfaringer.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-09 18:03

> [...]

> at få det til at virke alligevel...... eet eller andet smart
> program.... eller ville det fx virke, hvis jeg instalerer windowsXP/7???

USB headsets er "the way to go"

/thomas

Fra : Tomas Jensen

Dato : 19-10-09 20:16

Thomas von Hassel skrev:

> USB headsets er "the way to go"
>
> /thomas

Ja, det har jeg fundet ud af nu, da jeg sidder med to minijack-stik,
hvoraf kun det ene kan bruges til noget fornuftigt. Kikkede faktisk på
et usb-sæt i butikken, men der stod tydeligt, hvilke styresystemer, det
kunne bruges til; ingen frugt, kun vinduer.

Jeg er ikke helt så sur, som jeg har været, men ærgeligt... specielt i
lyset af, at Apple roser Mini for at man kan bruge al sit eksisterende
grej, tastatur, mus, skærm..... og helt ærligt, så troede jeg, at noget
så simpelt som mikrofonstik var standart.

Det kræver faktisk sin mand at skulle finde en sådan oplysning om
begrænsning på mini. Efterfølgende er det kun lykkedes mig at finde en
sådan på et par udenlandske fora.... og det var jeg ikke mand nok til på
forhånd ... Jeg havde kun undersøgt på de officielle sider og i manualen.

Jeg må tænde op for den gamle vistalab - det tager efterhånden 7
minutter inden den er færdigopstartet - når jeg ska snakke med sønnen.

Tomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-10-09 20:44

> [...]

> et usb-sæt i butikken, men der stod tydeligt, hvilke styresystemer, det
> kunne bruges til; ingen frugt, kun vinduer.

Du kunne evt. få fat i en iMic.