Hæve euro i Berlin (Visa/Dankort fra Norde~
Fra : Troldmanden

Dato : 18-10-09 10:05

Koster det noget at hæve euro i Berlin (pengeautomat) med Visa/Dankort
fra Nordea?
Eller findes der pengeautomater her i Kbh, hvor man kan hæve euro?

Fra : nille

Dato : 18-10-09 18:53

"Troldmanden" <fuckspam@start.no> skrev i en meddelelse
Koster det noget at hæve euro i Berlin (pengeautomat) med Visa/Dankort
fra Nordea?

1% af det hævede beløb, dog min 30 kr

nille

Fra : Armand

Dato : 18-10-09 19:30

nille skrev:
"Troldmanden" <fuckspam@start.no> skrev i en meddelelse
> Koster det noget at hæve euro i Berlin (pengeautomat) med Visa/Dankort
> fra Nordea?
>
> 1% af det hævede beløb, dog min 30 kr

- - - Ligesom i alle andre banker rundt omkring!

--
Armand.

Fra : JK

Dato : 07-11-09 19:59

"nille" <fam-egeberg@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Troldmanden" <fuckspam@start.no> skrev i en meddelelse
> Koster det noget at hæve euro i Berlin (pengeautomat) med Visa/Dankort
> [...]
Det sjove er at man så faktisk kun kan hæve maks omregnet 2000,- kroner,
hvilket egenligt vil sige 20 kroner men som du er inde på koster det min. 30
kroner hvorfor du altid vil ramme den grænse.

Hilsen JK

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-11-09 08:11

JK wrote:
> [...]
> kroner, hvilket egenligt vil sige 20 kroner men som du er inde på
> koster det min. 30 kroner hvorfor du altid vil ramme den grænse.

Hvis man vil spare 10'eren kan man gå ind i banken og hæve dem der,
alternativt ved en Forex eller lignende. De 1 %/30 kr. er et gebyr pålagt
af Nordea mens de 2000 typisk er en begrænsning hos den tyske bank der har
automaten.

Keller

Fra : Troldmanden

Dato : 18-10-09 12:34

On 18 Okt, 19:53, "nille" <fam-egeb...@FJERNstofanet.dk> wrote:

> 1% af det hævede beløb, dog min 30 kr
>
> nille

Ja, ved det gælder for fremmed valuta; men også euro?

"Takket være EU-reglerne koster det nu det samme overalt i EU at hæve
euro fra en pengeautomat, betale med kort og foretage en
bankoverførsel i euro (op til 50 000 EUR), som det ville koste i dit
hjemland. Disse regler gælder også transaktioner på bankkonti ført i
euro i lande uden for euroområdet." (ref.
http://74.125.113.132/search?q=cache:-a-Ae22CnNoJ:ec.europa.eu/publications/booklets/eu_glance/72/da.doc+eu-regler+h%C3%A6ve+euro
)

Fra : Ulvir

Dato : 18-10-09 20:36

"Troldmanden" <fuckspam@start.no> skrev i meddelelsen
> [...]

hjemland. Disse regler gælder også transaktioner på bankkonti ført i
euro i lande uden for euroområdet." (ref.

Man kan ikke hæve Euro i en pengeautomat i DK?

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-10-09 21:29

[...]

----------

Euro ER jo netop fremmed valuta, så svaret er JA.

Kennet

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 20-10-09 22:48

Jeg vil iøvrigt anbefale at have fra automater fra Berliner Volksbank (eller
Volkssparkasse, jeg husker det ikke præcist) - de tillader at man selv bestemmer
hvilke seddeltyper beløbet skal udbetales i (dog max 40 sedler). Så slipper man
for at slæbe skulle knække en stak 50ere.
--
http://rutluk.blogspot.com (kultur, mest film & musik)
http://aviskritiker.blogspot.com (aviser og tal)

Fra : Lars 8210 Århus V

Dato : 07-11-09 01:05

Hvor som helst i en automat eller en bank!

Lige som alle andre steder.

Lars