MS Windows
briani 27239
Corel Draw v. 4
Fra : Carsten Bager

Dato : 18-10-09 13:24

Jeg kører med en GAMMEL version af Corel Draw (Windows 3.1) og skulle
gerne flytte til en XP installation. Det giver mig det problem at Corel
Draw siger at der ingen disk plads er. Problemet kender jeg fra før da
jeg kørte under OS/2 her var der dog en løsning på det.
Problemet ligger i (sådan som jeg har forstået det ) i at
operativsystemet returnerer en ledig størrelse på 4GB og det opfatter
Corel Draw som negativt da programmørene har brugt en signed 32 bit
variabel til størrelses angivelse.
Dette kunne løses under OS/2 ved at begrænse den maksimale størrelse der
blev returneret til 2GB for 16 bit programmer.
Er der nogle der kender et trick man kan lave under XP for at få løst
dette problem.

Carsten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-10-09 16:11

"Carsten Bager" <news@rosenalle.dk> wrote in message

> Er der nogle der kender et trick man kan lave under XP for at få løst
> dette problem.

Måske en ekstra partition på 2 GB til coreldraw alene?

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 21-10-09 09:11

Carsten Bager tastede følgende:
> [...]
> returneret til 2GB for 16 bit programmer.
> Er der nogle der kender et trick man kan lave under XP for at få løst dette

Af ren og skær nysgerrighed (og OT), men hvorfor i alverden glider du
ikke over i en nyere version af CorelDraw?

Jørgen

Fra : Max

Dato : 21-10-09 16:24

Hej Jørgen

> Af ren og skær nysgerrighed (og OT), men hvorfor i alverden glider du
> ikke over i en nyere version af CorelDraw?

Hvorfor skifte hvis den ver. man har kan klare det man har brug for,
det koster jo trods alt penge.

Jeg har f.eks. både en Corel 6 og Corel 7 på maskinen da sekseren
kan ting syveren ikke kan.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 21-10-09 16:22

Hej Carsten

> Er der nogle der kender et trick man kan lave under XP for at få løst
> dette problem.

Jeg har også et program der ikke vil instaleres under XP, jeg kopiere
så hele CD'en til mit C: drev og køre install filen i Win2k komp. mode
og det virker fint.

--
Mvh Max

Fra : Carsten

Dato : 22-10-09 14:41

Max wrote:
> Jeg har også et program der ikke vil instaleres under XP, jeg kopiere
> så hele CD'en til mit C: drev og køre install filen i Win2k komp. mode
> og det virker fint.
Programmet kan installeres og startes men ikke gemme. Det hjælper ikke
at installerer det på en lille pation (<2GB), der kikkes åbenbart stadig
på C-drev. Jeg har kikket ini filerne igennem for at se om der var en
henvisning til en temp mappe. Det fandt jeg ikke.
Programmet kørte fint under Win98 også på en 20GB hard disk.
Jeg har prøvet at skifte kompatibilitets mode til Windows 95/98 det
havde ingen virkning.
Som sagt jeg havde samme problem da jeg brugte programmet under OS/2 men
her kunne jeg fortælle OS'et at max disk størrelse altid var mindre end
2GB. Så kunne jeg køre uden problemer.

Grunden til at jeg ikke skifter er at det vil give mig en hel del arbejde.

Carsten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-10-09 11:33

"Carsten" <carsten_no-mail_@beas.dk> wrote in message

> Programmet kørte fint under Win98 også på en 20GB hard disk.

Du kan prøve et program som virtual PC 2007 og så installere Win98 derinde.
Eller VMware.