Kan ikke åbne Mail
Fra : Steen Uldahl

Dato : 18-10-09 09:35

Ved forsøg på at åbne mail:

"Du har Mail-version 4.0 (1075/1076). Den kan ikke bruges
på Mac OS X Version 10.6.1 (Build 10B504)."

Efter at have lavet en TimeMachine på min nyformatterede
MacMini (kunne ikke åbne den p.g.a. diskfelj) kan jeg ikke åbne Mail og
får ovennstående info. Jeg har prøvet at åbne MailTimeMachineHelper,
men programmet går ned.
Jeg benytter nu Thunderbird, men det er ikke løsningen for mig.
Hvad kan være galt?

Mvh
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 18-10-09 11:06

Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> wrote:

> [...]
> men programmet går ned.
> Jeg benytter nu Thunderbird, men det er ikke løsningen for mig.

Åbn programmappen og lokaliser Mail.app - Åbn Mail.app derfra.
Smid den gamle henvisning ud, og lav eventuelt en ny fra det aktive
program.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Per Rønne

Dato : 18-10-09 11:25

> Åbn programmappen og lokaliser Mail.app - Åbn Mail.app derfra.
> Smid den gamle henvisning ud, og lav eventuelt en ny fra det aktive
> program.

Og prøv så også at boote fra sneleopard-dvd'en. Gå ind i Diskværktøj og
gennemfør først en reparation af disken, derefter en reparation af
disktilladelserne.

Det kan tit [men ikke altid] hjælpe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen Uldahl

Dato : 19-10-09 15:35

Per Rønne skrev:

> Og prøv så også at boote fra sneleopard-dvd'en. Gå ind i Diskværktøj og
> gennemfør først en reparation af disken, derefter en reparation af
> disktilladelserne.
>
> Det kan tit [men ikke altid] hjælpe.
Mange tak for de gode svar, men intet hjælper.
Kan det være fordi jeg har alt for mange mails liggende.
Der er ca. 10.000 mails for rigtig mange år.
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-09 15:59

> [...]

> Kan det være fordi jeg har alt for mange mails liggende.
> Der er ca. 10.000 mails for rigtig mange år.

Har du overvejet enten at slette eller arkivere andetsteds?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Palle

Dato : 20-10-09 12:43

On 2009-10-19 16:58:45 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Har du overvejet enten at slette eller arkivere andetsteds?

Burde ikke have noget med problemet at gøre?

Synes faktisk ikke 10000 lyder alarmerende.

--
Palle

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-09 14:01

Palle <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> Burde ikke have noget med problemet at gøre?
>
> Synes faktisk ikke 10000 lyder alarmerende.

Det ved jeg egentlig ikke, men du indikerer jo selv, at det muligvis
kunne være årsagen, ikke sandt?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 18:01

Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> wrote:

> Mange tak for de gode svar, men intet hjælper.
> Kan det være fordi jeg har alt for mange mails liggende.
> Der er ca. 10.000 mails for rigtig mange år.

din restore har nok lagt en for gammel version af mail.app ind .. kør en
genintallation fra 10.6 dvd'en ...

/thomas

Fra : Steen Uldahl

Dato : 21-10-09 09:09

Thomas von Hassel skrev:

> din restore har nok lagt en for gammel version af mail.app ind .. kør en
> genintallation fra 10.6 dvd'en ...
>
> /thomas
Kan man ikke bare tage forskellige Mail-dele fra Time Machine
backupfilernen?? Evt. en anden dato? Jeg er bange for at miste mine
mails som nu ligger i Thunderbird-programmet.
Mvh
Steen

Fra : up

Dato : 21-10-09 22:01

On 21 Okt., 10:08, Steen Uldahl <st...@uldahl.dk> wrote:

> [...]
> backupfilernen?? Evt. en anden dato?  Jeg er bange for at miste mine
> mails som nu ligger i Thunderbird-programmet.

Jeg prøver en ny restore.