MS Windows
briani 27239
Kan man lægge Vista på en Dell Latitude D6~
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-10-09 15:24

Overvejer at lægge Vista på min Dell Latitude D610; har alle drivere
som fungerer under XP, men gør de osse dét under Vista?

Da jeg lagde 7'eren på kneb det med lydkortet

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 17-10-09 15:38

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> Overvejer at lægge Vista på min Dell Latitude D610; har alle drivere
> som fungerer under XP, men gør de osse dét under Vista?

Det kan du ikke regne med.

> Da jeg lagde 7'eren på kneb det med lydkortet

- og det vil det så nok også gøre under Vista.

Men det er da sikkert bedre bare at fortsætte med XP, når nu Windows7 ikke
rigtigt duer til den aldrende maskine

--
vh
Ole C

Fra : Stampe

Dato : 17-10-09 20:38

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> fungerer under XP, men gør de osse dét under Vista?
>
> Da jeg lagde 7'eren på kneb det med lydkortet

Mit føreste bud er at Vista ikke kommer til at køre bedre. Se om ikke du kan
finde en lyddriver som du kan få til at fungere med Win7.
Win7 er hurtigere og kører bedre end Vista.

Mvh
Allan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-10-09 21:41

Hans Paulin (6310) forklarede den 17-10-2009:
> Overvejer at lægge Vista på min Dell Latitude D610; har alle drivere som
> fungerer under XP, men gør de osse dét under Vista?

Ingen fejl på dén ting; kun bt skulle installeres manuelt; noget
nemmere end XP

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning

Dato : 17-10-09 22:59

On Sat, 17 Oct 2009 16:23:47 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Overvejer at lægge Vista på min Dell Latitude D610; har alle drivere
>som fungerer under XP, men gør de osse dét under Vista?

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=LAT_PNT_PM_D610&os=WW1&osl=da&catid=&impid=
- er kun supporteret af Windows 2000 og XP. Så "uden problemer" - nej.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-10-09 13:32

Henning forklarede den 17-10-2009:

> http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=LAT_PNT_PM_D610&os=WW1&osl=da&catid=&impid=
> - er kun supporteret af Windows 2000 og XP. Så "uden problemer" - nej.

Ja - mangler en driver til lydkortet, et "SigmaTel C-MajorAudio" ;
dét er det eneste der er galt hvilket jo osse er slemt nok

W7 kunne klare samme problem ved at hente driveren fra XP-partionen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 18-10-09 09:02

Hans Paulin (6310) skrev:
> Overvejer at lægge Vista på min Dell Latitude D610; har alle drivere som
> fungerer under XP, men gør de osse dét under Vista?
>
> Da jeg lagde 7'eren på kneb det med lydkortet

Jeg kan ikke sige, om det virker med Vista, men jeg vil blot gøre
opmærksom på, at Windows 7 kører fint på min aldrende D610.

Jeg fandt driver til lydkort hér:
http://ftp.us.dell.com/audio/R90052.EXE

mvh
Henrik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-10-09 13:51

Henrik, Aalborg har bragt dette til os:

> Jeg kan ikke sige, om det virker med Vista, men jeg vil blot gøre opmærksom
> på, at Windows 7 kører fint på min aldrende D610.
>
> Jeg fandt driver til lydkort hér:
> http://ftp.us.dell.com/audio/R90052.EXE

7eren er åbenbart en tand nemmere; driveren virker desværre ikke i
Vista

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 19-10-09 09:31

> Jeg kan ikke sige, om det virker med Vista, men jeg vil blot gøre
> opmærksom på, at Windows 7 kører fint på min aldrende D610.

Jeg kører Vista på min D610 så uden problemer kan jeg sige...

Der er ingen problemer med installationen af hverken lydkort, BT, eller
andet under vista.

Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-09 10:23

Christian Kragh skrev:

> Jeg kører Vista på min D610 så uden problemer kan jeg sige...
>
> Der er ingen problemer med installationen af hverken lydkort, BT,
> eller andet under vista.

Du er måske skrappere til det end jeg!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-10-09 10:47

Hans Paulin (6310) skrev:

>Du er måske skrappere til det end jeg!?

Har du prøvet det link (og den driver der kommer under Audio) jeg lagde i
den anden gruppe som du har postet i ?

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-10-09 22:08

Ivan V. Klattrup kom med denne ide:

> Har du prøvet det link (og den driver der kommer under Audio) jeg lagde i den
> anden gruppe som du har postet i ?

Nej, sunsite har vist været nede så jeg ser først dit indlæg nu - har
kun lige kigget i windowsgruppen via en anden server.

Men jeg har af andre årsager droppet Vista nu og prøver - måske - med
7eren i stedet; skal først lige se hvor mange drivere der nu er i den -
sidst kneb det med grafikkortdriver på en nu kasseret desktop samt med
en lydkortdriver til omtalte Dell Latitude D610.

Men tak fordi du endnu engang hjælper mig! - måske kan jeg bruge
dit link til 7eren

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-10-09 23:08

Hans Paulin (6310) tastede følgende:
> [...]
> til omtalte Dell Latitude D610.
>
> Men tak fordi du endnu engang hjælper mig! - måske kan jeg bruge dit link

Min dvd med 7eren på skranter så det bliver ikke i denne omgang...

Hans
www.zofiaoghans.dk