Hvordan køre Windows på Mac
Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 23:55

Jeg har på min iMac installeret Windows-P efter at have lavet en
BootCamp på disken, men jeg kan ikke finde ud af at bruge Windows, så
kender nogen her en vejledning, eller kan nogen give mig en kick-start
(jeg har ofte ikke brug for så meget andet, før jeg kan komme videre selv)?!
;_) Hans

Fra : Kaj A. Holdt

Dato : 17-10-09 07:03

Hej Hans

Denne vejledning er meget nyttig: http://manuals.info.apple.com/en/boot_camp_install-setup.pdf

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-10-09 17:42

Kaj A. Holdt skrev:
> Hej Hans
>
> Denne vejledning er meget nyttig: http://manuals.info.apple.com/en/boot_camp_install-setup.pdf

Den har jeg hentet og vil kigge på den. Tak for henvisningen.

Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-09 15:46

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Windows-P

Hvad er det? Windows-P?

Ja, jeg kender masser af Windows-versioner, men ikke lige P ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-10-09 17:42

Per Rønne skrev:

> Hvad er det? Windows-P?
>
> Ja, jeg kender masser af Windows-versioner, men ikke lige P ...

Åh, mon ikke manden mener Windows XP?

manden

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-09 19:46

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-10-09 19:50

Per Rønne skrev:
> [...]

Det er Home, der er tale om.
Gør det nogen forskel?
Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-09 19:56

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Det er Home, der er tale om.
> Gør det nogen forskel?

Næppe i dette tilfælde. Personligt kører jeg med XP Pro, når jeg ikke
kører på Leopard eller Sneleopard.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-10-09 22:54

Hans Houmøller skrev:

> Det er Home, der er tale om.
> Gør det nogen forskel?

Nøh - de to store forskelle på Home og Pro er (dem jeg har opdaget) at
Pro kan kobles på et domæne (dvs central styring) og man kan bruge
Fjernskrivebord mod dem.

Det betyder ikke så meget lige her.

Det skal så lige siges at jeg ikke spiller og så har jeg overhovedet
ingen grund til at bruge andet end et program der leger hardware (her
vmware) istedet for at partitionere disken og skulle genstarte o gsårn.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-09 01:11

Hans Houmøller wrote:

> Åh, mon ikke manden mener Windows XP?

Den havde jeg luret. - Men lige et spørgsmål... - Hvordan har du
formatteret din Windows partition - FAT32 eller NTFS?

Hvis det er FAT32, så burde du kunne skifte bootdisk inde fra Apples
egen 'Startdisk' i Systemindstillinger - ihvertfald på 10.5.x. - Jeg véd
endnu ikke, hvordan eller om man kan det fra 10.6.x. Vær også lige
opmærksom på, at med FAT32 /kan/ du løbe ind i 32gb-grænsen på Windows.
Det gør du ikke med NTFS formatteret disk.

Hvis det er i NTFS, skal du højst sandsynlig have et eller andet
hjælpeværktøj som 'BootChamp 1.0.3b5', så kan du vælge Windows
startsystem fra menulinien. - Hvis du vil have en dansk ver., kan du få
den af mig...

Hvis du vil være sikker på at kunne bruge 'træk&slip' kopiering til/fra
en NTFS disk, skal du have et værktøj, der gør, at OS X kan læse/skrive
til/fra en NTFS disk - fx.

Paragon NTFS 7.0.3 (beta/shareware, opd. til 10.6.x)
Full read & write access to NTFS partitions.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/34187
NTFS-3G 2009.4.4 (freeware, vides ikke om den kører på 10.6)
Mount, read & write to NTFS-formatted drives under OS X.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10913782

Jeg bruger selv Paragons, og det kører fremragende på en MacPro. Den har
også NTFS-3G + alm. NTFS. Har ingen erfaring med 'NTFS-3G 2009'. - Men
mange er tilfredse med den, mens andre synes, den sløver kopiering noget.

mvh. Erik Richard