MS Windows
briani 27239
Hjælp til SCSI-driver?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 15:27

Er ved at lægge W på en sådan fyr:

http://www.samsung.com/us/support/detail/supportPrdDetail.do

....men får at vide at der ikke ligger en scsi-driver på harddisken; jeg
kan ikke finde den på siden; er der nogen der kan linke dybere?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 15:30

Hans Paulin (6310) kom med denne ide:
> Er ved at lægge W på en sådan fyr:
>
> http://www.samsung.com/us/support/detail/supportPrdDetail.do

Nå, linket dur ikke: det er en Samsung HD080HJ/P

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-10-09 15:51

Hans Paulin (6310) skrev:

>det er en Samsung HD080HJ/P

en harddisk ?

Dit bundkort har sata kontroller, find den driver der bruges til det.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 16:06

Den 16-10-2009, skrev Ivan V. Klattrup:

> en harddisk ?
>
> Dit bundkort har sata kontroller, find den driver der bruges til det.

Dét der sker hvis jeg forsøger at installere Vista er at den kører i en
"sløjfe" når ca. halvdelen af installationen er udført

Prøver jeg med XP mangler den en driver (som jeg nu lige kan huske det
)

Kan dét passe med at det er bundkortet der mangler dén driver?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 16:22

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dét der sker hvis jeg forsøger at installere Vista er at den kører i en
> "sløjfe" når ca. halvdelen af installationen er udført

Kopierer filer = ok

Dekomprimerer filer = ok

Installerer funktioner = ok

Installerer opdateringer = ok

Fuldfører installationen = ok

....men så:

Blå skærm med:

*** Hardware malfunktion

Call your hardware vendor for support

NMI: Parity check / Memory Parity Error

*** The system has halted ***

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-10-09 16:29

Hans Paulin (6310) skrev:

>NMI: Parity check / Memory Parity Error

Ram fejl

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 16:31

Ivan V. Klattrup forklarede:

> Ram fejl

Nå, for faen!

Tjekker lige!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-10-09 16:36

Hans Paulin (6310) skrev:

>Tjekker lige!

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=92036 den tråd kan
muligvis hjælpe dig med at se hvad du skal tjekke og hvor

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 17:21

Ivan V. Klattrup tastede følgende:

> http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=92036 den tråd kan muligvis
> hjælpe dig med at se hvad du skal tjekke og hvor

Jeg satsede på at en eller flere ram ikke var trykket helt i bund (har
oplevet det før) og ganske vist

Tak til alle for kvalificeret hjælp! Nu kører Vista

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-10-09 15:45

Hans Paulin (6310) skrev:
> Er ved at lægge W på en sådan fyr:
>
> http://www.samsung.com/us/support/detail/supportPrdDetail.do
>
> ....men får at vide at der ikke ligger en scsi-driver på harddisken;

- men den har du vel heler ikke brug for til den disk?

--
Niels

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 15:49

Niels P Sønderskov skrev den 16-10-2009:

> - men den har du vel heler ikke brug for til den disk?

Hvis det ikke er dét (hvad jeg nu vil gå ud fra ) så er jeg på bar
bund

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-10-09 16:02

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>
> ...men får at vide at der ikke ligger en scsi-driver på harddisken; jeg
> kan ikke finde den på siden; er der nogen der kan linke dybere?

Sammen med dit bundkort har du fået en utilities cd/dvd - på denne er der en
app. til at fremstille en driver diskette med den savnede driver til sata
interfacet.
Hvis ikke du har et diskette drev, så må du streamline driveren ind på en
installations cd/dvd

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-10-09 16:06

Andreas M. Hansen udtrykte præcist:
> [...]
> interfacet.
> Hvis ikke du har et diskette drev, så må du streamline driveren ind på en

Der er tale om et par 3 år gamle Dell stationære hvor jeg ikke har fået
nogen drivere med...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-10-09 01:26

Hans Paulin (6310) wrote:

> Der er tale om et par 3 år gamle Dell stationære hvor jeg ikke har fået
> nogen drivere med...

I nogle BIOS'er er der en "legacy IDE" indstilling for SATA controlleren,
og så vil XP opfatte det som en IDE disk. Ikke optimalt, men det kan være
den nemmeste løsning.

--
Jesper Lund

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-10-09 13:34

Følgende er skrevet af Jesper Lund:

> I nogle BIOS'er er der en "legacy IDE" indstilling for SATA controlleren,
> og så vil XP opfatte det som en IDE disk. Ikke optimalt, men det kan være
> den nemmeste løsning.

Det var så en løs ramstang der volte kvaler

Hans
www.zofiaoghans.dk