MS Windows
briani 27239
hjæælp
Fra : Birgit

Dato : 16-10-09 14:33

Når jeg tænder min computer så tager den kun skærmen med nogen gange...

Ca hver 3. gang så vil skærmen ikke tænde....
Det er ikke en løs forbindelse. Jeg har prøvet et nyt skærmkabel, hvilket
ikke hjalp

Kan det være skærmkortet ???

Eller er der en klog derude der kan komme med et fif

På forhånd tak

Birgit

Fra : J

Dato : 16-10-09 14:37

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke hjalp
>
> Kan det være skærmkortet ???
>
> Eller er der en klog derude der kan komme med et fif

Det er nok ikke Windows.

Fra : kk

Dato : 16-10-09 14:55

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok ikke Windows.

Hej,
Det svar bliver B. jo ikke meget klogere af!
Du vil være nødt til at sætte din computer til en anden skærm. Hvis det
giver samme resultat, er det sandsynligt at skærmkortet er brændt af.
Prøv evt at kigge ind i computeren, lokaliser skærmkortet, se efter om det
har en ventilator, har det, skulle den gerne køre - er den stoppet, er det
næsten sikkert at kortet er futtet af. Tilsvarende kan du sætte skærmen til
en anden computer og se, hvad det giver.
Kan du ikke opnå noget ved hjælp af ovenstående, må du hellere gå til:
edb.hardware.skaerm

held og lykke med det.
mvh
kk

Fra : Birgit

Dato : 16-10-09 16:13

Tak for hjælpen. Men hvis skærmkortet er futtet af... så kan den vel slet
ikke tænde? Min kan jo nogen gange....

Og ja jeg skulle nok ha fundet en anden gruppe... men jeg er næsten sikker
på at i computerfolk abbonerer på alle grupperne.... og det er lidt bøvlet
at finde rundt i alle de grupper når man ikke er vant til det...

Venlig hilsen
Birgit

Fra : Ole C

Dato : 16-10-09 18:04

Birgit skrev blandt andet:

> Tak for hjælpen. Men hvis skærmkortet er futtet af... så kan den vel
> slet ikke tænde? Min kan jo nogen gange....

Periodiske fejl er ikke ualmindelige.

Der er hjæælp at hente her: http://usenet.dk/

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 16-10-09 14:55

Birgit skrev blandt andet:

> Kan det være skærmkortet ???

Ja.

I øvrigt ville det være rart med et beskrivende emne - og ikke et vræl om
hjælp.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 16:31

Ole C skrev:

> I øvrigt ville det være rart med et beskrivende emne - og ikke et vræl
> om hjælp.

Rolig nu! Du kan jo læse, at Birgit ikke føler sig så sikker herinde, så
derfor nok en overskrift ("hjælp") og ikke et vræl, der ikke
præciserer, men som altså blev læst alligevel.

Hans

Fra : Ole C

Dato : 16-10-09 18:03

Hans Houmøller skrev blandt andet:

> Rolig nu! Du kan jo læse, at Birgit ikke føler sig så sikker herinde,
> så derfor nok en overskrift ("hjælp") og ikke et vræl, der ikke
> præciserer, men som altså blev læst alligevel.

Jeg er skam helt rolig - men mener stadig, at "hjæælp" er et intetsigende
vræl....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 21:07

Ole C skrev:

> Jeg er skam helt rolig - men mener stadig, at "hjæælp" er et
> intetsigende vræl....

Jamen, det er for mig ikke en god måde at hjælpe nyere brugere på. Nøjes
for eksempel med at skrive den rare udgave, der fortæller, hvorfor det
er godt at give en mere præcis overskrift.

Det andet virker overlegent og nedladende, synes jeg.

Ellers glad hilsen,
Hans

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-10-09 21:30

Hans Houmøller wrote:

> [...]
> hvorfor det er godt at give en mere præcis overskrift.
>
> Det andet virker overlegent og nedladende, synes jeg.

Jeg synes også "hjæælp" i emnelinjen er et tomt, intetsigende og
talentløst vræl. Hvis det er overlegent og nedladende at synes det, så
må det være sådan.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ole C

Dato : 16-10-09 23:03

Hans Houmøller skrev blandt andet:

> Jamen, det er for mig ikke en god måde at hjælpe nyere brugere på.

Det står dig frit for at gøre det anderledes.....

> Nøjes for eksempel med at skrive den rare udgave, der fortæller,
> hvorfor det er godt at give en mere præcis overskrift.

....og da OP senere oplyste, at hun ikke var vant til at bruge Usenet,
henviste jeg derfor til det rette sted at søge vejledning.

> Det andet virker overlegent og nedladende, synes jeg.

Det har jeg forstået.
Men du synes i øvrigt at overse, at jeg faktisk i mit første indlæg også
svarede kort og klart på et direkte spørgsmål.

> Ellers glad hilsen,

Du har skam heller ikke grund til andet...

--
vh
Ole C

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 23:48

Ole C skrev:
> Det har jeg forstået.
> Men du synes i øvrigt at overse, at jeg faktisk i mit første indlæg også
> svarede kort og klart på et direkte spørgsmål.

Det må jeg jo give dig ret i, at jeg overså dit første indlæg. Jeg
reagerede bare på det, jeg har beskrevet, og som jeg stadig synes er
vigtigt - at svare på en måde, så vi kan få nye, forsigtige brugere til
at hænge på - andet mente jeg ikke!

For mig har det været af uvurderlig betydning at få god hjælp i dette
forum, men jeg har nok den fordel i forhold til vores makker, der bad om
"hjæælp", at jeg har været bruger af forums som dette nogle år og derfor
har lært lidt om, hvordan man stiller spørgsmål (selvom jeg helt sikkert
osse kan komme til at bruge overskrifter, der kunne være meget bedre).

Godt ord igen.

)) Hans

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-09 08:17

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ca hver 3. gang så vil skærmen ikke tænde....
> Det er ikke en løs forbindelse. Jeg har prøvet et nyt skærmkabel, hvilket

Det var sådan min opførte sig før grafikkortet og strømforsyningen satte af
i skøn forening.

Set i bakspejlet skulle jeg have åbnet kabinetet og støvsøget det godt
grundigt, jeg havde aldrig (på 3 år) haft det åbent og det det så
forfærdeligt ud derinde. Støvet kan skabe overgange mellem de forskellige
ting.

Og så ville jeg ellers spare sammen til en ny maskine, du kan jo evt lade
den maskine du har være tændt konstant, min holdt i hvert fald mindst 6
måneder fra de første symptomer og den blev stort set ikke slukket tilslut,
primært fordi det kunne tage en halv time at få den tændt.