MS Windows
briani 27239
Manglende ikon for lydstyrke på proceslini~
Fra : Henning Laursen

Dato : 16-10-09 13:42

Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig. Har prøvet i anden gruppe,
uden svar.

Windows Vista. Asus bundkort
Jeg mangler ikoner for højttaler(lydstyrke), netværk og strømforsyning på
proceslinien. Jeg har nok selv lukket dem ned, men regnede med de ville
komme igen ved genstart. Det gør de ikke.
Når jeg højreklikker på proceslinien, vælger egenskaber og herefter
meddelelsesområde, kan jeg vælge hvilke systemikoner der skal være på
linien, men lydstyrke, netværk og strømstyring er nedtonet og kan ikke
vælges!!
Har prøvet at geninstallere driver for lyd, uden resultat.
Hvad skal jeg gøre for at få dem? Det er hårdt ikke at kunne regulere
lydstyrken.

Mvh.
Henning

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-10-09 15:40

Henning Laursen skrev:

> Jeg mangler ikoner for højttaler(lydstyrke), netværk og strømforsyning på
> proceslinien. Jeg har nok selv lukket dem ned, men regnede med de ville
> komme igen ved genstart. Det gør de ikke.

Jeg er ikke sikker på om det er det samme i Vista, men mon ikke:
Kontrolpanel > Egenskaber for Lyde og lydenheder > Vis ikonet Lydstyrke
på proceslinien.

--
Niels

Fra : Henning Laursen

Dato : 16-10-09 17:12

Hej Niels
Nej sådan foregår det ikke i Vista.
Jeg kan godt komme frem til hvor jeg skal trykke for at få ikonerne, men de
er nedtonet, så jeg kan ikke markere dem. Desværre.

Fra : Ole C

Dato : 16-10-09 18:10

Henning Laursen skrev blandt andet:

> Windows Vista. Asus bundkort
> Jeg mangler ikoner for højttaler(lydstyrke), netværk og
> strømforsyning på proceslinien. Jeg har nok selv lukket dem ned,

Hvordan?

> [...]
> Har prøvet at geninstallere driver for lyd, uden resultat.
> Hvad skal jeg gøre for at få dem? Det er hårdt ikke at kunne regulere

Har du prøvet at lave en Systemgendannelse til et tidspunkt hvor ikonerne
var der?
Hvis ovenstående ikke virker, kan du muligvis reparere systemet med
kommandoen "sfc /scannow" (uden anførselstegnen) i Start>Kør.
Du bliver måske bedt om at lægge din Vista-skive i drevet.

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 17-10-09 13:03

> [...]
> kommandoen "sfc /scannow" (uden anførselstegnen) i Start>Kør.
> Du bliver måske bedt om at lægge din Vista-skive i drevet. --

Husk mellemrum mellem C og /
Skiven SKAL være i, for er der fejl så instalerer den originalen version.
I XP kommer der en rude: Forsøg igen/inorer og her trykker man på
"forsøg igen" Og så instalerer den filen.
Henning ved det godt, så det var bare en orientering til dem der
ikke ved det
Hilsen John

Fra : Ole C

Dato : 17-10-09 13:30

John T. skrev blandt andet:

> Skiven SKAL være i, for er der fejl så instalerer den originalen
> version.

Det er ikke krav Microsoft umiddelbart understøtter:
http://support.microsoft.com/kb/929833

(Læs evt. her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa382503(VS.85).aspx )

> I XP kommer der en rude: Forsøg igen/inorer

..Ikke nødvendigvis.
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 17-10-09 17:57

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke krav Microsoft umiddelbart understøtter:
> [...]

Det var sørme et brilliant svar-tak !
Så kan du måske også fortælle hvordan man kan kører Vin7 uden at
"Kør som administrator" Altså ha´ den fulde kontrol over maskinen, når
man som jeg, er den eneste bruger og står under bruger som Administartor ?
Ændre i Regedit ?
Hilsen John

Fra : Henning Laursen

Dato : 17-10-09 15:31

Jeg har tidligere kørt SFC uden resultat. Jeg var ikke opmærksom på at "kør
som admistrator"
Det gjorde jeg nu. Der blev fundet og repareret fejl. EFTER EN GENSTART ER
ALT I ORDEN.
Tak for de gode råd.
Mvh.
Henning