"Diskfejl"
Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 23:17

efter at have (forsøgt) at installere Windows XP & Boot camp mødes jeg
med denne meddelese under boot:

"Diskfejl
Tryke på en tast for genstart"

Det gør jeg så, men der sker ingenting.

Hvordan er det man kan vælge opstart-disk?

Hans

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-09 16:27

On 17 Okt., 00:17, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Tryke på en tast for genstart"
>
> Det gør jeg så, men der sker ingenting.
>
> Hvordan er det man kan vælge opstart-disk?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Holde "ALT" nede under start og vælge disk med piletasterne, fulgt op
af et tryk på "ENTER/RETURN"

Jens

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 23:40

Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Holde "ALT" nede under start og vælge disk med piletasterne, fulgt op
> af et tryk på "ENTER/RETURN"
>
> Jens

Tak skal du have selvom jeg fandt det i en tidligere tråd! Skønt, at man
ALTID får god hjælp her!

Jeg gjorde det, at jeg startede min Windows-PC op og gik på denne
konference og fandt løsningen.

Nu mangler jeg blot at finde ud af, hvordan jeg kan køre min Windows-XP
på min iMac. Når jeg går ind i "Finder-Gå-Computer" kan jeg se
"BOOTCAMP", min iMac-disk, min eksterne Time Machine-disk samt
"Netværk", men hvordan kan jeg køre Windows via iMac-disken? Jeg har
såmænd kun brug for Windows til at afspille TDC's Play-downloads!

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-10-09 23:31

Fandt svaret: "hold ALT-tasten nede under boot", så får man valget ...

Hans

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-09 17:04

On 17 Okt., 00:39, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:

> [...]
> "Netværk", men hvordan kan jeg køre Windows via iMac-disken? Jeg har
> såmænd kun brug for Windows til at afspille TDC's Play-downloads!

Du har misset den korrekte installation. Efter at have oprettet
bootcamp-partitionen i Mac skulle du sætte XP fuldversion!!!-Skiven i
og genstartet. Så starter den op fra skiven "tryk en tast for ar
starte fra skiven" og du trykker en tast.
Nu får du installationsvalg og vælger bootcamp-partitionen ud-MEN DU
INSTALLERER IKKE ENDNU!!! Partitionen skal først formatteres af XPs
egen skive-igen-igen. Og så starter du INSTALL. den installerer og så
skal den lukke og genstarte. den skal IKKE! starte fra skiven anden
gang! Så når den siger "tryk på en tast..."! Så trykker du ikke på en
tast! Efter et kort moment starter den op fra disken og du lader den
fuldføre install hvorefter du tager skiven ud og starter den op.
Nu stikker du Leopardskiven i på Windows skrivebord og lader den
installere Windows-driverne fra leopardskiven. Windows kan ikke selv
finde ud af at installere dem fordi mac ikke har den vante hardware og
Bios.
Så er du færdig.

Jens

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-10-09 00:12

Lyrik skrev:

> [...]
> installere Windows-driverne fra leopardskiven. Windows kan ikke selv
> finde ud af at installere dem fordi mac ikke har den vante hardware og

Jeg forsøger mig med din grundige vejledning og er spændt på, hvordan
det vil komme til at se ud!

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-10-09 03:08

Lyrik skrev:
> Bios.
> Så er du færdig.
>
> Jens

Ja, jeg er! Fulgte din vejledning, og nu ligger der en WinXP på min
iMac. det næste jeg skal i gang med er at få de 2 systemer til at spille
sammen, men det er jo en anden sag.

Tak for assist!

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-10-09 09:42

Lyrik skrev:

> Nu får du installationsvalg og vælger bootcamp-partitionen ud-MEN DU
> INSTALLERER IKKE ENDNU!!! Partitionen skal først formatteres af XPs
> egen skive-igen-igen. Og så starter du INSTALL. den installerer og så

Det er ikke fordi den skal genformatteres men fordi XP skal lægge sin
egen opstartskode ind på partitionen (det der trækker Windows i luften).
Af en eller anden grund - skal vi skyde på at Microsoft ville have
mange penge for det - har Apple ikke den kodeklump med.

Så må man et ekstra trin igennem :)

Fra : N/A

Dato : 17-10-09 00:12

Fra : N/A