Få højere lyd i en N95?
Fra : Renè

Dato : 16-10-09 07:15

Hejsa.

Min hørrelse er desværre ikke hvad den har været og jeg har temmelig svært
ved at høre folk når de ringer til mig på min N95, selvom den er skruet helt
op.

Findes der et eller software eller et trick man kan gøre, for at man kan
skrue højere op for volumen i sådan en mobil ?

Renè

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-10-09 07:53

"Renè" <rene@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der et eller software eller et trick man kan gøre, for at man kan
> skrue højere op for volumen i sådan en mobil ?

Hvis lyden er som du selv nævner, skruet helt op, så er der ikke ret meget
mere at gøre på mobilen.

Du skulle måske overveje et høreapparat i stedet for.

Fra : Renè

Dato : 16-10-09 08:12

> Hvis lyden er som du selv nævner, skruet helt op, så er der ikke ret meget
> mere at gøre på mobilen.
>
> Du skulle måske overveje et høreapparat i stedet for.

Du kunne jo bare besvarre indlæget med ja eller nej, hvad jeg burde have og
ikke have, finder jeg sikkert selv ud af...

Sikkert mig den er gal med, så undskyld jeg lukker lidt galde ud, syntes
bare det indlæg var temmelig underligt besvarret!

Renè

Fra : co@ch [4130]

Dato : 16-10-09 16:24

> [...]
>
> Sikkert mig den er gal med, så undskyld jeg lukker lidt galde ud, syntes
> bare det indlæg var temmelig underligt besvarret!

seriøst....dette er en af de mobiler de ringer med den kraftigste lyd.

Samtidig synes jeg du måske burde have vidst at sådanne kommentarer ville
komme herinde.

En bluetooth øresnegl ville nok være løsningen for dig.

Mvh
Bri@n

Fra : Jørgen E

Dato : 16-10-09 17:51

"Renè" <rene@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne jo bare besvarre indlæget med ja eller nej, hvad jeg burde have og ikke
> have, finder jeg sikkert selv ud af...

Hvorfor spørger du så netop om noget i denne gruppe ...

I øvrigt er det lidt træls du bare opfatter det som negativt
at foreslå et høreapparat, selv om jeg måske godt ved du
selv kan tage den beslutning. Dog vil jeg mene, at kan du
ikke under normale forhold høre en N95 der er skruet helt
op, så vil du virkelig kunne få glæde af et høreapparat.
Det er der mange der har i dag og vi andre skatteydere
betaler det vist også mener jeg.

Har i øvrigt selv en N95 8 GB. Har du fået der anser sig som
hørende "normal" til at vurdere om den nu også er så høj
som den børe være. Der kan jo være en fejl i den vil jeg formode.

Ellers er det jo en symbian telefon og der findes masser af
software til den, så måske noget der kan øge lydstyrken
også findes. Sommetider er det de mest mærkelige funktioner
der kan aktiveres i telefoner.

Du kan få et par links, men ellers er det jo bare at "google"

http://www.symbian-freak.com/
http://www.handango.com/homepage/Homepage.jsp?storeId=2218

Men som en anden skriver, så vil en øresnegl eller lignede nok
være en bedre løsning. Har du talt med en høreklinik omkring
det ? Ofte findes der specielle apparater til både syns og
hørehæmmede som ikke ellers er i fri handel, men nu ved jeg
godt jeg slutter hvor tråden startede God week-end !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-09 08:33

Renè skrev:

> Min hørrelse er desværre ikke hvad den har været og jeg har temmelig svært
> ved at høre folk når de ringer til mig på min N95, selvom den er skruet helt
> op.

Har du prøvet med forskellige ringetoner? Jeg har lydfiler der er
stille som en rislende bæk, og så har jeg tågehorn, togfløjter og
andet larm der er bedre til at gøre opmærksom på sig selv.

PS. Kender ikke Nokia.

--
Bertel

Fra : Renè

Dato : 16-10-09 08:57

> Har du prøvet med forskellige ringetoner? Jeg har lydfiler der er
> stille som en rislende bæk, og så har jeg tågehorn, togfløjter og
> andet larm der er bedre til at gøre opmærksom på sig selv.

Hej Bertel.

Jeg skulle nok have forklaret mig en smule anderledes, så det gør jeg lige
her. Når telefonen ringer hører jeg den uden problemer, det er under
samtalen at jeg mangler noget volume, der ville jeg gerne jeg kunne gøre et
eller andet, så det kunne blive noget højere.

Ellers tak for henv.

Renè

Fra : KsNa

Dato : 16-10-09 10:02

> [...]
> samtalen at jeg mangler noget volume, der ville jeg gerne jeg kunne gøre
> et eller andet, så det kunne blive noget højere.

En Bluetooth øresnegl, kunne måske være en løsning.

Mvh.
Kim

Fra : Niels

Dato : 16-10-09 10:00

Renè wrote:
> [...]
>
> Findes der et eller software eller et trick man kan gøre, for at man kan
> skrue højere op for volumen i sådan en mobil ?

Prøv evt. at slå højtaleren til ved at trykke på den øverste blå knap
til højre, lyden bliver så høj at man kan bruge den som håndfri.

Men om det kan bruges til almindlig samtale ved jeg ikke, det er vist
nogle andre højtalere der bliver brugt.

Mvh. Niels

Fra : Niels

Dato : 16-10-09 10:02

Niels wrote:

> [...]
> til højre, lyden bliver så høj at man kan bruge den som håndfri.
>
> Men om det kan bruges til almindlig samtale ved jeg ikke, det er vist

Glemte lige man kan først gøre det når man har gang i en samtale.

Måske man kan oprette en profil hvor det er standard??

Mvh. Niels

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 16-10-09 22:05

> [...]
>
> Findes der et eller software eller et trick man kan gøre, for at man kan
> skrue højere op for volumen i sådan en mobil ?

Kunne det være selve HT-enheden der er slidt/defekt. Havde engang en mobil
der var usædvanlig lav. Da jeg udskiftede samtaleht blev den god igen.

PH

Fra : Hauge

Dato : 16-10-09 22:11

Hej
"Renè" <rene@nejtak.dk> wrote in message
> Findes der et eller software eller et trick man kan gøre, for at man kan
> skrue højere op for volumen i sådan en mobil ?

Ny højttaler, havde en 6280 med samme lave lyd, det var en def. højttaler.
Så jeg er ret sikker på at dit problem er det samme, da den N95 jeg selv
havde engang, var ret høj-lydet.

Mvh Hauge

Fra : Renè

Dato : 17-10-09 05:50

> [...]
> Så jeg er ret sikker på at dit problem er det samme, da den N95 jeg selv

Jeg får da lige fat i en ny af en sådan fætter.

Tak for svarene...

Renè