Salt i jylland
Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-10-09 14:25

ja så er saltsæsonen gået igang, en ven i Fredericia kørte hjem fra sin mc
klub igår og hans fine bsa har fået en omgang salt...
Det havde han ikke regnet med, så er I ømme over krikken så kig på
vintertrafik inde I triller

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 15-10-09 16:18

> Det havde han ikke regnet med, så er I ømme over krikken så kig på
> vintertrafik inde I triller

Der tilfældigvis først er åbnet idag ... Jeg kiggede igår inden jeg kørte
fra kbh og der var der ingen information tilgængelig ....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-10-09 17:19

Anders Majland skrev:

> Der tilfældigvis først er åbnet idag ... Jeg kiggede igår inden jeg
> kørte fra kbh og der var der ingen information tilgængelig ....

sgu da uheldigt, røg du ind i en saltbyge?

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R 1994
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 16-10-09 07:13

> sgu da uheldigt, røg du ind i en saltbyge?

Ved jeg ikke, har ikke smagt på "kabinescooteren" - Jeg skulle hente den
store knægt i esbjerg på vejen så det var ikke på mc. Han er ikke stor nok
til at kunne holde sig vågen bagpå en sen aften over 150km (og han har
heller ikke udstyret til det)

Men, ikke at det ville have været første gang hvis yamaha'en havde fået salt

anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort << kabinescooteren
1993 Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-09 07:29

Anders Majland wrote:

> [...]
> har heller ikke udstyret til det)
>
> Men, ikke at det ville have været første gang hvis yamaha'en havde fået

Jeg tror ikke der er saltet i nordsjælland eller KBH endnu - jeg synes
efterhånden jeg kan genkende det hvide liglagen på de tørre veje, og det
har jeg ikke set noget til.

Men hvor er det irriterende at de hvert år kommer for sent igang med
vintertrafik. Det offentlige kan da godt finde ud af at opkræve
skatterne til tiden

--
vh
Torben

Fra : Jørgen E

Dato : 15-10-09 21:52

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igår og hans fine bsa har fået en omgang salt...
> Det havde han ikke regnet med, så er I ømme over krikken så kig på vintertrafik

De havde da ellers lovet frostvejr, så det burde vel ikke komme som
den store overraskelse, hvis man følger lidt med i vejrudsigter.

Fra : PMH

Dato : 16-10-09 13:40

"Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse

> De havde da ellers lovet frostvejr, så det burde vel ikke komme som
> den store overraskelse, hvis man følger lidt med i vejrudsigter.

Frostvejr alene er jo langt fra grund nok til at der saltes.
Der skal noget fugtighed til også.. Og så er det alligevel
ikke altid de salter..
5 graders nattefrost behøver ikke være lig med at der
saltes..
Omvendt saltes der hvert år i 4-6 graders varme..!!

Så vejrudsigten kan man ikke bruge til ret meget når
det gælder salt sandsynlighed..

PMH

Fra : oz3bto

Dato : 16-10-09 20:58

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> saltes..
> Omvendt saltes der hvert år i 4-6 graders varme..!!
>
> Så vejrudsigten kan man ikke bruge til ret meget når

Nogen gange salter de sku også for bare at bruge noget salt

Her i byen er det ikke usædvanligt at vejene er spejlblanke om morgnen når
tempraturen er lige omkring frysepunktet pag. manglende salt .. Ryger
tempraturen under minus 7 så køre der konstant saltspredere rundt i byen
til ingen nytte

Danmarkl burde lære noget af Norge .. De bruger kun salt når det er
nødvendig
Sne skrabes væk og ikke som herhjemme fjernes med salt

Fame godt at jeg skal tilbringe vinteren i Norge

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-10-09 09:11

"oz3bto" <no@in.dk> skrev den

> Nogen gange salter de sku også for bare at bruge noget salt

Ja? Dokumentation?

--
Mv-12GS-h - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183