MS Windows
briani 27239
Windows 7 64 bitog "gamle" programmer
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 21:33

Hej.

Jeg har lige bestilt en ny computer med Windows 7 64 bit.

Til min skræk og rædsel kommer jeg nu til at tænke på - idet jeg ikke har
forstand på den slags - om mine "gamle" programmer og spil giver problemer
med at køre derpå eller om "programmer" kan køre på både 32 og 64 bit
styresystemer.

Fra : Laziter [9430]

Dato : 15-10-09 21:44

"Michael Sørensen" <.> skrev i meddelelsen
> [...]
> forstand på den slags - om mine "gamle" programmer og spil giver problemer
> med at køre derpå eller om "programmer" kan køre på både 32 og 64 bit

Langt de fleste 32 bit programmer ville kunne køre ganske normalt under 64
bit OS.
Jeg har kørt med Win7 64 bit gennem et stykke tid og har endnu tilgode at
finde et 32 bit program der ikke ville køre som det skulle.

Mvh
Benjamin

Fra : Bo

Dato : 16-10-09 15:18

On Thu, 15 Oct 2009 22:32:44 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>forstand på den slags - om mine "gamle" programmer og spil giver problemer
>med at køre derpå eller om "programmer" kan køre på både 32 og 64 bit

Ellers er det muligt at lave en virtuel XP i Windows 7.

BG

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 10:17

"Bo" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers er det muligt at lave en virtuel XP i Windows 7.

Hej

Tak for begge jeres svar.. Nu er jeg mere rolig.

/Michael

Fra : John T.

Dato : 18-10-09 14:03

> Ellers er det muligt at lave en virtuel XP i Windows 7.
> BG
Hvordan gør man det ? Fortæl-fortæl !!
John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-10-09 19:35

John T. <nogen@microsoft.com> wrote:

> Hvordan gør man det ? Fortæl-fortæl !!

Sådan her (i Vista):

Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
Subject: Netmeeting i Vista
From: Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
Date: 13 Oct 2009 15:17:33 GMT

Det er sikkert det samme i W7.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Lyrik

Dato : 18-10-09 14:32

On 16 Okt., 16:17, Bo <b...@bgn.dk> wrote:

> Ellers er det muligt at lave en virtuel XP i Windows 7.
,,,,,,,,,,,,,,,,
Kun i den dyreste Windows 7 Ultimate! Er det ikke et par tusinde den
koster? Og husk at slå virtualisation til i Biosopsætningen. Den er
som standard slået fra! Alle andre end Ultimate kan ikke køre
virtualisering.
Ikke engang "Pro"IMHO.

jens

Fra : J

Dato : 18-10-09 22:46

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
koster? Og husk at slå virtualisation til i Biosopsætningen. Den er
som standard slået fra! Alle andre end Ultimate kan ikke køre

Og den kører utrolig langsom.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-10-09 02:48

Jo Pro kan også køre den:

"Windows XP Mode will only run on Windows 7 Professional and Windows 7
Ultimate editions and requires a virtualization engine, such as
Windows Virtual PC."

Og så selvfølgelig Enterprise men det er jo ikke interessant for
private.

Regards Jens Peter Karlsen.