Apple får tæsk i comon.dk
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 15-10-09 14:26

Har I set denne her:
http://www.comon.dk/nyheder/Er-Apple-verdens-darligste-computerproducent-1.244188.html

Apple-bashing eller virkelighed?

Mikkel

Fra : Kaj A. Holdt

Dato : 15-10-09 12:38

Nu bliver jeg da helt bange... Har i går købt en TimeCapsule 1TB i
Apple Store

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-09 20:05

Kaj A. Holdt <KAH@IC3.dk> wrote:

> Nu bliver jeg da helt bange... Har i går købt en TimeCapsule 1TB i
> Apple Store

lad være med det ... du hører jo ikke fra de 98% af brugerne der aldrig
har et problem ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-10-09 20:14

Thomas von Hassel wrote:

> lad være med det ... du hører jo ikke fra de 98% af brugerne der aldrig
> har et problem ...

Jeg har ikke selv en TimeCapsule qua, jeg ikke vil have trådløst. Men
mit indtryk er, at de fejl, der er/har været holder sig til 1-2 bestemte
serier af de helt tidlige produktionsserier. - ...Og så er Comon.DK
altså langt fra så Mac venlige, som de har været...

mvh. Erik Richard

Fra : KentBM

Dato : 15-10-09 20:53

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> serier af de helt tidlige produktionsserier. - ...Og så er Comon.DK
> altså langt fra så Mac venlige, som de har været...
Min 500GB TC er vel ikke stået af, men da jeg skulle bruge min backup
lykkedes det ikke for mig at få det til at virke. Så nu bruger jeg også
en ekstern USB-harddisk, når jeg husker det.

Men jeg vil ikke råde nogen til at bruge penge på en TC. Så hellere købe
et par eksterne harddiske i stedet for.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-09 20:57

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> en ekstern USB-harddisk, når jeg husker det.
>
> Men jeg vil ikke råde nogen til at bruge penge på en TC. Så hellere købe

Generelt har du ikke backup hvis du kun har én kopi ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-09 20:57

> Generelt har du ikke backup hvis du kun har én kopi ...

heller ikke hvis du ikke af og til laver en "brandøvelse" ...

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 21:04

> Generelt har du ikke backup hvis du kun har én kopi ...

heller ikke hvis begge kopier befinder sig i samme bygning som
computeren, hvis jeg skal være pernittengryn

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-09 21:12

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> heller ikke hvis begge kopier befinder sig i samme bygning som
> computeren, hvis jeg skal være pernittengryn

korrekt ...

Af mine vigtige data har jeg:

1: time machine backup på min stationære
2: en kopi på Dropbox som syncer til min bærbare
3: en timemachine kopi af min bærbare.
4: + en ugentlig klon til en disk som jeg tager med på arbejde og lægger
i en skuffe.

så alt i alt har jeg de vigtige data 5-6 steder ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-09 21:15

> [...]
> i en skuffe.
>
> så alt i alt har jeg de vigtige data 5-6 steder ...

nå ja, jeg glemte helt at min bærbare er med i en retrospect backup på
mit arbejde :)

/thomas

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 16-10-09 08:55

> nå ja, jeg glemte helt at min bærbare er med i en retrospect backup på
> mit arbejde :)

Jeg har TimeMachine og Crashplan til min kammerats server - så jeg
bruger aldrig tid på backup for det køre helt automatisk...fedt..
Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-09 09:55

Per Boll Jørgensen <bollblyp@image.dk> wrote:

> Jeg har TimeMachine og Crashplan til min kammerats server - så jeg
> bruger aldrig tid på backup for det køre helt automatisk...fedt..
> Per

det er en af de vigtigste ting mht. backup .. du skal ikke selv huske på
noget som helst .. det skal bare køre af sig selv ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-10-09 11:44

> det er en af de vigtigste ting mht. backup .. du skal ikke selv huske på
> noget som helst .. det skal bare køre af sig selv ..

Man bør dog også lave en manuel backup af iCal.

Jeg kom til at synkronisere en slettet mobiltelefonkalender over i en
fuld google calendar. Så det skal sættes på huskeliste sammen med
batteriafladningen, i iCal.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-10-09 10:02

Per Boll Jørgensen skrev:
> Jeg har TimeMachine og Crashplan til min kammerats server - så jeg
> bruger aldrig tid på backup for det køre helt automatisk...fedt..
> Per

Jeg kendte ikke Crashplan. Vil du fortælle om dine erfaringer med det?

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 16-10-09 13:55

> Jeg kendte ikke Crashplan. Vil du fortælle om dine erfaringer med det?

Meget gerne - for jeg har super gode erfaringer og er meget begejstred
for løsningen der er både billig og super smart.
Jeg har genskabt mistede dokumenter og mails.
Jeg har haft en pc hvor harddisken stod af, i det tilfælde skiftede jeg
disken, kørte jeg om til min kammerat og genskabte maskinen, det kunne
også godt være gjort over nettet, men pga. hastigheden valgte jeg dette.
Crashplan køre både windows og mac.
Crashplan køre i baggrunden og du modtager en mail hvis der ikke er
taget backup.
Samtidig er det super nemt at dele den harddisk plads man har til overs
- f.eks. så har min storebroder 5 gb backup liggende på min maskine - og
jeg har aldrig oplevet at det er gået ud over ydelsen på min maskine.

Håber dette var nok..
Fredsommeligst

Per

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-09 05:21

> heller ikke hvis begge kopier befinder sig i samme bygning som
> computeren, hvis jeg skal være pernittengryn

Heller ikke hvis du har dem i samme by - hvad med et atomangreb .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-10-09 07:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Heller ikke hvis du har dem i samme by - hvad med et atomangreb .

eller oversvømmelse, meteornedslag etc. :-}

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-10-09 08:57

Per Rønne skrev:

> Heller ikke hvis du har dem i samme by - hvad med et atomangreb .

Det gode ved at blive ramt af en atombombe er bl.a. at man ikke har brug
for backup bagefter. For andre positive effekter se (off topic):

http://www.youtube.com/watch?v=frAEmhqdLFs

/Lars

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-09 01:00

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Det gode ved at blive ramt af en atombombe er bl.a. at man ikke har brug
> for backup bagefter. For andre positive effekter se (off topic):
>
> http://www.youtube.com/watch?v=frAEmhqdLFs

Det var hyggeligt at gense og høre Tom Lehrer. Faktisk har jeg aldrig
set ham før, men i min barndom var hans sange jævnligt i radioen. For et
par år siden kom jeg i tanker om ham. Jeg læste lidt om ham på nettet og
købte et album med ham i iTunes Music Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-10-09 16:34

> [...]
> serier af de helt tidlige produktionsserier. - ...Og så er Comon.DK
> altså langt fra så Mac venlige, som de har været...

Time Capsule er skam så trådet, som du vil ha´ det...

Ligesom Airport Extreme er trådet

Jeg ved, du altid hakker på disse to tingester for at være trådløse, men
gør dog som jeg: brug dem trådet.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-09 15:58

On 15 Okt., 21:05, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> lad være med det ... du hører jo ikke fra de 98% af brugerne der aldrig
> har et problem ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Problemet er nok snarere at den evigt tæskende "Time Machine" kan
slide enhver harddisk til metalspåner!
Iøvrigt profilerer Comon sig hovedsageligt med sensationshistorier. Og
de kan få verdensforandrende sensationer ud af det mindste strå. De
små fejl der har været og som næsten er herostratisk berømte:
Revner i MacBookkassen. Hængslet i G4 og nu "Tidskapslen", hvor nogen
af dem må give op efter 16 måneders Time Capsule bashing,. Står i
skarp relief til alle de fejl der er på andre maskiner. Der er så
mange at man ikke engang forsøger en opremsning.
Det er en slags "B&O-syndrom!" B&O= Byt Omgående i folkemunde. Fik
enhver fejl udsat for spot og spe, mens kvaliteterne blev forbigået i
tavshed. Der var dog mange der ønskede sig ét. Og på TV teknik og
videogruppen viser teknikerne B&O en ikke ringe respekt! Respekt for
billedambitioner og fintuning af materiellet.
--Tidskapslen skulle endda være udstyret med "Server grade hard
drive", som jeg husker det. Bedre kan man ikke gøre det.- Misteltenen
hedder:"Time Machine!"

Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-09 01:00

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Problemet er nok snarere at den evigt tæskende "Time Machine" kan
> slide enhver harddisk til metalspåner!

Det er en påstand, man jævnligt hører, og jeg har stadig ikke forstået
den. Hvordan kan Time Machine bruge harddisken mere end så mange andre
aktiviteter? Tag f.eks. den aktive harddisk i en computer. Den kører da
hele tiden. Og hvad med harddisken på en server, der betjener 30
klienter. Den bruges da også konstant. Time Machine tager backup et par
minutter hver hele time, og derefter kan harddisken holde pause. Hvis
man lige har hentet en stor opdatering, kan back-uppen naturligvis tage
længere tid, men det gør man jo ikke hver time.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-09 16:17

> [...]
> man lige har hentet en stor opdatering, kan back-uppen naturligvis tage
> længere tid, men det gør man jo ikke hver time.

nemlig. Dog skal Apple have på puklen i deres anprisning af disken, det
er nemlig ikke en decideret server disk men en alm. "standard" disk der
sidder i ...

/thomas