har nogen af jer set
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-08-01 09:26

Hejsa

Jeg blev i går aftes gjort opmærksom på en tråd i ng.dk.marked.fritid.
dyr. har nogen af jer evt. været i denne ng og set tråden "sort
labrador byttes" ellers er den et kig værd ... og ret hårdrejsende
synes jeg ...

MVH Ami

Fra : Lina Kugge

Dato : 02-08-01 09:49

Ledte li'e efter den, men den er ikke dukket op hos mig - muligvis fordi
'senderen' af en anden grund allerede ER i mit killfilter.

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Bettina

Dato : 02-08-01 12:12

hm
en besynderligt stædig holdning hun har "I skal ikke tro I kan lære mig
noget om dyr"

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-08-01 12:33

"Bettina" <pruehs@mocka.dk> skrev i en meddelelse
> hm
> en besynderligt stædig holdning hun har "I skal ikke tro I kan lære
mig
> noget om dyr"

Ja alene den holdning er jo skræmmende ikke mindst fordi hun jo
samtidig råber ud at hun ingen eller kun ringe forstand har på hunde,
når hun tror at små hunde/en dansk/svensk gårdhund har mindre brug
for motion .... og i det hele taget mener at en hund kan motioneres
træt ...... og holdningen med at bytte hunden fylder mig med en eller
anden følelse af at hun tror er en hund er et møbel ....og ikke i
stedet begynder at tænke kreativt og finde ud at hvad der kan gøres
for at hunden ikke strejfer rundt på markerne ... jeg tror nemlig
uanset hvor meget hun motionerer/ikke motionere hunden vil den strejfe
af kedsomhed om manglende aktivering/hjernearbejde og giver hund ikke
hunden dette tja så søger den jo altså selv ....

havengoddaghils fra Ami

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-08-01 14:06

Hej Ami,
kan kun give dig ret dine antagelser.
Hunde er IKKE møbler, meget motion giver ganske vist en træt hund, men ingen
aktivering el. hjernearb, vil nok alligevel få hunden til at søge sine
"oplevelser" andet steds.

Små hunde skal da også motioneres og nogle racer endda meget ;c)

iligemådemedhavenengoddagshilsen
Martin & Laika

Fra : Lina Kugge

Dato : 02-08-01 15:26

: meget motion giver ganske vist en træt hund, men ...

Jamen det argument holder sgu da også kun til vapsen får kondi!

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Tina Dandanell

Dato : 02-08-01 20:56

Okay, det var ikke det mest heldige indlæg, hun havde skrevet. Og selv om
man er på god fod med naboer osv. er der altså stadig noget der hedder
vildt; råvildtet sætter lam om foråret, og der skal ikke en særlig stor hund
til at nappe et rålam. Så ligegyldigt hvad er det aldrig smart at hundene
rander deres vej. Vores gamle tæve på 12 år har også tidligere stukket af
konstant (inden vi fik hende). Efter hun er flyttet ud til os for 3 år siden
har hun ikke været stukket af en eneste gang! Og vores have er ikke hegnet
ind, og hun får lov at tulle rundt derude alene. Så hvis hunden er glad for
at være hvor den er, skal det også nok ære medvirkende til at holde den
hjemme.
Men det jeg egentlig ville, var at nævne, at jeg synes folk i disse ng'er
kan være ret hårde ved hinanden - og det er ikke altid, det er berettiget.

Mvh. Tina
Lina Kugge <lina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Jqda7.341$xn.63605@news010.worldonline.dk...

Fra : Lina Kugge

Dato : 03-08-01 13:05

: Men det jeg egentlig ville, var at nævne, at jeg synes folk i disse
ng'er
: kan være ret hårde ved hinanden - og det er ikke altid, det er berettiget.
:
OK, lige den bemærkning var altså ikke ment sådan... men her sidder jeg med
en forvrikken ankel og en hund med kanonkondi, såeh...
Jeg har jo ikke selv kunnet læse det oprindelige indlæg, men kommentaren om
kondi fik mig altså til at trække på smilebåndet. Jeg har nemlig også prøvet
at køre vappen træt, og det virker kun til hendes kondi er fulgt med - og så
sidder jeg med en overaktiv vovse (der RÅ-keder sig), fordi jeg pt. ikke
lige kan få travet vores sædvanlige ture i skoven.

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-08-01 15:26

Hej Tina,
det skyldes mange gange at "vi" er lidt for hurtige på
aftrækkeren(læs:Tastaturet) og ikke læser indlæggene 2 gange ;c)

Efter at have fået tilsendt vedkomnes 2 indlæg, sætter det da tingene i et
lidt anderledes lys!
Der er jo faktisk en årsag til at den "byttehandel" bliver foreslået og
istedet for at få den aflivet, forsøger hun da i det mindste at finde en
anden udvej, hvilket man da må tage hatten af for el. hva!?!

Den "fejl" hun begår er at tro, at en mindre hund ikke kræver så meget
motion.
Hæ, da jeg fik min Laika måtte jeg sluge indtil flere kameler, for godt nok
er hun mindre end min gamle Labmixer, men for pokker da, hun ER skisme en
krævende krabat, men det måtte man vel forvente når man mixer en Lab Formel1
med en Springer Spaniel, ren tuuurboo.

Hmm, skulle nok have sat en ann. i dba.dk:
Turbo Hund byttes væk for en pilskadde ;c)

God Weekend Hilsen
Martin & Laika

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-08-01 16:09

"Kosmonauten" <martino@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
finde en
> anden udvej, hvilket man da må tage hatten af for el. hva!?!
Tja det ved jeg nu ikke om jeg har lyst til at tage hatten af for idet
jeg synes det for det første lyder vanvittigt at damen så vil have en
anden hund og ikke kan se at hun da med den sansynligvis får nøjagtigt
det samme problem .. altså en hund der selv vil finde aktivering og
hjernearbejde fordi hun ikke giver den det.

Noget andet er at man altså fint kan holde stor hund uden at skulle
motionere maaanggge timer dagligt bare man som sagt sørger for at de
bliver aktiveret og for brugt hovedet .. Jeg ville tage hatten af for
hende hvis hun efter at have prøvet disse ting med sin lab. og stadig
havde et problem så ville prøve at finde et nyt godt hjem til hunden
.... altså uden selv at få hund igen ...

nå men det var bare min mening ... hils Laika .. og godweekendønsker
til alle i gruppen fra Ami

Forresten:

> Hmm, skulle nok have sat en ann. i dba.dk:
> Turbo Hund byttes væk for en pilskadde ;c)

<> jeg har da en sådan lille tingest ... men havde nu ikke tænkt mig
at Bølle skulle skifte hjem .. .

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-08-01 19:21

Hej Ami,
jeg kan sagtens finde tråden i dit indlæg.
Minder lidt om det problem min "bagbo" slås med.
Dette med ikke at aktivere osv osv.

Men heldigvis er vi så forskellige og det uden at vi mailbomber og sviner
hinanden til, pragtfuldt ;c)

Jamen du hilser lige Sandra & Wupper tøsen herfra.
Mvh
Martin & Laika.

PS: Jeg beholder nu ali´veller min Turbohund, så giv du Bølle et ekstra
stykke salat (husk Skildpadder skal føres i snor ;c) )

Fra : Michael

Dato : 04-08-01 10:38

> [...]
> det samme problem .. altså en hund der selv vil finde aktivering og
> hjernearbejde fordi hun ikke giver den det.

Hej NG

Jeg synes også at det er underligt at hun godt kan klare/ håndtere hest men
ikke hund ??
det sætter jeg altså stuuurt spørgsmålstegn ved, noget andet er, at hvis hun
virkelig ved så meget om dyr, så burde hun også vide at hunde ikke er en "
bytte " ting, og det burde hun også have lært igennem sit arbejde med div.
dyrværn, hvor det jo tit er dyr som er blevet skiftet med en anden og tit
yngre udgave ( nok specielt katte, men da også hunde ).

Jeg kan forstå avlere/´opdrættere af dyr og fugle, måske bytter en tæve/ hun
for en han så man kan få nyt blod i opdrættet.

Hvis dyrværns folk har/ får samme mening som hende ( ved godt at de fleste
ikke har ) så er jeg glad for at jeg ikke har meldt mig som frivillig endnu.

mange go'snarthundetræningigenlørdagshils
Myr, Dali og Dixie

Ps. Jeg har lært noget af Ami )))

Fra : Michael

Dato : 03-08-01 11:39

> [...]
> dyr. har nogen af jer evt. været i denne ng og set tråden "sort
> labrador byttes" ellers er den et kig værd ... og ret hårdrejsende

Hej Ami

Jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste som mærker hår på kroppen
rejse sig, jeg har selv svaret på hendes indlæg men blev vist ikke skidte
populær .

Hilsen Myr, Dali og Dixie